728 x 90

خروج از ليست تروريستي,

خبرگزاری فرانسه: هیلاری کلینتون گروه مخالف ایرانی را از لیست تروریستی خارج می‌کند

-

هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون
سومین گزارش خبرگزاری فرانسه:
- واشینگتن - 21سپتامبر ۲۰۱۲ خبرگزاری فرانسه:
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا گروه مخالف ایرانی را از لیست تروریستی خارج می‌کند
قانونگذاران ایالات متحده در روز جمعه گفتند هیلاری کلینتون قرار است یک گروه مخالف ایرانی «مجاهدین خلق ایران» را از لیست تروریستی پس از 15سال حذف کند.
این حرکت که مطمئناً حکومت تهران را به خشم می‌آورد پیش از مهلت یک اکتبر قرارداد شده توسط دادگاه است که تا آن تاریخ کلینتون باید در مورد خارج کردن گروه معروف مجاهدین خلق ایران از لیست تصمیم خود را بگیرد.
ویکتوریا نولند سخنگوی رسمی وزارت‌خارجه گفت: کلینتون روز جمعه یک نامه طبقه‌بندی شده به کنگره در خصوص نامگذاری سازمان مجاهدین خلق فرستاد اما از بیان جزییات محتویات آن خودداری کرد.
با این حال قانونگذاری جمهوریخواه تد پو یک عضو کمیته امور خارجی مجلس که فراخوانها در حمایت از سازمان مجاهدین خلق را رهبری کرده است گفت: تصمیم قابل انتظار کلینتون برای خروج مجاهدین از لیست مدتهاست از موقع آن سپری شده است.
نماینده جمهوریخواه دانا روهرا باکر گفت: من بسیار خوشحالم که فهمیدم که وزارت‌خارجه به توافق رسیده مجاهدین خلق ایران را از فهرست سازمانهای تروریستی خارجی، خارج کند. مجاهدین خلق ایرانیانی هستند که خواهان یک دولت جدایی دین و دولت، صلح‌آمیز و دموکراتیک هستند.
در سال ۱۹۹۷ سازمان مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری شد و لغو نامگذاری یک نبرد پیچیده قانونی که از طریق دادگاههای ایالات متحده آمریکا با آن مبارزه شده را پایان می‌دهد. در ماه ژوئن دادگاه استیناف آمریکا در واشینگتن گفت اگر کلینتون تصمیم نگیرد درخواست گروه برای خارج شدن از لیست را ظرف چهار ماه یا قبول یا انکار کند یک حکم خاص صادر می‌کند و با حکم دادگاه این گروه را از لیست خارج می‌کند. این گروه چپگرا در سالهای ۱۹۶۰ برای مخالفت با شاه ایران تأسیس شد اما علیه حاکمان جدید آخوندی که پس از انقلاب ۱۹۷۹ روی کار آمدند دست به سلاح برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee45582c-52f0-457b-9896-3727ede3d5f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات