728 x 90

شقه دروني رژيم,

رویارویی احمدی‌نژاد و لاریجانی در مجلس ارتجاع، جرقه یک انفجار اجتناب‌ناپذیر

-

پاسدار لاریجانی و پاسدار احمدی نژاد
پاسدار لاریجانی و پاسدار احمدی نژاد
برکناری وزیر کار و امور اجتماعی احمدی‌نژاد با 192رأی توسط مجلس ارتجاع که روز يکشنبه 15 بهمن ماه در یک جلسه به‌شدت متشنج و جنجالی صورت گرفت، به صحنه زد و خورد بی‌سابقه میان رئیس‌جمهور و رئیس مجلس رژیم ولایت‌فقیه تبدیل شد. احمدی‌نژاد در واکنش به برکناری وزیر کار با پخش یک نوار ویدئویی خانوادهٴ لاریجانی را به‌ فساد مالی و طلب رشوه متهم کرد. متقابلاً لاریجانی احمدی‌نژاد را بی‌اخلاق، توطئه‌گر و مافیایی نامید و چندین اتهام دیگر به او وارد کرد. احمدی‌نژاد قسمتی از متن نوار ویدئویی را از تریبون مجلس قرائت کرد:
«بعد می‌پرسه از آقای مرتضوی، اخیراً علی آقا رو دیدید یا نه؟ مرتضوی میگه اخیراً ندیدم نه. این آقا می‌گه: آقا ایشان نظرش بسیار مساعده نسبت به شما و می‌تواند کمک کند حتی تلطیف کند با قوه قضاییه. مرتضوی می‌گه مثلاً بحثهای کارگری بوده؟ چیزی حل کردید؟ میگه کارگری هم داشته مسایل مالیاتی داشته مسایل حسابی داشته مسایل حسابی داشته مالیاتی. ببینید من حالا پوست کنده می‌گویم من کار دانشگاهی کردم تا الآن الانش هم تازه دو زاریم افتاده، الآن نوه دارم خداییش اموراتم با ماهی دومیلیون و اینها نمی‌چرخه خوب یک فرصت ویژه پیش آمده ما چند سالیه خلاصه ورودی داشتیم به‌کار اقتصادی ورودی داشتیم به‌کار اقتصادی و اینها واقعاً خداییش کمتر از دیگران نیستیم از لحاظ این‌که بتونیم مدیریت کنیم…».

لاریجانی متقابلاً گفت که احمدی‌نژاد از قبل او را تهدید می‌کرده است که اگر مجلس به وزیر او رأی عدم اعتماد بدهد، او نواری دارد که آن را افشا خواهد کرد.
لاریجانی افزود: «... ایشون گفتند که اگر این مسأله حل نشود، من نواری داریم از بستگان شما که پخش می‌کنم. من رو تهدید کردند... .
من به آقای فروزنده گفتم که این یک تهدیده، تهدیدم کردند که بلکه ما از استیضاح صرف‌نظر کنیم. حالا ملاحظه کنید نفس این کار رو به نظر شما آیا این یک کار توطئه‌آمیز علیه رئیس قوه مقننه نبود؟ (هیاهوی مجلس) که آقای مرتضوی یکی از بستگان ما رو دعوت می‌کنه به دفترش و بعد فیلم می‌گیرند. پس شما برنامه داشتین. ... .. این به نظر شما توطئه‌آمیز نیست که یک نفری رو صدا می‌کنند که بیاد، بعد با هم صحبت می‌کنند، بعد اینو فیلم می‌گیرند، ... . نفس این کار آیا یک کار، یک کار مافیایی نیست؟ یک کار توطئه‌آمیز نیست؟ . اگر جلسه‌ای که اخوی شما آقای داوود احمدی‌نژاد با من داشت و مطالب زیادی نسبت به اطرافیان شما و جریان انحرافی مطرح کرد، از ارتباط با منافقین و ارتباط با خارج، من فیلم می‌گرفتم و امروز این‌جا پخش می‌کردم، براتون خوب بود؟! چه فایده‌ای داره که ما مرتب از عدالت صحبت بکنیم ولی با این روشها کیان اخلاق جامعه رو به فساد بکشیم! مشکل ما این است که رئیس‌جمهور ما اصول اخلاقی رو رعایت نمی‌کنه، خب شما اگر مطلبی داشتین چرا این‌جا مطرح می‌کنین؟ اتفاقاً خوب شد که شما مرتب می‌گید، بگم بگم تو کشور راه انداختین، این نکته رو مطرح کردین که مردم شخصیت شما رو بهتر بشناسند».

به این ترتیب آن جرقه‌ای که ولی‌فقیه از آن به‌شدت می‌ترسید و سعی می‌کرد از آن اجتناب کند، بالاخره در مجلس زده شد و سر چیزی باز شد که خیلی بعید است خامنه‌ای بتواند از روند و عواقب زنجیره‌یی آن اجتناب کند. این‌که احمدی‌نژاد چه برگی رو کرد و لاریجانی در دفاع از خودش چی گفت، تکذیب کرد یا قبول کرد، در درجه دوم اهمیته، مهم این است که این جرقه زده شد، جرقه‌یی که بسا خطرناکتر از مناظرهٴ میان احمدی‌نژاد و موسوی نخست‌وزیر خمینی در سال88 هست و شکافی که ایجاد می‌کند بسا عمیق‌تر است. تازه‌ این چیزی که احمدی‌نژاد رو کرد، به قول خودش درصد خیلی ناچیزی از واقعیت است و مثقالی از خروار است. جالب این جاست که خامنه‌ای اخیراً گفته بود تا زمان انتخابات هر کس به اختلافها به‌شکل علنی دامن بزند، خائن است.
خامنه‌ای گفته بود: «… از امروز تا روز انتخابات، هرکسی که بخواهد اختلاف‌ها را به میان مردم بکشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است».
حالا تمام اعتبار و به قول خودشان هیمنه ولی‌فقیه در گرو این حرفی است که خودش زده، حداقل یکی از این دو طرف، احمدی‌نژاد یا لاریجانی، با معیار همین حرفی که زده، خائن است. آیا لاریجانی خائن است که به‌رغم حرف خامنه‌ای باعث این جرقه شد یا آن خائن احمدی‌نژاد است که این طور جلو انظار دنیا پوسیدگی و گندیدگی ولایت‌فقیه را برملا کرد. حالا خامنه‌ای با این خائن چه خواهد کرد؟ آیا اقدام به حذف و جراحی او خواهد کرد؟ که در این صورت سر کلاف فروپاشی رژیم باز خواهد شد و آثار و عواقب بسیار خطرناکی برای رژیمش دارد، یا سعی خواهد کرد آن را کوچک جلوه بده و از کنارش بگذرد، که دیگر در واقع فاتحه خودش را به‌عنوان ولی‌فقیه خوانده و بیش از پیش تضعیف خواهد شد.

بسیار دشوار است که خامنه‌ای بتواند این قضیه را مهار کند. از طرفی طبق قوانین خودشان با برکناری وزیر کار، چون ترکیب بیش از نیمی از کابینه عوض شده، احمدی‌نژاد باید نسبت به کل کابینه رأی اعتماد بگیرد که آن هم خودش صحنه یک جرقه دیگر می‌تواند باشد. باز دو قدم دیگر و در سرفصل اعلام کاندیداها یا اعلام برنده انتخابات، انفجار این نارنجک که ضامنش کشیده شده، با همهٴ آثار و عواقبش اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dea7f183-8f85-431f-b044-3c47d9e4de16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات