728 x 90

-

نیل آرمسترانگ اولین کسی که پا به ماه گذاشت در ۸۲سالگی در گذشت

-

نیل آرمسترانگ
نیل آرمسترانگ
خبرگزاری فرانسه - واشینگتن:
- فضانورد مشهور نیل آرمسترانگ آنطور که خانواده‌اش اعلام کرد یک قهرمان خویشتندار آمریکا بود. خانواده‌اش طی اطلاعیه‌یی گفت امیدواریم زندگی او درسی باشد برای جوانانی که در سطح جهان برای محقق شدن آرزوهایشان سخت می‌کوشند و قیمت می‌دهند و برای اینکار از مرزهای حد و حصر تحمل و طاقت عبور می‌کنند و آنها که برای هدفی بزرگتر از خود می‌گذرند.
آرمسترانگ با سفینه آپولو11 در سال ۱۹۶۹ در ماه و در مقابل چشمان در انتظار صدها میلیون نفر در روی زمین، فرود آمد و اولین حرفی که زد و در تاریخ حک شد این بود که این، یک گام کوچک برای انسان و یک گام بزرگ برای بشریت است.
او که از 17کشور جایزه افتخار گرفت و سیلی از مدالهای افتخار را در خود آمریکا دریافت کرد هیچ‌گاه از این دریافتها و شهرت جهانی راحت نبود و از مورد توجه بودن و شهرت فاصله گرفت. او وقتی فهمید خاطرات و بیوگرافی او به قیمتهای کلان به فروش می‌رود از امضای آن خودداری کرد.
جان گلین (Glenn) اولین آمریکایی که دور زمین را پیمود و سومین فضانورد از فضایل انسانی آرمسترانگ صحبت می‌کرد. یک سناتور سابق اوهایو به سی.ان.ان گفت وی که در اوهایو در ۱۹۳۰ متولد شد و در ۱۹۵۵به ناسا پیوست، هیچ‌گاه حاضر نشد به یک وسیله تجاری تبدیل شود و یک شخصیت فروتن بود و بعد هم فروتن ماند. اوباما گفت او نه تنها برای زمان خودش بلکه برای همه زمانها از بزرگترین قهرمانان آمریکاست، او به بشریت توان شگرف یک گام کوچک را آموزش داد. جان بینر رئیس‌ جمهوریخواه مجلس نمایندگان گفت پای تاریخی که وی در ماه گذاشت انگیزه همه نسلها شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe6e98b2-5547-4218-bc95-71dc39fbe59a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات