728 x 90

افشاي جاسوس,

روشهای نفوذ وزارت اطلاعات به جوامع ایرانی در خارج از ایران

-

گزارش پنتاگون در مورد وزارت اطلاعات رژیم ایران
گزارش پنتاگون در مورد وزارت اطلاعات رژیم ایران
گزارش پنتاگون درباره وزارت اطلاعات رژیم ایران
تحقیقات مشترک کنگره و وزارت دفاع
روشهای نفوذ وزارت اطلاعات به جوامع ایرانی در خارج از ایران

در پاریس یک انجمن به نام «حمایت از پناهندگان ایرانی» جهت استخدام پناهجویان برای جاسوسی علیه ایرانیان در فرانسه به‌کار گرفته می‌شود

وزارت اطلاعات افراد حاضر به همکاری را موقتاً به زندان می‌فرستد تا بعداً به‌عنوان فعال مخالف جمهوری اسلامی به خارج بفرستد و «مخالف فراری» بنآمد


وزارت اطلاعات به جوامع ایرانی در خارج از ایران از طریق انواع روشها نفوذ می‌کند. به‌عنوان مثال یک انجمن به نام «حمایت از پناهندگان ایرانی» در پاریس جهت استخدام پناهجویان ایرانی برای جاسوسی علیه ایرانیان در فرانسه به‌کار گرفته می‌شود. وزارت اطلاعات همچنین مامورانی دارد که افراد را در خارج از کشور ربوده، آنها را به ایران برمی‌گردانند و سپس آنها را زندانی می‌کنند یا می‌کشند.
تاکتیکهای وزارت اطلاعات در نفوذ و ایجاد اختلاف میان اپوزیسیون در خارج از کشور در مقاله‌یی در یک سایت اینترنتی وابسته به دولت فعلی ایران مورد بحث قرار گرفته است.
این مقاله چگونه نیروهای اطلاعاتی ایران در خارج از کشور عمل می‌کنند. موضوع چگونگی به‌کارگیری مکانیزمهای مختلف توسط ایران برای نفوذ به اپوزیسیون مستقر در خارج را مورد بحث قرار می‌دهد.
وزارت اطلاعات از اعضای سابق خود و یا افراد حاضر به همکاری با این وزارتخانه استفاده می‌کند. آنها موقتاً به زندان فرستاده شد و به‌عنوان فعال مخالف جمهوری اسلامی شناخته می‌شوند، بعد از مدتی کسی از فعالیتهای سیاسی گذشته آنها سؤال نمی‌کند. چون همین که زندانی سیاسی باشد کافی است که به‌عنوان یک چهره مخالف شناخته شود. فعالان خارج کشوری ممکن است در خروج چنین زندانی از کشور با مساعدت یک سازمان بین‌المللی کمک کنند. یا این‌که وزارت اطلاعات زندانی را به خارج بفرستد و او را یک مخالف فراری بنامد.

یادآوریهایی از کتاب واواک در خدمت آیت‌الله‌ها درباره انجمن سازیهای حکومت آخوندی و نقش مأموران وزارت اطلاعات در فرانسه - خرداد 1388
ایو بونه رئیس پیشین سازمان ضدجاسوسی فرانسه د.اس.ت با انتشار کتاب واواک در خدمت آیت‌الله‌ها از فعالیتهای جاسوسی و نقش مهره‌ها و انجمنهای وزارت اطلاعات در فرانسه و دیگر کشورها پرده برداشت. فیگارو ضمن معرفی این کتاب در صفحه اول خود می‌نویسد: یک کتاب شوک آور، رئیس سابق د.اس.ت همه چیز در مورد سرویسهای مخفی ایرانی بازگو می‌کند. ترور، دخالت، شکنجه، اعمالی که غرب بر روی آن چشم می‌بندد. در کتاب واواک در خدمت آیت‌الله ایو بونه فاش می‌کند که در فرانسه فعالیتهای واواک به‌دلیل حضور مریم رجوی در اورسور اواز تشدید شده است.
این کتاب علاوه بر میرابوطالبی سفیر رژیم در فرانسه به نقش مهره‌هایی چون عبداللهی، جوادیان، احسان نراقی، راست بین، شلالی، میردامادی و شادانلو می‌پردازد. ماموریتهای آنها براندن مخالفان و پناهندگان سیاسی، تا حذف و همچنین خنثی سازی، زد و بند، شانتاژ و گسترش بنیادگرایی را دربر می‌گیرد.
کتاب واواک فاش می‌کند سرویسهای وزارت اطلاعات به انجمنهای پوششی متوصل می‌شود مثل انجمن فرهنگی و هنری خورشید، انجمن حفاظت از مهاجرین ایرانی. یک تله برای متقاضیان پناهندگی یا انجمن پارس و آینده. افرادی که در خدمت هدفهای اطلاعات ایران هستند مسیرهای مختلفی را طی کرده‌اند ولی سرمنزل مشترکی دارند. وزارت اطلاعات.

اولین این اپورتونیستها نامش احسان نراقی است. مسیر او بسیار گویا است. عضو توده در سالهای اول شاه، خیلی سریع به خدمت ساواک در می‌آید. بعد از انقلاب دستگیر می‌شود و برای این‌که حسن‌نیت خود را نشان بدهد تردیدی در شرکت در جلسات شکنجه روانی رفقای سابقش نمی‌کند. او درسهای اجباری به زندانیانی می‌دهد که در مقابل شکنجه فیزیکی مقاومت کرده‌اند. ایو بونه بعد از معرفی احسان نراقی به معرفی چهره‌های متنوعی از سایر مزدوران می‌پردازد و از جمله می‌نویسد: علی راست بین به حزب واحدی که محمدرضا شاه تأسیس کرد تعلق داشت. مثل نراقی او هم عفو خود را در مقابل به پیوستن به ساواما و سپس واواک خرید. او در سالهای 90 خیلی فعال شد دورانی که فردی به نام سعید امامی خود را تحمیل می‌کند تا موقعی که امامی سپر بلایی یک لیبرازاسیون ظاهری می‌شود و قربانی می‌گردد. همان‌طور که بعد خواهیم دید راست بین تشکیل دهنده چهار انجمن می‌شود.

جواد فیروزمند چهره کاملاً متفاوتی دارد، او تقریباً نمونه کامل مخالف جعلی به ظاهر توبه کرده‌ای که در واقع یک نفوذی در سازمان بوده است خود را تحمیل می‌کند و بعد با سر و صدا آن را ترک می‌کند. تحت عنوان یک بریده او توانست بعد از یک فرار باور نکردنی کمپین شیطان‌سازی مجاهدین خلق که واواک به جریان انداخته بود سوخت برساند.
کتاب واواک در خدمت آیت‌الله‌ها به نقش و مأموریت احسان نراقی و دیگر مزدوارن دیکتاتوری آخوندی برای مداخله در پرونده 17ژوئن نیز پرداخته و از جمله می‌نویسد: هنگام عبور محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسلامی ایران از فرانسه در سال 1979 این مأمور سه جانبه دست به سازماندهی کمپینی برای بی‌اعتبار کردن مقاومت ایران می‌کند. دخیل بودن این فرد در کار دروغ‌پراکنی سرویسهای ایرانی بیانگر یک سطح بالای اعتماد دستگاه واواک به اوست.
احسان نراقی در پاریس منظما مأموران وزارت اطلاعات را به‌عنوان بریدگان مجاهدین نمایش می‌دهد. این افراد از سوی رژیم نفوذ داده شده‌اند. به‌طور مثال وی تلاش کرد نزد رادیو فرانس کولتور و بعضی روزنامه‌های سراسری فردی به نام بتول (نسرین ابراهیمی) یک مأمور واواک را غالب کند. این شخص تنها به اظهارات بسنده نمی‌کند، او متهم به دخالت در نزد تحقیقات قضایی ضدتروریستی نیز هست. با ارائه حدود یک دو جین مأمور شناخته شده واواک که به‌عنوان اعضای قدیمی مجاهدین ارائه شده‌اند تا در مورد اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین شهادت بدهند.

وزارت اطلاعات در آلمان یک شبکه قابل‌توجه دارد وزیر کشور و رئیس حراست آلمان (معادل اف.بی.ای) گزارش کردند که «مسئولیت اصلی این شبکه مانیتور اپوزیسیون و مبارزه با آنهاست»
در اروپا وزارت اطلاعات دارای یک شبکه قابل‌توجه در آلمان است. در ژانویه 2011 وزیر داخلی آلمان و هاینس فرو م رئیس دفتر فدرال برای حفاظت از قانون اساسی که معادل اف.بی.ای است. گزارش کردند که مسئولیت اصلی وزارت اطلاعات مانیتور کردن گروه‌های اپورتونیستها در داخل و خارج ایران و مبارزه با آنهاست. بنابراین گزارش وزارت اطلاعات و امنیت همچنین مشغول جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با سیاست، اقتصاد و علم در آلمان بوده است و همین گزارش می‌افزاید، عمده فعالیتهای اطلاعاتی علیه آلمان توسط وزارت اطلاعات ایران صورت می‌گیرد.
این گزارش می‌گوید وزرات اطلاعات ایران همچنین به‌دنبال جلب شهروندان آلمانی است که با این وزراتخانه همکاری کنند و این در رابطه با آلمانی‌هایی است که اغلب به ایران برای دیدار خانواده و یا برای تجارت سفر می‌کنند.

یادوآریهایی از گزارشهای اداره حراست قانون اساسی آلمان درباره فعالیتهای اطلاعات آخوندی در این کشور در سفارت آخوندی و انجمنهای پوششی
در گزارش فعالیتهای اطلاعاتی رژیم ایران در آلمان که توسط هاینس پتر فدریس وزیر کشور و هاینس فروم سرپرست سازمان امنیت داخلی آلمان در تابستان 1390 ارائه شد آمده است: سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت در مرکز فعالیتهای جاسوسی وزارت اطلاعات ایران قرار دارند.
رادیو آلمان روز 10تیر ماه 1390 خبر داد: هاینس پیتر فردریش وزیر کشور و هاینس فروم سرپرست سازمان امنیت داخلی آلمان در روز جمعه 10تیر - اول ژوئیه گزارش امنیتی آلمان در یک سال قبل از آن را در برلین ارائه کردند.
در گزارش امنیتی آلمان درباره افزایش فعالیتهای خشونت‌آمیز گروهای افراطی در این کشور ابراز نگرانی شده است. این گزارش همچنین به نقش نهادهای اطلاعاتی رژیم ایران در جاسوسی در آلمان پرداخته و خاطرنشان می‌کند، واحدهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در پوشش فعالیتهای اداری در سفارت برلین نقش مهمی را برعهده‌دارند. بنا‌ به ارزیابی سازمان امنیت داخلی آلمان حتی کنسولگریهای ایران موظف به پشتیبانی از واحدهای وزارت اطلاعات در آلمان هستند. در ادامه گزارش تحت عنوان جاسوسی در گروهای اپوزیسیون ایرانی آمده است:
بر اساس سازمان امنیت داخلی آلمان، یکی از وظایف وزارت اطلاعات ایران شناسایی و جاسوسی گروه‌های اپوزیسیون ایرانی در تبعید است. سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت در مرکز فعالیتهای جاسوسی وزارت اطلاعات ایران قرار دارند.

در سال 88 مجله تلویزیونی کانال یک آلمان پانوراما گزارش تکاندهنده‌ای در مورد جاسوسی وزارت اطلاعات رژیم آخوندی در خاک آلمان پخش کرد. متعاقباً مقاومت ایران در این باره اعلام کرد، مافیای ترور و جاسوسی رژیم ایران در آلمان دارای یک شبکه گسترده و فعال از جاسوسان تحت پوش دیپلومات و یا در غالب شرکتها و انجمنهای پوششی است. بخشهایی از این شبکه توسط شورای ملی مقاومت افشا‌ شده و در اختیار مراجع ذیربط قرار گرفته است.
دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت و شمار زیادی از اعضا و هوادارن مقاومت در آلمان هدف مستقیم فعالیتهای جاسوسی وزارت اطلاعات قرار گرفته‌اند. اعضای خانواده‌های مجاهدین حداقل چهار تن از کسانی که در یک اعتصاب‌غذا در مقابل وزارت‌خارجه آلمان شرکت داشتند در ایران مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته یا بازداشت شده‌اند. مأموران اطلاعات بارها در نزدیکی تظاهرات هوادارن مقاومت در برلین، کلن، هامبورگ و فرانگفورت به تهیه عکس و فیلم و شناسایی شرکت کنندگان پرداخته‌اند. این مأموران برای این منظور بارها از خودرو دیپلوماتیک استفاده کرده‌اند. مقامات در جریان تمامی این موارد قرار گرفته‌اند. انجمنهایی مانند آوا، ماموریتهای محوله از سوی وزرات اطلاعات را تحت عنوان انجمن فرهنگی پیش می‌برند. گرداننده این انجمن سال گذشته به‌خاطر ظن به جاسوسی پنج هفته در عراق در بازداشت به‌سر برد. اشپیگل 17 ژوئیه 2008

از این پیشتر گزارش سالانه اداره فدرال حراست از قانون اساسی آلمان تصریح کرده بود هدف مقدم سرویس اطلاعاتی ایران واواک در آلمان مقابله با فعالترین گروه اپوزیسیون یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران می‌باشد. واواک با به خدمت گرفتن اعضای فعال یا سابق این سازمان به‌عنوان مأموران خود تلاش می‌کند اطلاعاتی در مورد فعالیتهای این سازمانها علیه رژیم به دست بیاورد.
یک پایگاه سرویس اطلاعاتی رژیم ایران در آلمان سفارت ایران در برلین است که در آن بسیاری از وابستگان سرویس مخفی در پوش دیپلومات حضور دارند. افسران ارشد اطلاعاتی سفارت و همچنین افسران ارشد مراکز رهبری کننده از ایران افرادی را در آلمان جهت فعالیتهای جاسوسی به خدمت گرفته و به آنها مأموریت واگذار کرده‌اند و از آنها به شیوه شفاهی، مکتوب تلفنی یا از طریق اینترنت اطلاعات کسب می‌کنند.

دکتر معصومه بلورچی نماینده شورای ملی مقاومت در آلمان خواستار اجرای مصوبه آوریل 1997 اتحادیه اروپا مبنی بر ممانعت از ورود و حضور مأموران اطلاعاتی رژیم ملایان در کشورهای اروپایی شد و خاطرنشان کرد، آزادی عمل این مأموران و مزدوران که برای سرویسهای آلمانی کاملاً شناخته شده هستند هم قوانین آلمان را نقض می‌کند و هم جان پناهندگان سیاسی را که مسئولیت آن به‌عهده دولت آلمان است به خطر می‌اندازد.

وین پایتخت اتریش مملو از مأموران وزارت اطلاعات است. مأموران وزارت اطلاعات مبارزان سیاسی را شناسایی و تهدید می‌کنند.
وین پایتخت اتریش گفته می‌شود که مملو از مأموران وزارت اطلاعات است. این امر به‌دلیل روابط خوب مستمر بین ایران و اتریش است. پس از بحران گروگانگیری آمریکاییها که به محکومیت جمهوری اسلامی توسط بسیاری کشورها و منزوی شدن حکومت ایران از بسیاری جهات منجر شد، اتریش از معدود کشورهایی بود که این موضوع مسأله‌اش نبود. به نظر می‌رسد که حکومت ایران از این روابط با مستقر کردن افسران اطلاعاتی خود در اتریش سود می‌برد. این‌طور گزارش شده که مأموران وزارت اطلاعات مبارزان سیاسی ضد جمهوری اسلامی را شناسایی و تهدید می‌کنند تا آنها را به سکوت وادار کنند.

روزنامه اتریش دی پرسه: جاسوسان رژیم ایران در اتریش
طبق گزارش سازمان مجاهدین خلق احمدی‌نژاد برای دور زدن تحریمها مرکزی در وین ایجاد کرده است. به‌دنبال انتشار گزارش پنتاگون در مورد فعالیهای جاسوسی وزارت اطلاعات رژیم آخوندی روزنامه اتریشی دی پرسه گزارش داد: وین از جاسوسان رژیم ایران پر شده است. به گزارش دی پرسه:
«کارشناسان امنیتی می‌گویند: در اتریش بیش از ۱۰۰ نفر برای سرویس مخفی رژیم ایران کار می‌کنند. مدارک حاکی است وظیفه این جاسوسان نه تنها زیر نظر گرفتن اپوزیسیون در تبعید و زیر فشار گذاشتن آنهاست بلکه در زمینه دور زدن تحریمها و پولشویی نیز برای رژیم ایران فعالیت می‌کنند.
روزنامه اتریشی دی پرسه خاطرنشان می‌کند طبق گزارشی که به تفصیل توسط اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق منتشر شده حمیدرضا امیری‌نیا از مشاوران احمدی‌نژاد، در ماه ژوئن گذشته مرکزی را تحت عنوان مرکز فناوری برای این‌گونه فعالیتهای دایر کرده است دی پرسه می‌افزاید شماری از جاسوسان مستقر در وین نیز عراقی هستند. زیرا رژیم ایران در عراق نفوذ دارد و این عراقیها فعالیتهای مختلف برای رژیم ایران کار می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a9aa933-634e-4bd9-9026-906d9e222222"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات