728 x 90

-

برگزاری اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

-

اجلاس شورای ملی مقاومت - آرشیو
اجلاس شورای ملی مقاومت - آرشیو
اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورا برگزار شد.
پس از اجرای جمعی سرود «ای ایران ای مرز پرگهر»، خانم رجوی در سخنان افتتاحیه خود با خیرمقدم به اعضای شورا و ضمن گرامیداشت سالگرد قیام ملی سی تیر و سی و یکمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت، گفت: شورا در تداوم و تکامل راه دکتر مصدق و طی سه دهه پایداری علیه استبداد مذهبی، بنیانگذار ارزشها و فراهم آورنده دستاوردهای دموکراتیک ارزشمندی در تاریخ معاصر ایران بوده، به مسأله اتحاد و همبستگی بین نیروهای سیاسی با عقاید مختلف در جامعه ایران پاسخ گفته، برای مسائل بغرنج سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران، طرحها و راه‌حلهای شجاعانه‌یی ارائه داده و در صحنه مبارزه، از مرزبندی خدشه‌ناپذیر با رژیم ولایت‌فقیه نگاهبانی کرده است.
رئیس‌جمهور برگزیده شورا، همچنین به بحرانهای اجتماعی و اقتصادی و مخاصمات درونی رژیم آخوندی و تلاطم بی‌سابقه در منطقه خاورمیانه، به‌ویژه قیام پرتوان مردم سوریه، نقش جنایتکارانه خامنه‌ای در همدستی با بشار اسد و وضعیت متزلزل دولت مطیع آخوندها در عراق، اشاره و خاطرنشان کرد که از هر طرف که نگاه کنیم، شاهد عوارض رو به گسترش بحران رژیمی هستیم که در آستانه سرنگونی است. آخوندها هر قدر هم که اعدامها و دستگیریها را بیشتر کنند، هر قدر که علیه مجاهدان اشرف زورگویی و اذیت و آزار را افزایش دهند، نخواهند توانست از دگرگونیهای سرنوشت‌ساز و اجتناب‌ناپذیری که در راه است، جلوگیری کنند.

خانم رجوی اهمیت بیش از پیش کارزار دفاع از مجاهدان آزادی در اشرف و لیبرتی را در شرایط کنونی مورد تأکید قرار داد و افزود: آخوندها برای بیرون آمدن از این بحران که خودشان آن را بدخیم توصیف می‌کنند، عمیقاً نیازمند آن هستند که جنبش مقاومت سازمان‌یافته را از سر راه‌ بردارند و این جا نقطه رویارویی میان جبهه مردم ایران و جبهه فاشیسم دینی و همدستان و مزدوران آن است.

اجلاس شورا در بحثهای پیش از دستور و در دستور کار خود، ضمن قدردانی از شرکت کنندگان و برگزارکنندگان گردهمایی سوم تیر در ویلپنت پاریس تأکید کرد که این اجتماع عظیم که شکوهمندتر از همیشه برپا شد، نماد گویایی از گسترش پایگاه مقاومت در جامعه ایران و صحنه درخشانی از همبستگی بین‌المللی با مقاومت ایران و ایستادگی حامیان اشرفیها در مجالس قانونگذاری و در میان رهبران سیاسی و شخصیتهای 55 کشور جهان بود و برگزاری آن در مقطع حساس کنونی به دیکتاتوری آخوندی و دست نشاندگانش در عراق نشان داد که توطئه‌های آنها حتی اگر مماشاتگران و کارگزارانشان در نهادهای بین‌المللی نیز به امداد رسانیهای غیبی و علنی برخیزند، قادر نیست، مقاومت مشروع مردم ایران و پیشگامانش را از میان بردارد یا با توسل به تهدید و فشارهای ضدانسانی، به بند بکشد.
در این گردهمایی بزرگ، نمایندگان پارلمانها و دولتمردان ارجمندی که از 5 قاره جهان در این اجلاس حضور به هم رسانده بودند، در سخنرانیها و بیانیه‌هایشان، ضمن ستایش از انعطاف رزمندگان آزادی ایران در اشرف و لیبرتی و التزامشان به قوانین و تعهدات بین‌المللی، و نیز ایستادگیشان بر سر حقوق انسانی خود در اجرای تعهدات مربوط به انتقال از اشرف به لیبرتی، التزام طرف مقابل به کنوانسیونها و قانون انسان‌دوستانه بین‌المللی را خاطرنشان کردند و با تأکید بر مسئولیت دولت آمریکا و ملل‌متحد و جامعه جهانی در خصوص وادار کردن دولت عراق به اجرای تعهداتش، تصریح کردند:
«ما در همین هفته در پارلمان اروپا به فرستادگان ارشد دولت بغداد هشدار دادیم که زندان‌سازی در لیبرتی را متوقف کنند و تأکید کردیم ادامه جابه‌جایی به لیبرتی مشروط به برآورده شدن درخواستهای حداقلی آنان طبق ماده‌های مشخص و مکتوب است. ما برای دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل نیز روشن ساخته‌ایم که برای محقق کردن همین حداقلها، باید وارد عمل شوند و مانند گذشته مشکل را با پرداخت یک جانبه از کیسه ساکنان حل نکنند. زیرا چنین روندی، یک راه‌حل ناپایدار است و رژیم ایران و دولت عراق را به اعمال خشونت و نقض مضاعف حقوق آنها تشویق می‌کند. ما به‌طور خاص به دولت آمریکا گفته‌ایم بلادرنگ و بدون تعلل حکم دادگاه را اجرا کند و مجاهدین را از لیست خارج سازد. چرا که این لیست‌گذاری یک عامل کلیدی در ادامه جنایت و خشونت علیه ساکنان بوده است».
آنها خطاب به خانم رجوی تأکید کردند: «این امر برای ما یک وظیفه عمیقاً انسانی و در عین‌حال یک اولویت سیاسی است و ما قویاً معتقدیم که شما و مردان و زنان تحت رهبری تان، از جمله ساکنان اشرف و لیبرتی، امید آینده مردمتان و بهترین تضمینها برای دموکراسی و صلح در ایران و در سراسر منطقه خاورمیانه هستند».
آنها همچنین تعلل وزارت‌خارجه آمریکا در اجرای احکام دادگاه این کشور را - به‌عنوان سرپیچی از حاکمیت قانون، آن هم به‌خاطر مماشات شرم‌آور با بانکدار مرکزی تروریسم- محکوم کردند و از تصریح هیأت قضات در حکم دادگاه استیناف واشینگتن مبنی بر این‌که در صورت ادامه تعلل وزارت‌خارجه تا آخر سپتامبر ۲۰۱۲، دادگاه خود این لیست‌گذاری ظالمانه و غیرقانونی را لغو خواهد کرد، به‌عنوان مهر تأییدی بر بطلان این لیست‌گذاری، استقبال کردند.

شورای ملی مقاومت در بحثهای اجلاس میان‌دوره‌یی، بحران درونی رژیم ولایت‌فقیه و بازتاب آن در نمایش انتخاباتی مجلس آخوندی، بن‌بست مذاکرات اتمی این رژیم با کشورهای پنج به‌علاوه یک و شکست آخرین تجربه گفتگوها در مسکو، تشدید تحریمهای بین‌المللی، بحران ناشی از گرانی و نارضایتی انفجاری جامعه را، که با شتاب گرفتن تحولات سوریه و عراق به زیان رژیم آخوندی همزمان است، مورد بحث قرار داد و بر حساسیت شرایط و ضرورت آماده‌باش سیاسی تمامی‌بخشهای جنبش مقاومت تأکید کرد.

در اجلاس شورا، خانم مریم رجوی از سوی همه اعضای شورای ملی مقاومت، یاد دو عضو فقید شورا، استاد بهرام عالیوندی از پیش کسوتان نقاشی مدرن ایران و مجاهد خلق بتول رجایی از اعضای ارشد شورای رهبری مجاهدین و هم‌چنین، یاد دو قهرمان شهید مجاهد؛ حمدالله رحمانی از مجروحان شدید حمله به اشرف در6 و7مرداد سال ۱۳۸۸ و محمدعلی طاطایی گروگان و مجروح شکنجه شده همین حمله را- که اینک دوازدهمین و سیزدهمین شهید پایداری اشرف در برابر این حمله جنایتکارانه به‌شمار می‌روند -گرامی داشت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
19تیر۱۳۹۱


*** *** *** ***

گزیده‌یی از سخنان اعضای شورای ملی مقاومت:
آقای پرویز خزایی

من با درود و سلام و تبریک موفقیتهای سیاسی که پیش آمد خواستم به‌عنوان یک گزارش خیلی کوتاه و آن هم به‌عنوان یک شاهد نه به‌عنوان کسی که عضوی از این مقاومت هست
شما در این کارزار بین‌المللی، خواه ناخواه در اثر حوادث یک سری فاکتورهایی که ما خالقش بودیم و یا بر ما وارد شد، چه از نوع خوب یا بدش بدون این‌که زمین دستمان باشد، بدون این‌که قدرت مادی دستمان باشد، نفت و ارتش و... در جریان یک مبارزه پیچیده دیپلوماتیک در سطح بالای بین‌المللی قرار گرفتیم.
این چیزی نیست جز آن چه... من می‌گویم 5فرمان... یک مقاومت یک ملت با آن آرمان درست، دوم تشکیلات است – آنها که باختند، تشکیلات نداشتند، آرمان نداشتند، چسب تشکیلاتی نداشتند، سوم رهبری و آن چیزی که در فلسفه تاریخ می‌گویند زمامدار که در مقابل نیروهای جزم تاریخ از حیطه قدرتش رفته، نقاط ضعف و شکست را بتواند تبدیل به نقاط مثبت می‌کند چهارم هم گرای درست و عوض نکردن گرا و پنجم هم که شاید باید گفت مهمترین و جان کلام هست پرداخت بها است آخرین پرداختها از جان و مال و زندگی و وقت و...


آقای مهدی سامع
با اجازه همگی سه نکته می‌خواهم بگویم و یک نتیجه‌گیری. شنیدید که خانم رجوی گفتند که سی و یک سال از عمر شورای ملی مقاومت گذشته
خانم رجوی اگر من را به‌عنوان یک آدم سیاسی قبول دارند باید بگویم که منطق، منطق سیاست این است که ما نباشیم، به تجربه و در بسیاری از اتفاقاتی که افتاده است می‌شود دید و منطق هم همین است وقتی فشار به سیستمی وارد می‌شود. سیستم باید فشار را مصرف کند و عموماً این مصرف تلاشی است. نه این‌که آثار فکری نابود بشود. این دستگاه و ارگانیستم منطقا این بود که نباشد ولی حالا در 31سالگی است و باش تا شب تیره و ظلمانی ستمگران فرا برسید
نکته دوم ما در سال گذشته در یک شرایط بسیار توفانی در سطح جهان بودیم. نه تنها در خاورمیانه در آمریکا جنبش وال استریت و در اروپا جنبش برآشفتگان در اروپا و تمام کسانی که تحت انواع فشار بودند به‌پا خواستند شاید مقدرات تاریخی این باشد که ما از این کوران و از این کوره هم عبور کنیم. مواضعی که مقاومت ایران گرفت بسیار شفاف و رو در روی رژیم حاکم در ایران بود که یا مواضع در جبهه دیکتاتورها بود یا مواضعی که توطئه‌گرانه بود.
نکته سوم این‌که در سال گذشته به‌رغم بسیاری از فشارها و به‌خصوص آن صحنه‌هایی که دوست عزیزم رفیق گرامی کریم تصویر کرد ما دستاوردهای بسیار مهمی داشتیم این حکم دادگاه آمریکا و عقب افتادن تاریخ سی و یک دسامبر و گردهمایی انترناسیونالیستی 23ژوئن که چند روز قبل بود با همه ابعادش به‌نظر من بسیار پیروزیهای مهمی بود که برای ما به‌دست آمد.
ولی نقطه مرکزی که آن را باید غنیمت شمرد به‌نظر من تشکیلات است. و آن چیزی که برای ما باید به‌مثابه اعضای این مقاومت ازش حفاظت کنیم تشکیلات است و تردیدی نیست که هر کسی که بخواهد آن را نابود کند و یا هر دسته گلی به افراد یا اجزا ان بدهد دشمن ما است. و دشمن مردم است. موفق باشید.

آقای محمدعلی شیخی
یک نکته را می‌خواستم بگویم این‌که ما امروز در آستانه شصتمین سال قیام سی تیر هستیم در سال 31 و امسال سال 91 هستش و آن چیزی که در سی تیر 31 اتفاق افتاد آن چیزی نبود بازگرداندن قدرت مردم به خود مردم و تحت رهبری محمد مصدق و اتفاقاً همین نقطه آغازین بودش که مسئول شورای ملی مقاومت هم روز تأسیس شورای ملی مقاومت را هم روز سی تیر گذاشتش روزی که به‌ مناسبت آن بایستی قدرت جمامعه به مردم برگردد و کانالش هم شورای ملی مقاومت
... . به‌رغم همه تشبثاتی که علیه این مقاومت صورت گرفته این مقاومت تا به امروز آمده است و طبیعی است که همین گفته آخر بیژن به‌عنوان تشکیلات عنصر محکم رهبری بر فراز تشکیلات ولی من دلم می‌خواهد این نکته را بگویم که ما هر چه امروز داریم
این یک خالقی داشته و یک آرشتیکتی داشته... لازم می‌دانم بهش بگویم که هر کجا هست خدایا سلامت دارش

خانم فلور صدودی
من با تبریک به‌مناسبت پیروزیمان در کهکشان و در روز پیروزی‌مان در کهکشان مقاومت جنبه‌های مختلفی را دیدم که دوست دارم برای دوستان بگویم یکی این‌که عظمت و شکوه آن روز و سیل جمعیتی که بودند و افرادی که آمده بودند
مخصوصاً جوانان... . و من خیلی دوست داشتم تا وقتی که پیدا می‌کردم از جوانان می‌پرسیدم که از کجا آمدی با کی آمدی با چی آمدی و آن‌قدر آنها با عشق و علاقه و شور در این گردهمایی شرکت کرده بودند که برای خود من تعجب‌آور بود
بهرحال هر گوشه این مقاومت پر از رمز و رازهایی است که باید کتابها نوشت

آقای منصور لوایی
آنگاه که تمام عوامل از فرهنگی، جوی و اجتماعی آماده باشد و فردی در آن به موفقیت برسد کار شگرفی نکرده است اما آنگاه که تمام عوامل... با تمام نیرو و با توان مادی برای نگاهداری شما سیلابی از دروغ و افترا و هر چیزی که شما تصور کنید... جاری می‌کنند که شما را متوقف کنند من می‌گویم که تنها از دو نیرو و دو عامل برخاسته است یکی از کس نخارد است و آن یکی که می‌گوید، می‌توان باید و افتخار بر ملتی که چنین رهبرانی دارد و عزیزانشان در زمانی که همه نیروهای علیه آنها هستند چنان افتخاری بیافرینند که بر بالاترین بام جهان قرار بگیرند.
و این داستانی است نه تحت عنوان اسطوره بلکه تحت عنوان واقعیت برای سالهای سال در آینده توسط تمام انسانهای آزاده دنیا به زبان رانده می‌شود

آقای منوچهر هزارخانی
من هم می‌خواهم یک یادگاری بنویسم در دفتر شما... .
یک نکته هم بیشتر ندارم بعد از این‌که تبریک خدمت شما عرض کردم برای برگزاری آن جلسه باشکوه در 23ژوئن که دوستان آن چه شایسته بود گفتند من نمی‌خواهم تکرار کنم. می‌خواهم بگویم، نکته‌ام این است، آنچه شما جنگ صد برابر می‌نامیدش، به تعبیر من یک جنگ جدید است.
تمام سخنرانانی که الآن صحبت کردند از این‌که ما شکوفا شدیم و پیوند پیدا کردیم با جاهای دیگه... اظهار شگفتی می‌کردند. اظهار شگفتی هم داره برای این‌که اینها سابقا وجود نداشت
فقط در نظر بگیرید یک عده از رزمندگان از اشرف آمده‌اند به لیبرتی. فقط این پروسه را در نظر بگیرید. چه کار می‌خواستید بکنید روز به روز، لحظه‌به‌لحظه وقتی با مسأله مواجه شدید، با مسأله، مسأله را حل کردید. هیچ نسخه از قبل و هیچ الگویی هم نداشتید. .
ما می‌خواهیم برسیم در نهایت گوهر وجودیمان، دشمنان هم دارند می‌رسند که در تمام وجودش در چنته‌اش چی است.
گوهر وجودی این مقاومت همان خط است که بین تسلیم، و دادن جان، جان البته البته دوست عزیزم کریم گفت که ما برای جانهای اشرف چه کار کردیم. ولی همان هم داغ این مبارزه است. همان. یعنی به قول قدیمیها می‌خواهم بگویم مطلقاً هیچ چیزی از خودمان نباید داشته باشیم هیچی و انتظار هیچ چیزی هم از هیچ‌کسی نباید داشته باشیم و به این ترتیب ما خواهیم توانست با تمام دنیا متحد بشویم. این حرفی است که من می‌خواستم در این یادگاری بزنم.

پهلوان مسلم اسکندر فیلابی
با عرض تسلیت به تمام دوستان عزیز و همرزمان و همسنگران از این‌که استاد بهرام عالیوندی، مجاهد خلق بتول رجایی و مجاهد خلق حمدالله رحمانی و مجاهد خلق محمد طاطایی را از دست دادیم، این راه شهدای زیادی داده، این راه برای آزادی مردم ایران، از سی خرداد تا به‌حال، این عزیزان را از ما گرفته، ولی هم‌چنان به پیش می‌رویم، این مقاومت، شورای ملی مقاومت و سازمانهای عضو این شورا، به‌خصوص سازمان مجاهدین خلق می‌خواهد که مردم ایران را آزاد کند و برای این هدف است که شب و روز ندارد، ما می‌بینیم که امدادهای غیبی به‌خاطر این‌که از ارتجاع حمایت کنند، بعضی مواقع در این‌جا و آنجا، و در جاهای مختلف عنوان می‌کنند که مقاومت کسی را ندارد، این‌جا آمدند و دیدند در ویلپنت، دیدند که چرا این مقاومت همراه دارد و در داخل ایران به‌خصوص، همراهش زیاد است…
بیش از صدهزار نفر جمعیت در دفاع از این مقاومت در روز 23ژوئن آمده و خودشان را در این صحنه نشان داده‌اند،
و درود به شرفشان، درود به آنهایی که در داخل ایران هر روز به قول آقای مسعود رجوی با یک آه‌شان، با قلمشان یا با درهمشان و یک مقداری پولشان دارند به این مقاومت کمک می‌کنند و این مقاومت روی پای خودش ایستاده
من به شما تبریک می‌گویم خانم رجوی، و این خواهرمان، خانم مریخی که خیلی زحمت کشیدند و من خیلی خوشحال شدم

خانم مهین مشکین فام
سالگرد تأسیس شورا را که در حقیقت ادامه مبارزه مصدق فقید است، علیه دیکتاتوری، رهبر مقاومت، آقای مسعود رجوی و خانم رجوی و اعضای محترم شورا و سردارانمان در اشرف و لیبرتی و همه اشرف‌نشانها تبریک می‌گویم. یکی از افتخارات زندگی من است که در کنار این مقاومت هستم، طی 31سال گذشته، به‌طور کم و بیش در کنار مقاومت بودم و امیدوارم این راه را هر چه پرتوان‌تر بتوانم ادامه بدهم. دیده‌ایم که طی این سالیان گذشته، این مقاومت در معرض خیلی از ترفندهای جنایتکارانه قرار گرفته است، ... همه اینها به این دلیل بوده که بتوانند این مبارزه را در نطفه خفه کنند... در هر توطئه‌ها آنها مقاوم‌تر، پرصلابت‌تر و پرشورتر به راه و مبارزه خودشان ادامه می‌دادند.
حضور گسترده صدها هزار ایرانی و غیرایرانی ضد رژیم در ویلپنت یک شاهکار تاریخی بود،
شاهکار بود و فریاد آزادیخواهی مردمی را که 31سال است شکنجه شده‌اند و در بند اسارت رژیمی که سفاک است، اینها صدای آنها بودند، من این را به تک‌تک تمام دست‌اندرکاران و به تمام اشرفیها و اشرف‌نشانان تبریک می‌گویم.

آقای عزیز پاک‌نژاد
صحبتهایی که دوستان کردند، به جا و مفصل گفتند از جزئیات، از این سی سال و سی و یک سال، من هم به نوبه خودم به این فکر افتادم که از یک موضوعی صحبت کنم که در این سی سال متأسفانه در دنیا سعی کرده بودند آن را از صحنه مبارزات اصولاً حذف کنند، یعنی کاری می‌کردند کسی از آن صحبت نکند، و آن هم کلمه انقلاب، و طبیعتاً وقتی ما کلمه انقلاب را به‌کار می‌گیریم، این مسأله برایمان اهمیت پیدا می‌کند که یک سازمان و یک تشکیلات انقلابی هست یا نیست، من اگر بخواهم در چند جمله در رابطه با شورای ملی مقاومت عنوان کنم، به عقیده من بودن یک سازمان انقلابی در محور این مقاومت، سازمانی که هم در اهدافش انقلابی است و هم اراده انقلابی داره، و هم روشهایش انقلابی است، به‌خصوص خصلتهای انقلابی تک‌تک اعضایش و تک‌تک افرادش، این است که باعث موفقیت است.

آقای محمدرضا روحانی
من شخصاً به هر حرکتی نگاه می‌کنم، یک استمرار تاریخی در آن می‌بینم، این است که همیشه این کسالت را دارم که حرفهایم را با مسائل تاریخی بهش اشاره می‌کنم و می‌گویم، من می‌خواهم بگویم که ما به‌طور تاریخی در روز سی خرداد برنده شدیم، ... مصدق روز 30تیر برنده شد، راستی ما صحبت 30تیر را می‌کنیم، یادمان باشد که همان روز 30تیر مصدق رفته بود... شاه ناچار شده بود عقب‌نشینی کند، مصدق را دعوت کرده بود برای این‌که بپذیرد نخست‌وزیری را، همانجا بود که خبر دادند ما در در دادگاه لاهه پیروز شدیم،
من فکر می‌کنم ما پاسخهای جمعی مناسبی به نیازهای تاریخی مردممان داده‌ایم، این سالها، علاوه بر تاریخ حقوق‌بشر، تاریخ عمومی بین‌الملل را هم نوشتیم، یادمان هست که دادگاه دولتی فرانسه در رسیدگی به شکایت دولت سوئیس یک تصمیم گرفت که (به ژوریس بودانس رجوی معروف است). در آنجا گفت که دولت حق ندارد که اشخاص را پس ندهد، (این شکایتی بود دولت سوئیس علیه دولت بالادور کرده بود)
ما به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم حقوق پناهندگان را حفاظت کرده‌ایم، خانم رجوی کار شما فقط مربوط به اشرف نیست،
من شخصاً احساس سرافرازی می‌کنم، به تک‌تک دوستان، به شما خانم رجوی، به همه آنهایی که در این راه کمک کردند، تبریک می‌گویم،

آقای رضا اولیا
خانم رجوی من می‌خواستم در این صحبت کوتاهم از عالیوندی صحبت کنم. عالیوندی که به‌عنوان یک هنرمند بارز در یک مقاومت بارز، شروع به فعالیت هنری کرد.
بعد از سالهای زیادی مقاومتی به وجود آمد، مقاومت ایران در برابر رژیم جنایتکاران آخوندها در ایران و دو مرتبه بعد از مبارزات شیلی، یونان، اسپانیا، مقاومت ایران با حضور هنرمندانشان در جهان شروع کردند به فعالیت هنری در رشته‌های مختلف، هنرمندانی چون عالیوندی که بهترین صحبتی که می‌شود کرد درباره بهرام عالیوندی، همین تابلویی است که شما این‌جا گذاشته‌اید، این تابلو علاوه بر این‌که اثر بسیار ارزنده عالیوندی را نشان می‌دهد در این تابلو، نقشهای سرامیک ماردیک دیده می‌شود، در این تابلو، آثار کاشی کاریها و رنگها، یکی از بهترین کاشی کاریها که در ایران در مسجد شیخ لطف‌الله هست، دیده می‌شود. با همان رنگها و همان نورها،
در آن میتینگ بزرگ، دو صحنه بود، یک صحنه سیاسی با شخصیتهای بین‌المللی، و در آخر سالن، صحنه دیگری بود که هنرمندان، نویسندگان، شعرا، موسیقی‌دانان مقاومت در آنجا میز کتاب داشتند، نمایش نقاشی بود، آثاری بود که این هنرمندان در این یک‌سال در مقاومت به وجود آورده بودند، بنابراین بسیار ارزنده است این مقاومت.

آقای علی اصغر ادیبی
من یادم هست که یکبار که درباره 17ژوئن صحبت می‌شد، من به شما گفتم که شما یک نهالی را پای گذاشتید که آن نهال روز به روز دارد شکل می‌گیرد،
مقاومت ایران به یمن شما و خواهران و برادرانی که هیچ موقع این‌جا حرفی نمی‌زنند، ولی انسان شاهد فعالیت غیرقابل‌تصور و فوق طاقت بشری آنها هست، موفق شدید تمام کسانی که دل به آزادی دارند و تمام کسانی که برای بهتر شدن کشورهایشان، تمام کسانی که می‌خواهند از این لعنتی که رژیم خمینی به نام اسلام در کشورهای مسلمان دائر کرده رها بشوند، به گرد شما، گرد آوردید، این برای من به‌عنوان یک عضو کوچک مقاومت باعث افتخار است، از این فرصت استفاده می‌کنم که برای یکسال، باز هم سعی کنم که بر آن تعهدات و آن وظائفی که به‌عنوان یک عضو کوچک مقاومت برعهده من است تأکید بکنم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea380298-12ef-484e-aa4a-8a18c7939354"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات