728 x 90

بحران اقتصادي جهاني,

ارزیابی بانک مرکزی آمریکا از وضعیت اقتصادی این کشور

-

بن برنانکی
بن برنانکی
بن برنانکی، رئیس بانک مرکزی آمریکا، رشد اقتصادی این کشور در فصل بهار را ضعیف ارزیابی کرد و چشم‌انداز بازار کار را تیره خواند.
وی که در برابر کمیسیون بانکی سنا سخن می‌گفت ضمن ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی ایالات متحده، رقم تولید ناخالص ملی را یک و نه دهم درصد عنوان کرد و گفت که رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال کندتر شده است. وی افزود: «سرعت کاهش بیکاری به طرز ناامید کننده‌ای کند است».
رئیس بانک مرکزی ایالات متحده، بحران بانکها در منطقه پولی یورو و وضعیت مالی آمریکا را دو تهدید مهم برای کشورش خواند و از نمایندگان خواست در نشست ماه ژوئن چاره‌ای برای بازسازی اقتصاد آمریکا بیابند.
آخرین آمار و ارقام ارایه شده درباره وضعیت اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی این کشور در ماه گذشته میلادی یک و نه دهم درصد بود که این رقم در سال ۲۰۱۴ باید به ۲.۳ دهم تا ۲.۶ دهم درصد برسد.
رقم بیکاری هم ناامیدکننده است. در حال حاضر میزان بیکاری در آمریکا 8 تا ۸.۲ درصد است، اما قرار است این رقم تا دو سال آینده به 7 تا ۷.۷ دهم درصد کاهش یابد. اظهارات برنانکی رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره وضعیت اقتصادی این کشور آن‌چنان ناامید کننده است که بعید است به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد.
این وضعیت اقتصادی موقعیت باراک اوباما را در جریان رقابتهای انتخاباتی بیش از پیش تضعیف می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/997ca3e1-3abc-46f6-97c3-61e09fb90d78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات