728 x 90

-

هفته‌نامه ولوغ آلتوئل: بحران سوریه آینده رژیم ایران را تحت الشعاع قرار داده است

-

پاسداران رژیم در سوریه که به دست ارتش آزادی سوریه دستگیر شده اند- آرشیو
پاسداران رژیم در سوریه که به دست ارتش آزادی سوریه دستگیر شده اند- آرشیو
هفته‌نامه ولوغ آلتوئل چاپ فرانسه تحت عنوان «ایران، جنگ سرّی در سوریه»، به افشاگری مقاومت ایران در مورد اعزام نیرو توسط رژیم آخوندی به سوریه پرداخت و نوشت: موضوع اصلی، این است که بحران سوریه آینده رژیم ایران را تحت الشعاع قرار داده و سقوط بشار اسد به‌معنی تضعیف استراتژیک رژیم ایران است. لذا این رژیم به‌طور مستقیم در بحران سوریه درگیر است. از این‌رو رژیم ایران و حزب‌الله لبنان پشت اسد آمده‌اند و به‌طور مستقیم در سرکوب درگیر شده‌اند، همان‌طور که دستگیری پاسداران توسط اپوزیسیون سوریه در ماه اوت (مرداد) این را نشان داد.

مجله فرانسوی ولوغ اکتوئل می‌افزاید: همزمان با افشاگری سازمان مجاهدین خلق، گروه اصلی اپوزیسیون ایران که اخیراً از لیست آمریکا خارج شده است، این موضوع مورد تأیید قرار گرفت. مجاهدین خلق واحدهای فرستاده شده را به سوریه توسط رژیم تهران همراه با اسامی پاسداران، شناسایی کرده‌اند. بازجوییهای انجام شده از پاسداران به اسارت درآمده توسط ارتش آزادی سوریه، این داده‌ها را تأیید کرده‌اند. سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد 48 ایرانی که در 4 اوت، 14مرداد در جاده فرودگاه دمشق توسط ارتش آزادی سوریه دستگیر شدند همگی افسران نیروی زمینی سپاه پاسداران رژیم بودند. منابع مقاومت ایران برخی از فرماندهان را از سپاه 7000 مستقر در بیروت شناسایی کرده‌اند. از جمله محمد رشیدی که رفت و آمدهای او به لبنان مخفی است، صادق امیدزاده و ملا عارف علی، نماینده خامنه‌ای در لبنان.
ولوغ اکتوئل خاطرنشان می‌کند رژیم ایران در چارچوب استراتژی حفظ اسد و به‌منظور پیشگیری از محاصره بیشتر حکومتش، قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس، طرح صدور تروریسم و بی‌ثبات کردن ترکیه و عربستان سعودی را ارائه داده است. او این را به‌طور خصوصی این‌چنین بازگو کرده است: «به‌جای این‌که این کشورها برای ایران، سوریه و حزب‌الله بحران ایجاد کنند، این ما خواهیم بود که به آنها بحران صادر خواهیم کرد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25b3b08a-e21f-445a-ba30-d366f8a5e21b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات