728 x 90

اتمي رژيم,انزواى رژيم,

نگرانیهای ایالات متحده در قبال چالشهای مهم از زبان لئون پانه تا

-

لئون پانه تا
لئون پانه تا
کویت، افغانستان و ترکیه، کشورهایی هستند که این روزها میزبان وزیر دفاع آمریکا بودند

پانتا در جریان این سفر به خبرنگاران گفت: ”ارتش آمریکا، با وجود تغییر تمرکز نظامی خود به سوی بخش‌های دیگر آسیا، «حضور قوی» خود در خاورمیانه را حفظ خواهد کرد ”
وی افزود: «مطمئن باشید که ایالات متحده به‌اندازه کافی قدرت دارد که بتواند حضوری قوی، هم در خاورمیانه و هم در منطقه اقیانوس آرام داشته باشد».
ارتش آمریکا در حال حاضر حدود ۵۰ هزار پرسنل نظامی و ناوهای متعدد جنگی در آب‌های خاورمیانه مستقر کرده‌ است. آمریکا طی یک سال اخیر و پس از تهدید رژیم ایران به بستن تنگه هرمز بر تعداد ناوها و هواپیماهای خود در خاورمیانه افزوده است.
وزیر دفاع آمریکا در افغانستان از نیروهای نظامی این کشور بازدید کرد.
وی گفت: تعداد و ابعاد حضور پایدار نظامی آمریکا موضوعی است که رئیس‌جمهوری آمریکا باید در چند هفته آینده بر سر آن تصمیم‌گیری کند.
برخی منابع می‌گویند آمریکا پس از سال 2014هم بین 6تا 10هزار نیرو را در افغانستان نگه می‌دارد
اما در کانون نگرانیهای وزیر دفاع آمریکا، تهدیدهای رژیم ایران قرار داشت

پانتا تأکید کرد: ”اگر رژیم ایران به سلاح اتمی مسلح شود، به همان اندازه خطرناک است که القاعده سلاح اتمی داشته باشد. ما باید فشار را بر رژیم ایران افزایش دهیم، باید تحریمها را تشدید کنیم تا این‌که به راه‌حلی برای مسأله اتمی این رژیم دست‌یابیم ”
وزیر دفاع آمریکا افزود: ”هر چند که اقدام نظامی همیشه آخرین راه کار است، اما زمانی که همه راه کارها بدون جواب باشد، در اینصورت ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم پیروزی را تضمین کنیم ”
اما یک نگرانی جدی دیگر وزیر دفاع آمریکا مسأله سوریه است. وی که در ترکیه از پایگاه اینجرلیک و نیروهای آمریکایی بازدید کرد گفت: ”ما نسبت به برخی اطلاعاتی که اخیراً دریافت کرده‌ایم، بسیار نگرانیم. اطلاعاتی که حاکی از آن است که آنها در واقع، شروع به مسلح کردن سلاحها کرده‌اند، سلاحهایی که مستلزم به‌کار بردن مواد شیمیایی و بیولوژیکی خواهد بود. به همین دلیل، رئیس‌جمهور آمریکا، خودم و وزیر خارجه، برای رژیم سوریه کاملاً روشن ساختیم که نباید، تحت هیچ شرایطی، از جنگ شیمیایی علیه مردم خودشان استفاده کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90fef017-a310-4e52-a803-051d735f28bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات