728 x 90

بحران اقتصادي جهاني,

آتن در اجرای تعهدات اقتصادی خود موفق نبوده است

-

وضعیت  اقتصادی یونان
وضعیت اقتصادی یونان
برخی با نگرانی می‌گویند که یونان ممکن است از حوزه یورو خارج شود، چون به تعهدات خود عمل نکرده است:
گزارش:
زیرنویس: بحران یونان
بازرسان تروئیکا روز سه‌شنبه وارد یونان شدند. آتن آمادگی پذیرش این هیأت را نداشت چرا که در اجرای تعهدات خود پیشرفتی نداشته است.
سخنگوی کمیسیون اروپا امکان واریز مرحله بعدی کمکهای مالی به یونان حداقل تا ماه سپتامبر را منتفی دانست. وی به‌طور تلویحی هر گونه مذاکره برای تغییر شرایط اعطای وام را رد کرد.
آنتوان کلمبانی در مورد چرایی این مسأله گفت: «تصمیم در مورد واریز مرحله بعدی کمکها به یونان منوط به تکمیل بررسیهاست. طی ماههای گذشته تأخیرهای قابل توجهی از سوی یونان نسبت به برنامه تعیین شده مشاهده شده است».
در حالی که آتن در اجرای تعهدات خود موفق نبوده خواستار به تعویق افتادن دو ساله زمان تعیین شده برای جبران کسری بودجه‌اش است.
یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: «یونان به تعهدات خود در برابر صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا عمل نکرده و حالا خواستار تعویق زمان بازپرداخت بدهیهای خود شده و این یعنی 40تا 50میلیارد یورو هزینه بیشتر».
به این ترتیب شائبه بازگشت یونان به واحد پولی «دراخما» و خروج این کشور از منطقه پولی یورو بار دیگر اذهان سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f013e1cd-9460-479d-9f28-156e79f44eeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات