728 x 90

گفته و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها، از میان رسانه‌های رژیم ۶مهر ۱۳۹۱

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
صفحات اول روزنامه‌های حکومتی پنجشنبه 6مهرماه 91، به‌رغم درشت نمایی اظهارات مضحک احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل و متقابلاً سکوت مطلق در مورد تظاهرات بزرگ ایرانیان در برابر مقر ملل‌متحد علیه حضور احمدی‌نژاد، نتوانسته‌اند بحرانهای رژیم را کتمان کنند، از جمله سوز و گداز آخوند لاریجانی و سخنگوی وزارت‌خارجه احمدی‌نژاد، از خروج نام سازمان مجاهدین از لیست، در روزنامه‌های حکومتی منعکس شده است:
جهان صنعت: درخواست رئیس قوه قضاییه برای تحویل منافقین به ایران
حمایت: رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: ضرورت استرداد و محاکمه منافقین
رسالت: هشدار رئیس قوه قضاییه به دولت آمریکا: سران منافقین باید برای محاکمه به ایران تحویل شوند
اسرار: آملی لاریجانی: سران و اعضای منافقین به ایران مسترد شوند
آفتاب یزد: رئیس قوه قضاییه: گروهک منافقین به ایران مسترد شود

بنا‌ به‌نوشته روزنامه‌های حکومتی آخوند لاریجانی صریحاً کشورهای غربی را به‌خاطر خروج نام سازمان مجاهدین از لیست آمریکا تهدید به تروریسم کرد

کیهان: آملی لاریجانی: غربیها باید بدانند که ملت ایران جنایت این گروهک و حامیان آنان را هرگز فراموش نخواهند کرد.
به دولت آمریکا اخطار می‌کنیم که بدانند ملت و دولت ایران هرگز از جنایات گروهک منافقین به ملت ایران صرف‌نظر نخواهد کرد و از دولت و وزارت امور خارجه نیز می‌خواهیم این اخطار را به‌نحوی صریح به دولت آمریکا منتقل کنند.
دولت آمریکا و حامیانش هم باید بدانند که این نحو عمل کردن، اختصاص به آنها ندارد و تروریسم ممکن است همه جا باشد و هیچ کشوری از خطرات تروریسم مصون نیست.

جالب است که پس از آن همه توطئه و کف و دف زدنها برای بسته شدن اشرف، اکنون روزنامه جمهوری آه و افسوس سخنگوی وزارت‌خارجه آخوندها را چنین منعکس کرده و می‌نویسد:
«جابه‌جایی اعضای این گروهک تروریستی از پادگان اشرف به مکان دیگر به هیچ‌وجه بهانه قابل قبولی برای جامعه بین‌المللی نیست تا ماهیت تروریستی این گروهک نادیده گرفته شود».


سهم خواهی رفسنجانی با اذعان به وضعیت فرو ریخته نظام از دیگر موضوعات روزنامه‌های پنجشنبه است:
اطلاعات:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: می‌توانیم با وحدت ملی پیشرفت و سربلندی کشور را محقق کنیم
اسرار: راه‌کار هاشمی رفسنجانی جهت خروج از انسداد سیاسی و مشکلات اقتصادی بازگشت به وفاق و همدلی دوران دفاع مقدس
آفتاب یزد: در دیدار جمعی از رزمندگان و ایثارگران بیان شد درخواستهاشمی برای تشکیل دولت وحدت ملی
جمهوری اسلامی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: باید به وفاق و وحدت ملی دوران دفاع مقدس باز گردیم

در داخل صفحات روزنامه‌ها می‌خوانیم که رفسنجانی با اشاره به فروپاشی اقتصادی و اوج گرفتن شقه درونی رژیم از یک سو و بعد از سوختن برگهای مماشات چگونه خود را به‌عنوان کسی که می‌تواند ولی‌فقیه در گل‌مانده را از وضعیت کنونی خارج کند، خودش را عرضه می‌کند:
جمهوری اسلامی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به‌درخواست‌ها و پرسش‌های متعدد رزمندگان و ایثارگران حاضر در جلسه مبنی بر ارائه راه‌کار جهت خروج از انسداد سیاسی و مشکلات اقتصادی کنونی، بازگشت به وفاق، همدلی و اتحاد دوران دفاع مقدس و پس از آن را یادآور و تصریح کرد... می‌توان با بهره‌گیری از تجربیات دلسوزان کشور و وفاداران نظام و قانون اساسی و با تدابیر و تصمیمات اساسی رهبر انقلاب، کشور را از شرایط کنونی خارج و دشمنان بیرونی را ناکام گذاشت.

نمایان شدن نتایج سفر شکست خورده احمدی‌نژاد به نیویورک از دیگر موضوعات روزنامه‌های پنجشنبه است:
جمهوری اسلامی: جمع‌آوری بیش از 70 امضا برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور
علی مطهری در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور است. مطابق اصل 88 قانون اساسی برای به جریان افتادن سؤال از رئیس‌جمهور باید یک چهارم نمایندگان مجلس درخواست طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده باشند.
موضوع سؤال از محمود احمدی‌نژاد تعداد همراهان وی در سفر به نیویورک و برخی از اظهارات وی بوده است.

جمهوری اسلامی: دیروز در صحن علنی مجلس صورت گرفت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز به اظهارات رئیس‌جمهور درباره مذاکره با آمریکا و برقراری رابطه با این کشور به‌شدت واکنش نشان دادند. در همین ارتباط، 26نفر از نمایندگان در تذکری کتبی به رئیس‌جمهور نسبت به اظهارات وی درباره مذاکره با آمریکا اعتراض کرده و آن را ناسازگار با راهبرد عزت، مصلحت و حکمت جمهوری اسلامی دانستند...
محمدحسین دهدشتی نماینده آبادان هم در نطق میان دستور خود با انتقاد از تعداد همراهان رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک گفت: طبق اصل 176 قانون اساسی اظهارات نسنجیده و تأمل برانگیز رئیس‌جمهور درباره رابطه با مذاکره با آمریکا مخالف مصوبه شورای عالی امنیت بوده است...
رئیس‌جمهور که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است در مصاحبه‌های متعددی با رسانه‌های غربی خواستار تجدیدنظر در روابط دو کشور ایران و آمریکا شده است. احمدی‌نژاد در یکی از این گفتگوها گفت بنده جزء کسانی هستم که معتقدم امکان تداوم این شرایط بین ایران و آمریکا وجود ندارد و باید این وضعیت بهبود یابد... کمال‌الدین پیرموذن در اخطاری با استناد به اصل 84 قانون اساسی نسبت به ادبیات رئیس دولت در نیویورک در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد تعداد همراهان او در نیویورک اخطار داد... و انتقاد نمایندگان نسبت به هزینه سفر رئیس‌جمهور و هیأت همراه وی به نیویورک را یادآور شد...

اظهارات فرمانده سپاه و رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم علاوه بر فضاحت خارجی، دستمایه جدالهای داخلی نیز شد. روزنامه حکومتی جمهوری از مذاکرات مجلس در این مورد اطلاع داده و از جمله نوشت:
محمدرضا تابش در اخطاری با اشاره به اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی (رژیم)، گفت: طی دو هفته اخیر اظهاراتی از سوی برخی مسئولان و مقامات کشوری و نظامی مطرح شده است که به منافع ملی آسیب رسانده است و تبعات سوءاقتصادی، سیاسی و امنیتی برای کشور داشته است.
وی افزود: آقای عباسی در اظهاراتی عنوان کرده‌اند که ما به آژانس اطلاعات غلط می‌دادیم تا گزارش‌ها مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد...
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه، اظهار داشت
... این سخنان نه تنها اعتراض دولت لبنان را فراهم ساخت بلکه موجبات نگرانی مردم به‌دلیل وقوع جنگ را سبب شد
... این‌گونه اظهارات به نابسامانی‌های اقتصادی کشور و خروج سرمایه‌ها و منابع انسانی و مالی از کشور تاثیرگذار خواهد بود و ضروری است مسئولان در بیان و گفتار خود اندیشه کنند و به‌گونه‌یی اظهارنظر نکنند که پیامدهای سوءامنیتی، سیاسی و اقتصادی برای کشور داشته باشد.
... به‌دنبال این اخطار، رسایی یکی از نمایندگان گفت: سخنان آقای جعفری در راستای سخنان مقام معظم رهبری بود. مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند ما در جنگ 33روزه دخالت کردیم. ما در جنگ 22روزه غزه دخالت کردیم و نتیجه گرفتیم

شمایی از سایر بحرانهای رژیم را در برخی از عنوانهای روزنامه‌های پنجشنبه می‌تواند دید:
اطلاعات: وزیر اقتصاد: پرداخت یارانه ارزی توسط دولت دروغ است

جهان صنعت: اعلام وصول استیضاح وزیر ورزش در صحن علنی مجلس، عباسی از وزارت ورزش می‌رود؟
جهان صنعت: سؤال علی مطهری از احمدی‌نژاد با 70 امضا
ملت ما: مدیران ایرنا و شرق بازداشت شدند
آفتاب یزد: طرح سؤال از رئیس‌جمهور به 170 امضا رسید
جهان صنعت: اجرای حکم مدیر مسئول روزنامه‌ایران: علی اکبر جوانفکر بازداشت شد
جمهوری اسلامی: جوانفکر به زندان منتقل شد
جمهوری اسلامی: آیت‌الله مکارم شیرازی: صاحبنظران برای گرانی چاره اندیشی کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17fe6d32-c15b-44ec-b416-83e9943759ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات