728 x 90

افشاي جاسوس,

گزارش پنتاگون درباره وزارت اطلاعات و همکاری تریتا پارسی و نایاک با مأموران رژیم

-

--
--
نقل از «در جستجوی حقیقت - حسن داعی» :
هفته گذشته گزارش مشترک پنتاگون و چند آژانس دیگر دولت آمریکا درباره وزارت اطلاعات رژیم ایران منتشر شد. در این گزارش وزارت اطلاعات یکی از بزرگترین و فعالترین سرویس‌های اطلاعاتی جهان معرفی شده و ضمن بررسی فعالیتهای برون مرزی این وزارتخانه شیوه‌های یارگیری و نفوذ در میان اپوزیسیون و جاسوسی در میان آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این گزارش 64 صفحه‌یی به انگلیسی و فارسی انعکاس وسیعی یافته. در این گزارش تصاویر مسعود خدابنده و همسرش ان سینگلتون چاپ شده و نامبردگان به‌عنوان جاسوسان وزارت اطلاعات معرفی گردیده و نحوه همکاری آنان با رژیم و فعالیتهای آنان علیه مجاهدین خلق مورد بررسی قرار گرفته است. صفحه 27 و 28. در این گزارش همچنین وب سایتهای ایران اینترلینک، ایران دیدبان و هابیلیان به‌عنوان سایتهای وابسته به وزارت اطلاعات معرفی شده‌اند، صفحه 41.

همکاری سازمان نایاک با مأموران وزارت اطلاعات
در سال 2007 پس از چاپ مقالات من در مورد لابی نایاک در آمریکا وب سایت رسمی مسعود خدابنده یعنی اینترلینک مقاله‌یی به قلم یکی از همکاران وزارت اطلاعاتی خود به‌نام محمد حسین سبحانی منتشر کرد و من را وابسته به سازمان مجاهدین، تروریست، جنگ‌طلب و نوکر این و آن خواند. این مقاله مورد استفاده نایاک قرار گرفت تا در کارزار وسیعی که علیه من و دیگر منتقدان خود به‌راه انداخته بود مورد استفاده قرار گیرد. در سال 2008 سازمان نایاک از من به دادگاه فدرال واشینگتن شکایت کرد تا با خرد کردن من زیر بار مخارج دادگاه و شکست نهایی مرا به درس عبرتی برای دیگر منتقدان نایاک تبدیل کند. این دادگاه که چهار سال و نیم طول کشید با شکست نایاک و تریتا پارسی پایان یافت و نامبردگان به‌دلیل دروغگویی و تقلب به جریمه مالی سنگینی محکوم شدند. در جریان دادگاه معلوم شد که در سال 2008 تریتا پارسی یک جلسه سخنرانی در کنگره آمریکا برای خدابنده و سینگلتون ترتیب داده بود و بلیط مسافرت آنان نیز پرداخت شده بود اما وزارت امنیت آمریکا مداخله کرد و مانع ورود این دو مأمور وزارت اطلاعات به هواپیمایی شد که از لندن به واشینگتن می‌آمد.
از طرف دیگر ایمیلهای بابک طالبی نفر شماره دوم نایاک نشان داد که محمد حسین سبحانی با نایاک رابطه داشت و کارزار دروغ علیه من را با هماهنگی یکدیگر به پیش می‌بردند، از اوایل سال 2008 پیدا کردن راههای دوستی و ارائه ژستهای حسن‌نیت به جمهوری اسلامی در دستور کار وزارت‌خارجه آمریکا قرار گرفت. مذاکرات پنهان با نمایندگان رژیم در اروپا شروع شد که هاشمی ثمره از طرف احمدی‌نژاد و علی باقری معاون سعید جلیلی در این مذاکرات شرکت داشتند. تریتا پارسی دلال اصلی این مذاکرات بود. در مذاکرات آشکار و پنهان رژیم ایران خواهان بستن قرارگاه اشرف در عراق و اخراج مجاهدین از این کشور بود این اولین شرط رژیم برای آرام سازی عراق و فراهم نمودن خروج بدون دردسر آمریکا از این کشور بود اما بستن قرارگاه اشرف و اخراج مجاهدین از عراق با توجه به آن‌که دولت آمریکا به ساکنان قرارگاه اشرف تضمین کتبی برای حفظ جان آنان داده بود کار ساده و بی‌هزینه‌ای نبود.
از سال 2008 سازمان نایاک و باند خدابنده یک لابی مشترک برای بدنام کردن مجاهدین در افکار عمومی آمریکا و آماده‌سازی برخورد با آنان را شروع کردند. سازمان نایاک در لابی خود در کنگره نیز بستن قرارگاه اشرف را شرط اصلی دوستی با رژیم ایران و سازش هسته‌یی عنوان می‌کرد. وزارت‌خارجه آمریکا پشتیبان اصلی نایاک در این دوره بود تا ژستهای حسن‌نیت لازم به رژیم ایران ارائه شود. جلسه سخنرانی که تریتا پارسی برای خدابنده در کنگره ترتیب داد بخشی از این کارزار بود که با دخالت برخی از نمایندگان و در نهایت وزارت امنیت آمریکا انجام نشد. دولت نوری مالکی نیز که با حمایت مستقیم رژیم ایران و همچنین تأیید دولت اوباما بر سر کارآمد به قرارگاه اشرف حمله کرد و نزدیک به 37نفر از ساکنان را به قتل رساند. من در گزارش کوتاهی که در این زمینه تهیه کردم بخشی از اسناد لابی نایاک و خدابنده با حمایت وزارت‌خارجه آمریکا برای زمینه‌سازی بستن قرارگاه اشرف و برخورد با مجاهدین را در اختیار هموطنان قرار داده‌ام و در فرصتهای بعدی بخشهای دیگری از این اسناد را منتشر خواهم کرد. گزارش کنونی پنتاگون نشان می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از رابطه خدابنده با رژیم ایران به‌خوبی آگاهی داشته و همکاری تریتا پارسی با آنان را نیز زیر نظر داشته‌اند.
حمایت وزارت‌خارجه آمریکا از لابی نایاک در کنگره برای یافتن راههای حسن‌نیت با رژیم ایران به خوبی نشان می‌دهد که لابی مماشات در آمریکا دست وزارت اطلاعات رژیم و عوامل آن را تا چه میزان باز گذاشته و به آنان میدان داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/189ba156-7aae-4297-80c7-1570b92e1b3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات