728 x 90

دانش آموزان و دانشجويان,

محرومیت کودکان زحمتکشان از تحصیل

-

کودکان خیابانی بلیه آخوندها برای مردم ایران
کودکان خیابانی بلیه آخوندها برای مردم ایران
به‌رغم قانون اساسی رژیم که تحصیلات را تا سطح قبل از دانشگاه رایگان اعلام کرده، رژیم آخوندی هر سال در مدارس دولتی با ترفندهای مختلف هزینه‌های کلانی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. این هزینه‌ها تحت عنوان نوسازی، گرمایش، ورزش، خدمات کمک آموزشی، فوق برنامه و امثالهم به اجبار از دانش اموزان گرفته می‌شود.
روزنامه مردم‌سالاری اذعان عبدالوحید فیاض نماینده مجلس ارتجاع را در 16شهریور 91 درج کرد که از جمله دریافت پول از خانواده‌ها را تنها جهت بیمه آنها خالی از اشکال دانسته و از جمله گفته بود: با وجود کمبود اعتبارات فعلی در آموزش و پرورش، امکان تخلف زیاد است، بودجه اختصاص داده شده به مدارس دولتی کم است و امکان تخلفاتی در این بخش دیده می‌شود.
رژیم آخوندی از سوی دیگر با کاهش مدارس دولتی و افزایش مدارس موسوم به غیرانتفاعی، کودکان طبقات محروم را که توان پرداخت شهریه‌های سرسام آور این مدارس را ندارند عملاً از تحصیل باز داشته است.

سایت متعلق به پاسدار محسن رضایی، موسوم به تابناک به‌نقل از فرشته حشمتیان معاون وزیر آموزش و پرورش رژیم در مورد هزینه مدارس غیرانتفاعی نوشت «بر اساس بخشنامه، شهریه مدارس غیردولتی، میزان حداقل شهریه مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به ترتیب350، 450 و600هزار تومان تعیین شده است».
سایت حکومتی خبرآنلاین پیش از این نوشته بود «در حال حاضر میزان شهریه برخی مدارس غیردولتی با مقطع دکترا برابری می‌کند و گاهی از برخی رشته‌ها و مقاطع آکادمیک نیز بالاتر رفته است»
نتیجه‌این وضعیت، محروم شدن میلیونها کودک از تحصیل است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: «ما... تلاش کردیم تا بر اساس یک آمار مشخص تعداد افراد بیسواد در کشور را احصا کنیم به‌طوری که بر اساس سرشماری سال 85، 10میلیون نفر در کشور بیسواد و حدود 10 میلیون نفر نیز کم سواد تشخیص داده شده» خبرگزاری فارس 19 دی ۱۳۹۰:
کانون صنفی معلمان سال گذشته (13مهر ۱۳۹۰) اعلام کرد: «… با این‌که تعداد افراد ۷ تا ۱۹ سال، بیش از ۱۹ میلیون نفر است اما امسال تعداد دانش آموزان، ۱۲ میلیون نفر است و این یعنی این‌که حدود ۷ میلیون کودک ایرانی در حال تحصیل نیستند».
مصطفی اقلیما رئیس انجمن مددکاران ایران و عضو شورای بررسی آسیبهای اجتماعی: در حال حاضر بر اساس جدیدترین یافته‌های پژوهشی در مدارس بیش از 25 درصد دانش‌آموزان سالیانه از مدارس ترک تحصیل می‌کنند. (سایت خبر آنلاین ۸۹۱۱۲۴)

فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش رژیم در 13اسفند 90 وعده داد: «اوایل سال 91 آمار نهایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را به تفکیک استانها اعلام خواهیم کرد».
این آمار هرگز اعلام نشد. و بودجه آموزش و پرورش این کودکان کماکان در تنور اتمی و صدور تروریسم ریخته شد و کودکان محروم را به جای کلاسهای درس برای یافتن لقمه‌ای نان روانه خیابانها یا کارگاههای قرون‌وسطایی کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49244ec5-cd52-457c-a702-e8d714d44011"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات