728 x 90

ليبرتي,

جنبش ملی عراق: تهدیدات دولتی برای جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف به زندان لیبرتی را محکوم می‌کنیم

-

جنبش ملی عراق
جنبش ملی عراق
بیانیه جنبش ملی عراق به دبیرکلی صالح المطلک

اظهارات آقای فالح فیاض که به انتقال اجباری ساکنان بی‌دفاع اشرف اشاره نمود یک زمینه‌سازی برای کشتار شنیع جدیدی است که ساکنان در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ دو بار آن را تجربه کرده و مردم عراق آن را قویاً محکوم نمودند. کما این‌که این وضعیت به پرونده‌های قضایی بین‌المللی علیه برخی مقامات عالیرتبه دولتی تبدیل شده است. به‌رغم این امر حکومت فشارهای خود را بر روی ساکنان اشرف، مخالفان رژیم حاکم بر ایران طی روزهای اخیر برای بی‌خانمانی و خروج آنها از اشرف تشدید کرده است. پیش از این ۲۰۰۰تن از ساکنان در ماههای اخیر بدون این‌که حقوقشان مورد احترام قرار گیرد و در نقض توافقات و وعده‌های قبلی بی‌خانمان شده‌اند. این تهدیدات به‌دنبال مواضع سؤال‌برانگیز هیأت نمایندگی ملل‌متحد در عراق و مارتین کوبلر انجام می‌شود که طی ماههای اخیر تلاش کرده است که برای طرح و برنامه رژیم ایران برای بستن اشرف در جامعه بین‌المللی بدون این‌که موفقیتی داشته باشد، بازاریابی کند. وی به این معروف است که نقضها و اقدامات غیرقانونی که روزانه در لیبرتی اتفاق می‌افتد را لاپوشانی می‌کند.
به‌راستی در شرایطی که حداقل امکانات و شرایط انسانی در کمپ لیبرتی برای پذیرش ساکنان اشرف فراهم نیست و به‌خصوص ساکنان از فقدان وجود آب رنج می‌برند و آب را از مسافت دور با تانکر و بعد از انتظار طولانی در ایستگاه آب حمل می‌کنند، این همه فشار برای جابه‌جایی در شروع ماه رمضان در خدمت کدام هدف است؟
چرا این مخالفان ایرانی هنوز از انتقال مایملک خود به محل جدید محروم هستند و چرا محل جدید به زندانی برای آنان بر خلاف بیانیه‌های مکرر کمیساریای عالی پناهندگان تبدیل شده است؟ و بسیاری تناقضات دیگر که دولت و یونامی به آنها تا کنون جواب نداده‌اند. این سؤالات و دهها سؤال دیگر مضمون و اهداف فشارهایی که این روزها به مخالفان رژیم ایران وارد می‌شود را در کانون توجهات قرار داده است. اکنون برای همگان روشن است که این افراد تنها گناهشان مخالفت با دیکتاتوری حاکم بر ایران است. دولت عراق برای خوش‌آمد رژیم ایران، به‌خصوص در اثنای بحران سیاسی کنونی، با وارد آوردن فشار به ساکنان اشرف، قصد دارد رژیم ایران را از اجرای سیاستهایش در عراق مطمئن سازد.
ما ضمن محکوم نمودن تهدیدات آقای فالح فیاض در رابطه با استفاده از خشونت علیه ساکنان بی‌دفاع نسبت به هر اقدامی که به سلامت و امنیت ساکنان بیگناه در اشرف آسیب برساند هشدار می‌دهیم و سازمان ملل و ایالات متحده را دو طرف مسئول در حفاظت از ساکنان اشرف در چارچوب کنوانسیونهای بین‌المللی و مشخصاً کنوانسیون چهارم ژنو می‌دانیم. جنبش ملی عراق ملل‌متحد را به ایفای نقش بی‌طرفانه و انسانی‌اش در حفاظت از قوانین بین‌المللی فرامی‌خواند و می‌خواهد که این سازمان بین‌المللی اجازه ندهد که برای مشروعیت دادن به اقدامات سرکوبگرانه و فشارهای رژیم ایران و ایادیش در عراق علیه مخالفان ایرانی مورد سوء‌استفاده قرار گیرد.

جنبش ملی عراق
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/029e9802-f42b-4451-a740-22e8ee14c10d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات