728 x 90

سوريه,

تمرکز رزمندگان سوری روی فرودگاه دمشق

-

رزمندگان ارتش آزادی سوریه
رزمندگان ارتش آزادی سوریه
درگیریها در سوریه به پایتخت نزدیک می‌شود. فیلمهای آماتوری نشان می‌دهند که دودهای ناشی از انفجار از نقاط مختلف دمشق به چشم می‌خورد. رزمندگان تمرکز خود را روی فرودگاه دمشق برده‌اند تا گلوگاه تدارکات رسانی برای رژیم اسد را خفه کنند.

خبرنگار امنیتی فاکس‌نیوز از پنتاگون: در حالی‌که پنتاگون مشغول طراحی نظامی برای سوریه است لحن تندتری را از طرف تیم امنیت ملی باراک اوباما می‌شنویم.
هیلاری کلینتون: ”سنی‌ها، علوی‌ها، مسیحیان، کردها، یهودیان، مردان، زنان و هر شهروند سوری باید در این روند برای آینده جدید و بهتر، شرکت داده شود. چنین آینده‌یی نمی‌تواند شامل اسد باشد“
دولت اوباما تا کنون مایل به شرکت نظامی در این منازعه 20ماهه نبوده است اما تمایل نشان داده که محتمل است وقتی اسد برود به آن بپردازد تا خلأ حاصله را پر کند که در این نقطه یک امر بدیهی خواهد بود.
گزارشهای فزاینده‌یی وجود دارد مبنی‌بر این‌که موشکهایی که در لیبی بوده و سیا دنبال آنها بوده حالا در سوریه پیدا شده و موشکهای اف. ای16 FAو اف. ای18 FAممکن است به سوریه منتقل شده باشند که باعث ساقط کردن یک جت جنگنده سوری و یک هلیکوپتر در هفته گذشته شدند.
گزارشهایی هم وجود دارد که گاز سارین برای استفاده احتمالی آماده شده‌اند. یک نیروی ویژه در شمال اردن تشکیل شده است که 150نفر از نیروهای ویژه آمریکا در آن شرکت دارند تا با سلاحهای شیمیایی اسد مقابله کنند.
لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا: ”تمام جهان به‌دقت اوضاع سوریه را زیر نظر دارد و رئیس‌جمهور آمریکا روشن ساخته در صورتی‌که اسد اشتباه کند و از سلاح شیمیایی استفاده کند با عواقبی روبه‌رو خواهد شد“
قبلاً پنتاگون تخمین زده بود که 75هزار نیروی زمینی آمریکا لازم است تا چندین تن مواد شیمیایی اسد را خنثی و امن کنند. این یعنی؛ بیش از نیروهایی که همین الآن آمریکا در افغانستان دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e14fbbed-b014-4196-b41d-f0b86adac533"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات