728 x 90

زلزله ,

زلزله در استانهای شمالی کشور دست کم ۲۲۰ کشته برجای گذاشته است

-

خارج کردن اجساد از زیر آوار - زلزله اهر
خارج کردن اجساد از زیر آوار - زلزله اهر
بعدازظهر روز گذشته زلزله شدیدی استانهای آذربایجان غربی، آذربایجانی شرقی و اردبیل و بخشهایی از استان زنجان را لرزاند که بر اثر آن، تا این لحظه صدها تن از هموطنانمان کشته و زخمی شدند و خسارات سنگینی به مناطق زلزله‌زده وارد آمده است.
دیکتاتوری آخوندی گرچه تلاش می‌کند، ارائه آمار را به تأخیر بیاندازد، اما رئیس اورژانس رژیم اعلام کرد تنها در تبریز تا این لحظه حدود 50تن کشته شده‌اند و بیش از 400تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
در ورزقان که مرکز زلزله بوده است، حداقل تا کنون 30نفر و در اهر بیست نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند. شمار کشته شدگان هم‌چنان رو به افزایش است.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، کشته و مجروح شدن صدها تن از هموطنان ساکن شهرهای اهر و ورزقان در شمال غرب ایران، در اثر زلزله را به مردم ایران و خانواده‌های مصیبت دیده تسلیت گفت.
خانم رجوی، با اشاره به تخریب روستاهای این منطقه در اثر زلزله در ساعتهای قبل از افطار امروز که هموطنان روزه‌دار در خانه‌های خود جمع شده بودند، گفت بنا بر اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در یک هفته گذشته 5 لرزه و زمین‌لرزه این منطقه را لرزانده بوده ولی از سوی رژیم آخوندی هیچ اقدامی برای نجات جان ساکنان بیگناه آن به‌عمل نیآمد و اینک رژیم می‌گوید که خطوط ارتباطی با این دو شهرستان نیز قطع شده است.
خانم رجوی از هموطنان ساکن این مناطق خواست که خود به یاری زلزله‌زدگان دردمند و نجات مجروحان و بی‌خانمان‌ها برخیزند. و یادآوری کرد که این تنها نمونه‌یی از نتائج سیاست تبهکارانه و ضدملی رژیم ولایت‌فقیه است که منابع و ثروتهای کشور را به جای تأمین نیازهای اولیه مردم، به صدور تروریسم و تولید جنگ‌افزار هسته‌یی اختصاص داده و مردم ستمدیده را در مقابل بلایای طبیعی بی‌پناه رها کرده است.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای بازماندگان کشته شدگان آرزوی صبر و شکیبایی کرد و بهبودی هرچه سریعتر مجروحان را از خدای بزرگ مسألت نمود.

گزارشها حاکیست که زلزله در استانهای آذربایجان و اردبیل و زنجان در دو نوبت پیاپی با قدرت 6 و دو دهم ریشتر و 6ریشتر این مناطق را لرزاند و همچنین چندین بار پس زلزله‌هایی با قدرت 4ریشتر این استانها را لرزاند و موجب وحشت مردم شد.
گفته می‌شود بیش از60 روستا بین مسیر تبریز و اهر و مسیر اهر ورزقان دچار تلفات سنگینی شده‌اند و نیاز مبرم به آمبولانس و گروهای امداد و نجات بیشتری وجود دارد.
ارتباط بسیاری از شهرهای کوچک و روستاهای زلزله‌زده قطع شده است و کارگزاران رژیم مدعی شده‌اند هلیکوپترهای امدادرسانی را روانه مناطق زلزله‌زده کردند

در اردبیل دهها تن از مجروحان به بیمارستانها منتقل شده‌اند. در تبریز، اردبیل و ارومیه و دهها شهر دیگر استانهای زلزله‌زده، مردم پس از زلزله به خیابانها ریختند و در وحشت از تکرار زلزله حاضر به بازگشت به داخل منزل خود نیستند و به باغهای اطراف پناه بردند. ویرانیهای شهر ورزقان از استادن آذربایجان شرقی بیش از بقیه گزارش شده است. رئیس هلال احمر رژیم مدعی شده است تنها سه فروند هلیکوپتر فقط برای انتقال مجروحان به استان آذربایجان شرقی فرستاده شده است.

خبرهای تکمیلی متعاقباً به آگاهی هموطنان خواهد رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f599b804-d1d0-46d5-92e2-e7e83a1105c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات