728 x 90

سوريه,

۶۰ درصد خاک سوریه از کنترل نیروهای بشار اسد خارج شده است

-

سرهنگ ریاض الاسد فرمانده ارتش آزاد سوریه
سرهنگ ریاض الاسد فرمانده ارتش آزاد سوریه
نبردهای شدید ارتش آزادی و نظامیان بشار اسد در درعا و حلب ادامه دارد. بنا‌ به گزارش العربیه ارتش آزادی سوریه طی یک روز 24 عملیات موفقیت‌آمیز علیه نیروهای بشار اسد انجام داده است. کارشناسان نظامی می‌گویند در حال حاضر 60 درصد خاک سوریه از کنترل نیروهای بشار اسد خارج شده است.
در یک عملیات در معره النعمان رزمندگان ارتش آزادی سوریه سه تانک دشمن را منهدم و تانک دیگر را به غنیمت گرفتند.
تظاهرات گسترده‌یی به‌خصوص در دمشق و حما از شب گذشته علیه دیکتاتور خونریز سوریه ادامه دارد.
در 24ساعت گذشته تعداد بیشتری از جوانان و نیروهای جدا شده از بشار اسد به صفوف ارتش آزادی سوریه پیوسته و با تشکیل یکانهای جدید برای نبرد علیه دیکتاتور اعلام آمادگی کردند.
نیروی هوایی بشار اسد 114 شهر و روستا را طی یک روز بمباران کرد. در بمباران وحشیانه مسجد شهر معره النعمان توسط هواپیماهای بشار اسد دهها تن کشته و مجروح شدند. قیام‌کنندگان این جنایت هولناک را یک قتل‌عام جدید اعلام کردند.

امروز نیز شهرهای حوله، رستن، دیرالزور، حلب، حمص، دمشق، ادلب و درعا زیر بمباران شدید قرار دارند.
شهر قصیر در اثر بمباران توسط نظامیان بشار اسد به تلی از خاک تبدیل شده است با پرتاب بشکه انفجاری از هلیکوپتر بر روی مسجد نور الشهدا در حلب 12تن کشته و 30تن مجروح شدند. همچنین در حی الشعار بر اثر بمباران با بشکه‌های انفجاری دهها تن کشته و مجروح شدند.
انفجار لوله نفت در دیرالزور از شب گذشته باعث آتش‌سوزی مهیبی در این منطقه شده است.
تا اولین ساعتهای امشب بیش از 170تن در سوریه کشته شده‌اند که 36نفر از آنها از جمله در حلب توسط نیروهای امنیتی بشار اسد اعدام جمعی شدند.

سرهنگ ریاض الاسعد فرمانده ارتش آزادی سوریه پس از پیروزیهای اخیر ارتش آزادی سوریه امروز از رزمندگان ارتش آزادی در شهر ادلب دیدار کرد.
به گزارش الجزیره فرمانده ارتش آزادی سوریه ضمن ارزیابی موقعیت با رزمندگان و فرماندهان صحنه گفتگو کرد.

یک ارگان حقوق‌بشر در سوریه اعلام کرد نیروهای امنیتی بشار اسد به‌طور جريان‌وار برای ایجاد رعب و وحشت در مردم آنها را در خیابان ربوده و شکنجه می‌کنند.
ارگان حقوق‌بشری وکلا و خانواده‌ها اعلام کرد که از ابتدای ناآرامیها در سوریه دست‌کم 28هزار نفر توسط نیروهای بشار اسد ربوده شده‌اند که از آنها خبری در دست نیست. این ارگان مدافع حقوق‌بشر از قول یک ارگان دیگر در سوریه اعلام کرد. 80هزار نفر از مردم سوریه از شروع اعتراضها مردمی ناپدید شده‌اند. مدافعان حقوق‌بشر می‌گویند حداقل 30هزار نفر تا کنون از آغاز تظاهرات و مخالفتهای مردمی که با تظاهرات صلح‌آمیز آغاز شد کشته شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dd40839-9dff-4e1b-bf76-5495c2f1b0b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات