728 x 90

انزواى رژيم,

اتاوا سفارتش در ایران را بسته و تمام دیپلوماتهای ایرانی را از کانادا اخراج می‌کند

-

جان برد وزیر امورخارجه کانادا
جان برد وزیر امورخارجه کانادا
سایت روزنامه نشنال پست کانادا، 7سپتامبر ۲۰۱۲:
اتاوا سفارتش در ایران را بسته و تمام دیپلوماتهای ایرانی را از کانادا اخراج می‌کند... دولت هارپر سفارت کانادا در ایران را تعطیل کرده است و دستور داد که تمام دیپلوماتهای رژیم ایران در کانادا این کشور را ترک کنند. جان برد، وزیر امور خارجه کانادا افزایش کمک نظامی ایران به دولت سوریه، سرپیچی از تبعیت قطعنامه‌های سازمان ملل، موضع ضداسراییلی و حمایت از تروریسم را مورد سرزنش قرار داد و به‌عنوان دلایل این اقدام نام برد. جان برد همچنین نگرانی بر سر سلامت دیپلوماتهای کانادایی که در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند را خاطرنشان کرد...

ذیلاً بیانیه کامل دفتر برد می‌باشد:

کانادا سفارت در ایران را می‌بندد و دیپلوماتهای ایرانی از کانادا را اخراج می‌کند.

7سپتامبر ۲۰۱۲ ـ جان برد وزیر امور خارجه امروز بیانیه زیر را صادر کرد: ”کانادا سفارت خود در ایران را بسته و آن را به فوریت قابل اجرا و تمامی دیپلوماتهای ایرانی در کانادا را افراد نامطلوب اعلام کرد“. موضع کانادا در مورد رژیم ایران شناخته شده است. کانادا رژيم ایران را برجسته‌ترین تهدید صلح و امنیت جهانی در جهان امروز می‌داند . رژیم ایران به‌طور فزاینده‌ای به رژیم اسد کمک نظامی ‌نموده، از تبعیت از قطعنامه‌های ملل‌متحد در مورد برنامه اتمی خود سرباز می‌زند، به‌طور مستمر موجودیت اسراییل را تهدید نموده و با شعارهای نژادپرستانه ضد یهودی و تحریک به قتل‌عام، در میان بدترین ناقضان حقوق‌بشر بوده و به گروه‌های تروریستی پناه داده و حمایت نظامی می‌کند. این امر دولت کانادا را ملزم می‌سازد که رسماً ایران را به‌عنوان کشور حامی تروریزم تحت قانون عدالت برای قربانیان تروریزم لیست‌گذاری کند.

”فراتر از این، رژیم ایران نشان داده است که به‌طور عریانی کنوانسیون وین و تضمین حفاطت از پرسنل دیپلوماتیک را نادیده می‌گیرد. تحت این شرایط، کانادا دیگر نمی‌تواند حضور دیپلوماتیک در ایران داشته باشد. دیپلوماتهای ما که به‌عنوان شهروندان به کانادا خدمت می‌کنند و سلامت آنان اولویت یک ما می‌باشد“. روابط دیپلوماتیک میان کانادا و رژيم ایران به‌حالت تعلیق درآمده است. تمامی کارمندان دیپلوماتیک ایران را ترک کرده‌اند و به دیپلوماتهای ایرانی در اوتاوا دستور داده شده است که طرف 5روز ترک کنند. کاناداییهایی که در ایران به‌دنبال خدمات معمول کنسولی و پاسپورتی می‌باشند با سفارت کانادا در آنکارا- ترکیه یا هر یک از دیگر نمایندگی‌های کانادا، باید تماس بگیرند. کسانی که نیاز به کمک فوری دارند باید با مرکز مراقبت و پاسخ فوری در اتاوا با شماره تلفن۶۱۳۹۹۶۸۸۸۵ یا با ارسال ایمیل به ایمیل زیر تماس بگیرند.

”کانادا گزارشهای سفر و هشدارهای خود را برای توصیه به کانادایی‌ها برای اجتناب از سفر به ایران، به روز نموده است. به کاناداییهایی که ملیت ایرانی دارند به‌طور مشخص هشدار داده شده است که رژیم ایران اصل ملیت دوگانه را به‌رسمیت نمی‌شناسد. با این کار رژيم ایران واقعاً امر را برای مقامات دولت کانادا، برای تأمین کمکهای کنسولی به ایرانیان کانادایی دشوار می‌کند“.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90cc9259-a26f-4fe4-8c9d-aec692f7721b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات