728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

فضیحت جدید مارتین کوبلر، در برابر موج شکنجه و اعدام در عراق

-

فضیحت جدید مارتین کوبلر، در برابر موج شکنجه و اعدام در عراق
فضیحت جدید مارتین کوبلر، در برابر موج شکنجه و اعدام در عراق
 
فضیحت جدید مارتین کوبلر،
قربانی کردن فرشته حقوق‌بشر در برابر موج شکنجه و اعدام در عراق و در بحبوحه محکومیت داخلی و بین‌المللی جنایات ضدبشری نوری مالکی

مارتین کوبلر: به‌ویژه از این‌که نخست‌وزیر در این مراسم است بسیار خوشحالم و تحسین می‌کنم این پیام بسیار مهمی است که حضور بزرگوارانه جناب نخست‌وزیر به همه می‌دهد و آن اهمیتی است که جناب نخست‌وزیر برای حقوق‌بشر قائل است

موضعگیری کوبلر در قبال فراخوانهای ملی و مردمی در عراق به تحریم انتخابات به‌خاطر جنایات مالکی و شکنجه در زندانها:
«از همه کسانی که به سن 18سالگی رسیدند می‌خواهم که به سوی مراکز ثبت‌نام بروند تا تضمینی برای شرکت در انتخابات شورای استان آینده باشد»

تلویزیون دولتی عراق - 10دسامبر2012 - روز جهانی حقوق‌بشر
- مارتین کوبلر، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق:
السلام علیکم.
جناب نخست‌وزیر،
جناب وزیر حقوق‌بشر،
آقایان کمیساریای حقوق‌بشر،
آقایان نمایندگان و میهمانان گرامی!
صحبتهای جناب آقای نخست‌وزیر این را به من الهام کرد که به نظرم صحبتهای جناب آقای نخست‌وزیر کاملاً بیانگر طرح و برنامه موجود بر روی میز سازمان ملل است.
این التزام واقعی و درست نسبت به حقوق‌بشر است. اما ما نباید در این حد بمانیم و باید به بخش دوم حقوق‌بشر یعنی حقوق فرهنگی و اقتصادی برویم. بله، آزادی زندگی شرافتمندانه و آزادی حیات، آزادی بیان، این آزادیها را نمی‌توان نادیده گرفت. در سطح دیگر باید از حقوق دیگر حمایت کرد، آزادی آموزش و آزادی دستیابی به آب و آزادی مبارزه با فقر و آزادی زندگی شرافتمندانه است که همه آنها آزادیهایی است که باید از آنها حفاظت کنیم و سازمان ملل به آن ملتزم می‌باشد. آینده درخشانی برای عراق می‌بینم چون عراق کشور ثروتمندی است. عراق کشور ثروتمندی است و هر فردی در عراق می‌تواند به آموزش خوب و غذا و آب و همه چیز دست یابد. این کشور با منابع انسانیش به‌ویژه جوانان غنی است. وقتی به شعار این مراسم نگاه می‌کنم که ”هر رأیی ارزش خودش را دارد“، این موضوع در عراق بر همه صادق است. از بزرگ و کوچک، جوانان و نوجوانان، مردان و زنان و همه. این بر همه ترکیبهای عراق با تمامی پیشینه‌های دینی و نژادی و طائفی و تمامی اقلیتها از مسیحی و ایزدیها و صائبی‌ها و همه صدق می‌کند. و شعار ”رای من ارزش خودش را دارد“ این در کادر انتخابات آینده صدق می‌کند. به‌ویژه می‌خواهم روی جوانان این کشور متمرکز شوم. روز گذشته ثبت‌نام رأی‌دهندگان شروع شد. از همه کسانی که به سن 18سالگی رسیدند می‌خواهم که به سوی مراکز ثبت‌نام بروند تا تضمینی برای شرکت در انتخابات شورای استان آینده باشد.
من با بسیاری از جوانان این کشور روبه‌رو شدم که می‌پرسیدند چگونه می‌توانیم از عراق خارج شویم. من آنها را تشویق کردم و به آنها گفتم که در عراق باید بمانید و با دولت و سازمانها همکاری کنید و در راه باقی ماندن آنها در این‌جا آنها را تشویق کردم که در روند سیاسی شرکت کنند و در توسعه و اقتصاد شرکت کنند. به این خاطر من آنها را تشویق می‌کنم و به‌ویژه از جوانان که به سن 18سالگی رسیدند به مراکز ثبت‌نام بروند تا تضمینی برای شرکت در انتخابات و رأی دادن باشد و این امر بسیار مهمی برای مشارکت در روند سیاسی و کار اقتصادی در کشور باشد.
بگذار رازی را با شما در میان بگذارم. من همواره دو سند را با خودم دارم. هنگامی که به دفترم می‌روم و این‌جا یا هر محل دیگری که می‌روم این دو سند را با خود دارم. سند اول قانون اساسی عراق است که اساس زندگی مردم با یکدیگر در این کشور می‌باشد. حقوق آنها بخش اصلی قانون اساسی این کشور است و وجود وزارت حقوق‌بشر در این کشور بیانگر این اهمیت است و این چیزی است که همه ما از آن پیروی می‌کنیم.
سند دومی که با خودم دارم ماده اول اعلامیه جهانی حقوق‌بشر صادره در 1948است. بسیار خوشحالم که دیدم از جمله اسنادی که به شما نشان دهم پاسپورتم است که حاوی اعلامیه جهانی حقوق‌بشر است.

جناب آقای نخست وزیر!
جناب آقای وزیر حقوق‌بشر!
بسیار خوشحالم که در مراسم امروز شما حضور یافته‌ام. به‌ویژه از این‌که نخست‌وزیر در این مراسم است بسیار خوشحالم و تحسین می‌کنم. این پیام بسیار مهمی است که حضور بزرگوارانه جناب نخست‌وزیر به همه می‌دهد و آن اهمیتی است که جناب نخست‌وزیر برای حقوق‌بشر قائل است.
مایلم به‌ویژه از جناب آقای وزیر حقوق‌بشر آقای سودانی نیز به‌خاطر همکاری عظیمی که با ما و با یونامی و با شخص من و با کمیته حقوق‌بشر در ژنو همکاری می‌کند، تشکر می‌کنم. ما با هم در رابطه با مسائل حقوق‌بشر کار می‌کنیم. آنچه ما در عراق انجام می‌دهیم در تضاد با خط مشی دولت نیست بلکه در جهت تقویت حقوق‌بشر در عراق است. آنچه که ما انجام می‌دهیم تقویت حقوق‌بشر در عراق و برای عراقیان است. عراق طی دهها سال هدف ظلم و ستم و سرکوب قرار گرفته است و مشکلات عراق یک شبه حل نمی‌شود. من بسیار از جناب آقای وزیر حقوق‌بشر تشکر می‌کنم و عملاً نیاز به‌کار مشترک با هم داریم. ما همه می‌دانیم که بدون حقوق‌بشر دموکراسی وجود ندارد ولی حقوق‌بشر هم حدی دارد. ما بسیار خوشحالیم که با دولت عراق و سازمانهای اجتماعی برای تقویت حقوق‌بشر و پیشبرد برنامه حقوق‌بشر در عراق کار می‌کنیم.
در 365روز سال از خودمان و از شما می‌خواهم که هر روز در زمینه حقوق‌بشر کار کنیم. از شما تشکر می‌کنیم و بگذارید به شما تأکید کنم که سازمان ملل با شما در یک صف قرار دارد و در کنار شما قرار دارد و هر روز در جهت تقویت حقوق‌بشر پیش برویم.
بسیار متشکرم، من بسیار خوشحالم که امکان این را دارم که با شما به‌مناسبت این مراسم مهم صحبت می‌کنم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/689c34c3-7d31-477e-b41c-333559dfd36f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات