728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

بیانیه ۱۸۰۰تن از شیوخ عشایر عراق

-

حمایت شیوخ عشایر عراقی از مجاهدین خلق - آرشیو
حمایت شیوخ عشایر عراقی از مجاهدین خلق - آرشیو
شامل 35 شیخ کل از بیش از بیش از 200 عشیره از استانهای مختلف عراق از جمله:
بغداد، دیالی، صلاح‌الدین، دیوانیه، موصل، العماره، بابل، الانبار، واسط و کرکوک


فراخوان به اعلام لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی
ممانعت از پایمال کردن حق مالکیت مجاهدین بر اموالشان توسط دولت عراق


شیوخ عشایر عراقی اعلام کردند: سیاست دولت عراق علیه مجاهدین از نظر مردم عراق به‌شدت مر‌دود و محکوم است و شرافت و تاریخ ملت ما را خدشه‌دار می‌کند

1800 شیخ عشیره شامل 35 شیخ کل از بیش از 200 عشیره در استانهای مختلف عراق از از جمله بغداد- دیالی-صلاح‌الدین -دیوانیه- موصل- العماره - بابل-الانبار- واسط و کرکوک با امضا بیانیه‌یی اعلام کردند:
رابطه مردم عراق با مجاهدین خلق ایران که میهمانان مردم عراق تلقی می‌شوند یک رابطه انسانی و بنا بر شده بر دوستی است. ولی ما شاهد اعمال فشارها و محدودیتهای ظالمانه‌ای بوده‌ایم که به خواست رژیم ایران از سوی دولت عراق و به بهانه سخیف لیست تروریستی آمریکا علیه مجاهدین صورت گرفته است.

دولت عراق با سوء‌استفاده از همین نامگذاری، و با اعمال یک محاصره ظالمانه تمامی حقوق مجاهدین را نقض کرده و به این رفتار غیرانسانی ادامه می‌دهد».

طرحها و توطئه‌های کثیف برای دزدی و پایمال کردن اموال مجاهدین در اشرف نمونه‌ای از این رفتار ضدانسانی است که بر خلاف قوانین بین‌المللی و بر خلاف قوانین عراقی و اسلامی است.

به‌رغم حذف نام مجاهدین خلق از لیست آمریکا که از ابتدا هم به ناحق صورت گرفته بود، دولت عراق هم‌چنان بر این فشارها و ایجاد محدودیت علیه ساکنان لیبرتی ادامه می‌دهد و اعلام می‌کند که لغو لیست‌گذاری مجاهدین هیچ تغییری در سیاست دولت عراق نسبت به آنها ایجاد نمی‌کند. ادامه چنین سیاستی توسط دولت عراق نسبت به پناهندگان از نظر مردم عراق به‌شدت مردود و محکوم است و شرافت و تاریخ ملت ما را خدشه‌دار می‌کند.

امضاکنندگان بیانیه از جمله عبارتند از شیوخ عشایر:
العزه- الدلیم- العبید- الجبور- آلبعیج -النداء - الدوری- بنی زید- الکروی-الجمیلی- المشایخی- الزهیری- الطائی- العیساوی- الخالدی- الداودی- الحدیدی- البیاتی- الصالحی-الدهلگی-الصمیدعی-الخفاجی-الحمدانی-الکربولی- الدیوانی- الساعدی-العلوانی- الکنانی-الحمودی-الوائلی- الزاملی-العوادی- الشریفی- الحسناوی- الکرطانی- الاسدی-الشیخلی-الشجری-الجورانی-الباجلانی-الدائینی-الجولانی-الحیالی-المیاحی- الزرکانی-الحامدی-المجمعی- الخزرجی- الزنگنه-الجاف- الکربلائی-النقشبندی-اللامی- الدراجی-الربیعی-البهادلی-البزونی-المسعودی-الحیاتی-الکعبی- العتابی و الفرطوسی

شیوخ عشایر در بیانیه خود تأکید می‌کنند:
ما شیوخ و رهبران عشایر عراق با صدای رسا اعلام می‌کنیم زمان سوء‌استفاده از برچسبهای ننگین تروریستی برای ادامه سرکوب و فشار علیه ساکنان اشرف و لیبرتی بپایان رسیده و خواسته‌های زیر بایستی محقق گردد:
1-اعلام کمپ لیبرتی به‌عنوان یک کمپ پناهندگی از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای پایان یافتن محدودیتها و فشارها بر ساکنان لیبرتی

2-خاتمه دادن به هر گونه ممانعت از فروش کلیه اموال مجاهدین توسط دولت عراق و تضمین آن توسط سازمان ملل متحد.

3-آزادی تردد مجاهدان لیبرتی و رفع هر گونه ممنوعیت برای دیدار مردم عراق با خواهران و برادران مجاهدشان در لیبرتی.

4-اجازه دادن به ارگانهای حقوق‌بشری و خبرنگاران برای بازدید از لیبرتی برای اطلاع از وضعیت در داخل این کمپ

شورای شیوخ عشایر بغداد و استانهای جنوبی

بازتاب مطبوعاتی: فراخوان 1800تن از شیوخ عشایر عراق

خبرگزاری فرانسه:
رهبران عشایر عراقی خواستار اجازه آزادی تردد برای ایرانیان مخالف رژیم در کمپ لیبرتی هستند

سازمانهای عراقی شامل فعالان و رهبران عشایر طی بیانیه‌یی خواستار مجاز بودن آزادی تردد مجاهدین خلق ایران، مخالفان ایرانی مستقر در قرارگاه لیبرتی واقع در نزدیکی بغداد شدند
در این بیانیه که توسط شیوخ عشایر به امضا رسیده، امضا‌کنندگان خواستار توقف تبدیل کمپ لیبرتی به زندان و به‌رسمیت شناختن حقوقی پناهنده‌گی ساکنان آزادی تردد آنها و مجاز بودن ورود سازمانهای مدافع حقوق‌بشر ومراجع پارلمانی ومطبوعاتی هستند.
این بیانیه می‌افزاید: ”بعد از خارج شدن سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی آمریکا ما با صدای بلند و با اشرف و آگاهی کامل اعلام می‌کنیم از نظر مردم عراق زمان سو استفاده از چنین تهمتهای شرم‌آوری به‌منظور استمرار سرکوب و تحمیل محدودیتها به سرآمده است“.

مخالفان رژیم ایران از شرایط کمپ جدید که آن را پلیسی می‌دانند شکایت دارند.

روزنامه الزمان:
شورای عشایر خواستار حفاظت از ساکنان لیبرتی و جلوگیری از سرقت داراییهای آنها شد.
شیوخ عشایر خواستار شدند که کمپ لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی اعلام شود و از تعدی به حقوق ساکنان آن از جمله حق تملک اموالشان ممانعت شود.
در شورای شیوخ عشایر بغداد و استانهای جنوبی آمده است: شیوخ بیش از 200 عشیره از بغداد و استانهای جنوبی تأکید کردند طی این سالها شاهد فشارها و محدودیتهای دولت عراق علیه مجاهدین بودند که در پاسخ به خواست رژیم ایران و با دستاویز لیست تروریستی آمریکا صورت گرفته و موجب نقض حقوقشان شده است. عشایر بر رابطه عمیقی انسانی که بین آنها و مجاهدین خلق ایجاد شده تأکید و اعلام کردند: از جمله این کارها طرح دولت عراق برای سرقت داراییهای مجاهدین در اشرف است که برخلاف قوانین بین‌المللی و احکام و قانون مدنی و شریعت اسلامی است

روزنامه بغداد:
فراخوان 1800تن از شیوخ عشایر عراق برای اعلام کمپ لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی و ممانعت از پایمال کردن حق مالکیت مجاهدین بر اموالشان توسط دولت عراق

در یک بیانیه امضا شده توسط 1800 شیخ عشیره شامل 35 شیخ کل از بیش از 200 عشیره از استانهای مختلف عراق، آنها اعلام کردند:
«ما شاهد اعمال انواع فشارها و محدودیتها از جانب دولت عراق علیه مجاهدین به بهانه سخیف لیست تروریستی بوده‌ایم و دولت عراق با سوء‌استفاده از همین نامگذاری، و با اعمال یک محاصره ظالمانه و غیرانسانی تمامی حقوق مجاهدین را نقض می‌کند که طرح و توطئه کثیف برای دزدی و پایمال کردن اموال مجاهدین در اشرف بر خلاف قوانین بین‌المللی و قوانین عراقی و اسلامی در این شمار است.

العرب الیوم:
رهبران عشایر عراق خواستار اعلام لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی می‌شوند.

1800تن از شیوخ عشایر عراق به اتخاذ تصمیمات فوری برای بهبود شرایط پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی و تضمین سلامتی آنها فراخوان دادند. آنها همچنین از دولت عراق خواستار اجازه دادن به مجاهدین خلق برای فروش کلیه اموالشان شده‌اند.

رسانه‌های مختلف عربی دیگر از جمله، مراکز اطلاع‌رسانی ایلاف عربستان، الملف، میدل ایست آنلاین، القدس، المدینه، المملکه نیوز، الوطن بحرین، الرأی، دارالخلیج، گلف مدیا و لبنان نیز گزارشهایی از فراخوان 1800تن از شیوخ عشایر عراق برای اعلام کمپ لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی منتشر کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c08d212-40a4-4c75-97c4-8c37e0db34f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات