728 x 90

صدور تروريسم ,سوريه,

سناتورهای آمریکایی نگرانند که رژیم ایران از طریق عراق به سوریه کمک می‌رساند

-

جولیبرمن -  جان مک کین و لیندزی گراهام
جولیبرمن - جان مک کین و لیندزی گراهام
سایت دیلی استار لبنان، 5سپتامبر ۲۰۱۲:
بغداد- روز چهارشنبه، 3تن از سناتورهای آمریکایی گفتند که نگرانیهای خود را مبنی بر این‌که ایران به استفاده از حریم هوایی بغداد برای ارسال سلاح و تجهیزات به‌منظور تقویت رژیم بشار اسد در سوریه ادامه داده است، به نخست‌وزیر عراق ابراز کردند.
سناتورها، جان مک کین، جو لیبرمن و لینزی گراهام به خبرنگاران در بغداد گفتند، در حالی‌که تهران به نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق گفته است که این هواپیماها حامل کمکهای انسان‌دوستانه هستند، آمریکا بر این باور است که هواپیماهای مزبور، حامل تجهیزات نظامی بودند.
این اظهارات در حالی به‌عمل می‌آیند که روز چهارشنبه، نیویورک تایمز با اشاره به مقامات ناشناس آمریکایی گزارش کرد، ایران، بعد از این‌که چنین پروازهایی را در اوایل سال جاری متوقف کرد، ولی بعد به انتقال تجهیزات ادامه داده است.
لیبرمن گفت، ”ما این نگرانیها را با نخست‌وزیر و وزیر خارجه مطرح کردیم. نخست‌وزیر گفته است که وی گواهی یا قولهایی از ایرانیان دریافت کرده که آنها، تنها کمکهای انسانی ارسال می‌کنند، اما ما فکر می‌کنیم این‌طور نیست. من فکر می‌کنم ما باید به مالکی هر میزان از این شواهد را که می‌توانیم ارائه دهیم تا نشان بدهیم که چرا معتقدیم این محموله‌های ایرانی و هواپیماهای تجاری... اقلامی را حمل می‌کنند که اسد را قادر می‌سازد مردم خودش را کشتار کند“.
مک‌کین گفت که این موضوع، نقض قطعنامه شورای امنیت ملل‌متحد است و افزود، مالکی به این سناتورها گفته است جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشته که واشینگتن مدارکی را در رابطه با این محموله‌ها به بغداد ارائه خواهد کرد، اما چنین مدارکی هنوز تحویل داده نشده‌اند.
مک‌کین گفت، بر این باور است که ارسال تجهیزات از طریق هوا، بعد از بمب‌گذاری 18 ژوییه... که 4تن از مقامات رژیم سوريه را کشت، ادامه پیدا کرد...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/521e3c7a-e51c-45ae-aa62-7c41a3637bf7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات