728 x 90

بحران اقتصادى,

انهدام تولید چای تحت حکومت آخوندها

-

مزرعه چای
مزرعه چای
در 17شهریور امسال محمد مهدی رهبری املشی نماینده مجلس ارتجاع و رئیس مجمع دوره‌ای نمایندگان گیلان از امکان فاجعه بیکاری 65هزار خانوار چایکار خبر داد. پیش از او در 22فروردین امسال خبرگزاری حکومتی ایلنا به‌نقل از رئیس اتحادیه چایکاران اعلام کرد به‌دلیل عدم پرداخت مطالبات چایکاران از سوی دولت، 55هزار خانوار کارگری در مشکلات معیشتی به‌سر می‌برند. وی تصریح کرد: به‌دلیل عدم پرداخت واقعی قیمت چای از سوی دولت، بخش عمده‌ای از باغات بزرگ چای هم‌اکنون غیرفعال شده‌اند.
یک کشاورز می‌گوید: از اول بهار تا حالا کجا این پولش را دادند هیچکدوم پولش را ندادند، 200تن برگ سبز چیدم هیچ پولش را ندادند.
یک زن کشاورز: دو میلیون و خرده‌ای طلب دارم. من که باغدار کوچک هستم باغ های بزرگ دیگه هیچی.

علت عدم خرید تضمینی چای کشاورزان از سوی دولت، حمایت نکردن کارخانه‌های چای، و بی‌توجهی به امکان بیکاری 65هزار خانوار چایکار معنایی جز انهدام تولید چای ندارد چرا که در نظام آخوندی، واردات سود هنگفتی دارد و درد سر حقوق کارگر و بیمه و وام دادن هم ندارد. رژیم سیاست نابودی چایکاری را سالهاست به‌صورت خزنده اجرا می‌کند: از یک کارگزار رژیم و از یک خبرگزاری حکومتی بشنوید:

خبرگزاری ایرنا: 24مرداد 90
نظام الدین برزگری رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات ایران:
از سال ۱۳۷۲ چای‌هایی که در ایران تولید شده هنوز به فروش نرسیده است. و به کود کمپوست (خاک گل) تبدیل خواهد شد. این اقدام در پی تصمیم کارگروه برنج و چای هیأت دولت در اواخر خرداد ماه گذشته صورت گرفته‎است.
برخی از کارشناسان می‌گویند که صنعت چای ایران دوره تلخی را پشت سر می‌گذارد که در تاریخ صد ساله این صنعت، بی‌سابقه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61772e30-92de-476f-aeaa-2a6387219113"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات