728 x 90

سوريه,

نبردهای خیابانی ارتش آزادی سوریه به قلب دمشق رسید

-

نبردهای خیابانی در دمشق
نبردهای خیابانی در دمشق

درگیریهای رزمندگان ارتش آزادی سوریه به کمتر از ده کیلومتری مقر بشار اسد رسیده است. رزمندگان می‌گویند تا سرنگونی وی زمان زیادی باقی نمانده است. به‌دنبال این درگیریهای، بسیاری از مردم پایتخت خانه‌های خود را ترک و از محل فرار کرده‌اند.


شبکه سوریه برای حقوق‌بشر اعلام کرد شمار کسانی‌که بر اثر آتش نیروهای امنیتی تا ظهر امروز در مناطق مختلف سوریه جان خود را از دست داده‌اند از 30تن فراتر رفته است. بیشتر کشته‌شدگان در دمشق و حومه آن مورد اصابت قرار گرفتند.
کمیته‌های محلی هماهنگی انقلاب در سوریه اعلام کردند که درگیریهای بسیار شدید در چندین محله از دمشق هم‌چنان ادامه دارد. این سومین روز متوالی است که بخش گسترده‌یی از دمشق شاهد درگیری میان ارتش آزادی و نیروهای بشار اسد است.

این درگیریها امروز به‌منطقه «سبع بحرات» در قلب دمشق کشیده شد و بیش از پیش گسترش یافت. هم‌اکنون نبرد در محله‌های القابون، البرزه، المیدان، العصالی، الصناعه و کفرسوسه جریان دارد و ارتش بشار اسد با هلیکوپتر مناطق مسکونی را در این محله‌ها هدف قرار می‌دهد.

هیأت عمومی انقلاب سوریه اعلام کرد که بر اثر ادامه گلوله‌باران شدید چندین محله شهر حمص شمار زیادی کشته و مجروح بر جای مانده است. ارتش بشار اسد با هلیکوپتر شهرهای الرستن، تلبیسه و چند منطقه دیگر را می‌کوبد. شهرهای دیرالزور و حما نیز هدف گلوله‌باران قرار دارند و در آنها نیز شماری کشته و مجروح شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی در ترکیه اعلام کرد که صبح امروز ۱۲۰۰پناهنده جدید با عبور از مرز سوریه خود را به ترکیه رسانده‌اند. در میان پناهندگان شماری از افسران ارتش بشار اسد شامل یک ژنرال و 4سرهنگ دیده می‌شوند. شمار شهروندان سوریه که تنها طی دو روز گذشته به ترکیه پناهنده شده‌اند به 700تن می‌رسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c91caa00-61f4-4cd5-b500-8baefc5b7fa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات