728 x 90

دخالتهاي رژيم,افغانستان,

دخالتهای رژیم ایران در افغانستان از بمب‌گذاران انتحاری خطرناکتر است

-

دخالتهای رژیم ایران  در افغانستان
دخالتهای رژیم ایران در افغانستان
 
وال استریت ژورنال در گزارشی از برنامه‌های پرهزینه رژیم آخوندی برای گسترش دخالتهای خود در افغانستان می‌نویسد: رژیم ایران با خرج کردن این پولهای زیاد تلاش می‌کند افغانها را در خدمت اهداف خود بسیج کند و این اقدامات رژیم ایران از بمب‌گذاریهای انتحاری که از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند به مراتب خطرناکتر است.

گزارش وال استریت ژورنال در مورد افزایش دخالتهای رژیم ایران در افغانستان:
وال استریت ژورنال 26اکتبر 2012 (5آبان 91)

رژیم ایران به کوششی گسترده برای توسعه شبکه اطلاعاتی خود در سراسر افغانستان دست‌زده و سعی دارد خلأ ناشی از خروج نیروهای آمریکایی را از آن کشور را پر کند و پولهای زیادی برای اجرای برنامه‌های اساسی و کار با افغانها خرج می‌کند که در خدمت افزایش نفوذ رژیم تهران است.
یک مقام ارشد در مقر ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید: رژیم ایران با خرج کردن این پولها افغانها را در خدمت اهداف خود بسیج می‌کند و این اقدامات رژیم ایران از بمب‌گذارهای انتحاری که از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند به مراتب خطرناکتر است.
رژیم ایران شباهتهای فرهنگی و زبانی بین ایران و افغانستان و حضور میلیونها افغان را در این راستا به خدمت گرفته و کمیته امداد خمینی یک ابزار اصلی برای گسترش نفوذ رژیم ایران در افغانستان است.
این کمیته مانند یک سازمان سری است که به جمع‌آوری گسترده اطلاعات می‌پردازد و آمریکا دو سال پیش شعبه آن را در لبنان به‌دلیل حمایت از حزب‌الله در لیست سیاه قرار داد.
وال استریت ژورنال در مورد شیوه‌های رژیم ایران برای گسترش نفوذ خود می‌افزاید، کمیته امداد خمینی برای ساختن خانه وام می‌پردازد، جیره‌های ماهانه نفت، شکر، چای و دارو فراهم می‌کند. ساختن درمانگاه و مسکن نیز از جمله اقداماتی است که برای گسترش نفوذ خود به آن مبادرت می‌ورزد. این رژیم برای نفوذ و بسیج نیرو حتی هزینه‌های ازدواج جوانان افغان را تأمین و دوره‌های کار آموزی برگزار می‌کند. برای امور زیر بنایی و جاده‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کند و همزمان به ایجاد کتابخانه و مراکز فرهنگی برای پیشبرد اهداف مداخله‌جویانه خود در این کشور می‌پردازد.

داود سوا فرماندار هرات گفت:
طرحهای رژیم ایران تنها به نفوذ و مداخله نرم محدود نمی‌شوند بلکه پشتیبانی فعال از گروه‌های آشوب‌طلب در افغانستان نیز بخشی از اقدامات این رژیم است. آشوب گرایان خانه‌های ایمن و محفوظی در داخل ایران دارند.
وال استریت ژورنال به‌نقل از یک مقام دولت آمریکا اضافه می‌کند که با وجود تلاشهای گسترده رژیم ایران، مردم افغانستان به این رژیم بدبین و مظنون هستند و همین امر سبب می‌شود که آنها به اهداف خود نرسند.
رژیم ایران اکنون تلاش می‌کند انزوای بین‌المللی خود را بشکند زیرا سوریه متحد اصلی‌اش با قیام مردمی دست به گریبان است و شرایط حاضر و وضعیت حزب‌الله لبنان نیز این رژیم را در موضع دفاعی قرار داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/899ede6d-26c3-4cef-b5b0-0f4bdfa608ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات