728 x 90

خبرگزاری فرانسه: اعتراضات جدید در جنوب شرقی ایران، معترضان شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند

تظاهرات مردم زاهدان - ۵ اسفند
تظاهرات مردم زاهدان - ۵ اسفند

خبرگزاری فرانسه روز جمعه در گزارشی از تظاهرات روز جمعه ۵اسفند مردم دلیر زاهدان نوشت: اعتراضات جدید در جنوب شرقی ایران هم زمان با مسدود کردن اینترنت، معترضان شعارهایی از جمله "مرگ بر دیکتاتور" سر می‌دهند.

خشم مردم به‌خاطر کشته شدن یک پزشک در بازداشت پلیس افزایش یافت.

مولوی عبدالحمید به دولت گفت: اگر نمی‌توانید مشکلات مردم را حل کنید کنار بروید و بگذارید یک نفر بیاید و مشکلات را حل کند.

 

به‌رغم سرکوب، ضرب‌وشتم و بگیر و ببند توسط سپاه پاسداران خامنه‌ای، مردم زاهدان امروز جمعه ۵ اسفند به‌خیابان‌ها آمدند و با شعار مرگ بر خامنه‌ای «می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت» تظاهرات کردند. مردم پلاکاردهایی با شعار «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» و «نه سلطنت نه رهبری» در دست داشتند.

رژیم آخوندی در وحشت از خیزش مردم زاهدان، از صبح امروز اینترنت سیستان و بلوچستان را دچار اختلال شدید کرد. نت بلاکس، نهاد پایش وضعیت اینترنت جهانی هم اعلام کرد «داده‌های این شبکه نشان می‌دهد اختلال قابل توجهی در اینترنت زاهدان به‌وجود آمده است. این حادثه در شرایطی است که نیروهای سرکوبگر تلاش می‌کردند تظاهرات مردم را مهار کنند».

اخطار مولوی عبدالغفار نقشبندی و فراخوان به همهٔ غیورمردان بلوچ در برابر سرکوب: در صورت تداوم این عمل وحشیانه منتظر فتوای تاریخی باشند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a7682bc-ddb2-4a1a-8d6f-8a873c434433"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات