728 x 90

سوريه,

رزمندگان ارتش آزادیبخش لیبی به حمایت از سوریه برخاستند

-

 -
-
مردم کشورهای عربی با خلق به‌پاخاسته سوریه نه تنها ابراز همبستگی می‌کنند بلکه از هیچ کمکی به آنها هم دریغ نمی‌کنند. در حال حاضر صدها هزار سوری در کشورهای همسایه از کمک مردم این کشورها برخوردارند. اما فراتر از این گروهی از جوانان و رزمندگان ارتش آزادیبخش لیبی به سوریه شتافته و دوشادوش ارتش آزادی سوریه با بشار اسد می‌جنگند. آنها می‌گویند غربیها فقط حرف می‌زنند و چشم را بر روی کشتار مردم سوریه می‌بندند. گزارشی از بخش انگلیسی الجزیره:

اینها رزمندگان ارتش آزادیبخش لیبی هستند و برای جنگیدن در کنار رزمندگان سوری به سوریه آمده‌اند.
 


این داوطلبان بخشی از ”تیپ امت“ هستند که از سوی یک شهروند لیبیایی تأمین مالی می‌شوند. او پس از سرنگونی قذافی به سوریه آمد تا در کنار نیروهای ارتش آزادی علیه بشار اسد بجنگد. هر چند این‌جا کشور آنها نیست، اما برای آنها کمک به مسلمانان مرز نمی‌شناسد. عضویت در این تیپ آزاد است و هر مسلمانی که حاضر باشد کمکی در این مسیر بکند، می‌تواند به آنها بپیوندد.
غربیها می‌گویند از حضور رزمندگان خارجی در سوریه نگران هستند. اما این رزمندگان نیازی به توجیه حضورشان در سوریه نمی‌بینند و اهمیتی هم برایشان ندارد که غرب چه مارکی به آنها می‌زند.
 



ابولیث الحمصی، از تیپ امت می‌گوید؛ اجازه بدهید یک نکته را تأکید کنم. غرب گروههایی که در سوریه می‌جنگند را نظاره می‌کند. آنها می‌خواهند بدانند آیا این گروهها مسلمانند؟ سلفی هستند؟ تروریست هستند؟ جهادی هستند؟ یا القاعده؟ بیایند ببینند. این ادعاها را کنار بگذارند مگر نیست که مرد و زن و کودک دارند در سوریه کشته می‌شوند؟ مگر یک انسان نباید با انسانهایی دیگری که روزانه کشته می‌شوند، همدردی کرده و به آنها کمک کند؟
ابولیث یک شهروند سوری اهل حمص است. این تیپ هزاران عضو دارد. با وجود این‌که در میان آنها افراد غیرسوری هم هستند، اما فرزندان اهل سوریه بدنه اصلی این تیپ را تشکیل می‌دهد. تیپ امت در میان شهروندان سوری که خود را فراموش شده یافته‌اند، حمایت کسب کرده است.
ابولیث می‌گوید: غرب به‌دنبال بهانه می‌گردد تا ما را مسلح نکند. مسلح کردن ما منافع آنها را تأمین نمی‌کند. آنها می‌خواهند این ملت فرو بپاشد. روشن است که آنها دارند با جان مردم بازی می‌کنند.
 
الجزیره می‌گوید غرب در این منطقه هیچ اعتباری ندارد. این رزمندگان می‌گویند جامعه بین‌المللی فقط قولهای توخالی می‌دهد. آنها می‌گویند غرب هیچ‌گاه تمایلی به حمایت از نبرد آنها نداشت.
دیگر رزمندگان ارتش آزادی نیز همین دیدگاه را دارند.
 


گردان «صقور الشام» (یعنی عقابهای سوریه) خود را یک گروه میانه‌رو اسلامی توصیف می‌کند. ابو محمد مهندس می‌گوید؛ غرب از بهانه وجود نیروهای افراطی در سوریه سوء‌استفاده می‌کند تا دادن هر گونه کمک به ما را مشروط کند.
وی تأکید می‌کند کشورهایی که می‌خواهند از ما حمایت کنند منافع خود را دنبال می‌کنند. اما ما یک گروه ملی و اسلامی هستیم و هر گونه طرح و برنامه خارجی را مردود می‌دانیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aab8d54e-8c07-4871-bd6d-bf8c3ad3ba48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات