728 x 90

ليبرتي,

طواف و خاکسپاری پیکرهای شهیدان در کربلا

-

محمد طاطایی - بتول رجایی - حمدالله رحمانی
محمد طاطایی - بتول رجایی - حمدالله رحمانی
روز گذشته پیکر قهرمانان مجاهد خلق حمدالله رحمانی و محمد طاطایی از مجروحان و گروگانهای حمله ضدانسانی 6 و 7مرداد ۱۳۸۸ که در تیرماه گذشته به‌شهادت رسیدند پس از دو ماه تأخیر پس از طواف در حرم سیدالشهداء، امام حسین علیه‌السلام، در وادی السلام در جنب مزار جاودانه‌فروغ های اشرف خاکسپاری شد. از این پیشتر پیکر مجاهد کبیر و صدیق بتول رجایی از اعضای ارشد شورای رهبری مجاهدین که در خرداد گذشته بدرود حیات گفته بود پس از طواف در حرم امام حسین در همین مزار در جنب مزار شهید حقوق‌بشر دکتر کاظم رجوی به خاک سپرده شده بود.

قهرمان مجاهد خلق حمدالله رحمانی یکی از شدیدترین مجروحان 6 و 7مرداد ۱۳۸۸ در اشرف پس از سه سال درد و رنج و محاصره در اشرف، سر انجام در سوم تیرماه، مصادف با میلاد پیامبر جاودان آزادی سیدالشهدا حسین علیه‌السلام، در اثنای عمل باز قلب، به‌شهادت رسید. او دوازدهمین شهید جنایت علیه بشریت در اشرف در حمله 6 و 7مرداد است
قهرمان مجاهد خلق حمدالله رحمانی فرزند دلیر مردم اهر در آذربایجان در شمار معدود مجروحانی بود که پس از حمله جنایتکارانه 6 و 7مرداد، به‌خاطر شدت جراحت ها و اصابت گلوله‌های متعدد در شکم و دست چپ و به‌خاطر شکستگی دندانها و سقف دهان و سکته قلبی به بیمارستان نیروهای آمریکایی در بلد منتقل شد و توسط پزشکان آمریکایی چندین بار مورد جراحی قرار گرفت و پزشکان قسمتهایی از روده کوچک او را برداشتند.

قهرمان دیگر محمد آفتاب (طاطایی) که سیزدهمین شهید حمله جنایتکارانه 6 و 7مرداد ۱۳۸۸ محسوب می‌شود و با پیکر مجروح خود در شمار 36 گروگان اشرفی 72روز در اعتصاب غذای‌تر و خشک به‌سر برد پس از سه سال نبرد پرشکیب و سرفرازانه با جراحت و بیماری، جاودانه شد. او و یارانش در صف مقدم مجاهدان اشرف در 6 و 7مرداد روزهای پیاپی در دخمه و شکنجه‌گاه به‌سر بردند و توسط دژخیم سرهنگ صادق محمد کاظم شکنجه شدند.
این قهرمان مجاهد خلق که در میان یارانش به ”محمد آفتاب“ نام‌گذاری شده بود در روز 6مرداد 88 با تنی زخم‌خورده توسط مزدوران به گروگان گرفته شد، اما با استقامت و پایداری خود در 72روز اعتصاب‌غذا در اسارتگاه، به‌اتفاق 35همرزم دیگر، پوزه دشمن را به خاک ذلت مالید و گواهی تاریخی دیگری بر عزم و اراده مجاهد خلق در سرنگونی دشمن ضدبشر شد.
”محمد آفتاب“ با بیش از 37سال سابقه مبارزاتی و بیش از 33سال سابقه مجاهدت حرفه‌ای در تشکیلات مجاهدین از مجاهدان وارسته و بی‌نام و نشانی بود که از سه دهه پیش به هرآنچه در انگلستان برایش مهیا بود، پشت پا زد و با تمام وجود به مجاهدین پیوست و با گذر از کوره تمامی ابتلائات، به کادری ارزنده و ارزشمند با خصایص انقلابی والا تبدیل شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5763d250-107f-4953-9671-13be457d3550"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات