728 x 90

-

تنظیم مجدد سیاست در مورد ایران: چالشهای ۴سال آینده - به قلم: پاتریک کندی

-

پاتریک کندی
پاتریک کندی
وینستون چرچیل در طول جنگ جهانی دوم، گفت: «شما همیشه می‌توانید روی آمریکاییها حساب کنید که کار درست را بکنند» البته بعد از این‌که هر کار دیگری را امتحان کردند! ’ امروز، این عبارت در توصیف سیاست آمریکا در قبال ایران بسیار صدق می‌کند.

در حالی‌که شیوه تعامل، تنها رژیم تهران را جسورتر کرده است، و تحریمها ثابت کرده‌اند که کافی نیستند و اقدام نظامی بسیار خطرناک است. و در حالی‌که رئیس‌جمهور دور دوم خود را آغاز می‌کند، او باید متقاعد شود که ’هر چیز دیگر’ تا الآن امتحان شده است و اکنون زمان آن است که تا آنجا که به سیاست ما در مورد ایران بر می‌گردد، ’کاردرست، ’ را انجام دهیم.

تصمیم دولت ـ اکتبر گذشته برای حذف جنبش اصلی اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق، از لیست سیاه وزارت‌خارجه – اگر‌چه دیر هنگام، ولی به‌وضوح اولین گام در مسیر درست بود.

لغو نامگذاری سازمان مجاهدین خلق به تهران علامت می‌دهد که ایالات متحده در نظر دارد برای تنظیم مجدد سیاست در نهایت مردم ایران و جنبش مقاومت سازمان‌یافته را که متعهد به جایگزینی ملاها با یک جمهوری دموکراتیک، سکولار و عاری از سلاح هسته‌یی است به حساب آورد. … با پیشروی در این مسیر، دولت اوباما به‌عنوان بخشی از اقدامات حساب شده برای تشدید فشار علیه رژیم ملایان در تهران، اکنون باید به سازمان مجاهدین خلق نزدیک شود.

… همان‌طور که گزارش پنتاگون و بخش تحقیقات فدرال کتابخانه کنگره در ماه دسامبر اشاره می‌کند، رژیم تهران ’مجاهدین خلق را به‌عنوان سازمانی که بیش از همه جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند’ در نظر می‌گیرد.

این معیاری از قدرت و نفوذ سازمان مجاهدین خلق است که ملاها آن را تهدیدی برای موجودیت خود تلقی می‌کنند… تا آنجا که به آینده ایران بر می‌گردد سازمان مجاهدین خلق به‌طور دموکراتیک اثبات کرده شایسته است توسط ما مورد شناسایی رسمی قرار بگیرد.

… مریم رجوی، رهبر کاریزماتیک و شجاع مقاومت، یک طرح ده ماده‌ای را مطرح کرده، که آینده ایران بر اساس دولت منتخب مردم، جدایی دین از دولت، برابری کامل برای زنان و اقلیتها، صلح و دوستی با همه کشورها در منطقه، و یک ایران غیرهسته‌یی را رقم می‌زند.

رسیدگی به خواست مردم ایران که حالا مصمم به تغییر از درون هستند، چالشی برای رئیس‌جمهور آمریکاست که باید به آن بپردازد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57cc4a47-ce9f-4ca0-8f59-1e056abd6a27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات