728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

بحران در روابط میان کردستان عراق و دولت نوری مالکی

-

پارلمان عراق
پارلمان عراق
جنبش اپوزیسیون کردی تغییر تحت رهبری نوشیروان مصطفی خواستار سلب اعتماد از نوری المالکی شد،

شورش حاجی رئیس فراکسیون تغییر در پارلمان عراق در تماس با ”الشرق‌الأوسط “ در پاسخ به سؤالی در رابطه با این‌که آیا تشکیل فرماندهی عملیات دجله چنین اقدامات شدیدی را علیه دولت مالکی ایجاب می‌کند. گفت تشکیل فرماندهی عملیات دجله تنها مشکل بین اقلیم کردستان و بغداد نیست، و این اولین مورد نقض قانون اساسی از سوی نوری المالکی نیست، تشکیل فرماندهی عملیات دجله جزیی از سلسله نقضهای قانون اساسی از سوی دولت تحت رهبری مالکی است، که از مهمترین آنها نقض ماده 140 قانون اساسی است که از زمان صدور آن صرفاً یک طرح بر روی کاغذ است بدون این‌که علامت اطمینان بخشی در مورد اجرای آن وجود داشته باشد.

محمود عثمان از ائتلاف کردستان گفت خطر درگیری بین ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه هم‌چنان به قوت خود باقی است. وی خواستار بازگشت نیروهای هر دو طرف به مواضع قبلی خود شد.

تلویزیون بغداد به‌نقل از یک منبع ا منیتی گزارش داد: از ورود خودروهایی که دارای پلاک اقلیم کردستان هستند به بغداد جلوگیری می‌شود و این امر به فرمان مالکی تمامی ادارات ویژه وابسته به وزارت کشور را در برمی‌گیرد. لطیف مصطفی نماینده پارلمان عراق از مالکی خواست موضعش را در قبال جلوگیری از ورود به بغداد خودروهایی که پلاک ایالت کردستان دارند، مشخص کند»..

همچنین ولید عبود نماینده پارلمان عراق از العراقیه به رهبری ایاد علاوی گفت که هیچ جریانی نمی‌تواند اصلاحاتی را صورت بدهد مگر این‌که از نوری مالکی سلب اعتماد کند چرا که این جوهر اصلاحات است. وی طی یک موضعگیری مطبوعاتی گفت هیچ اصلاحاتی در روند سیاسی دیده نمی‌شود بلکه آنچه که دیده می‌شود دامن زدن به اختلافها بین جریانهای سیاسی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d87144c1-b49b-4dce-984e-8707109e1f4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات