728 x 90

ليبرتي,

بیانیه اکثریت پارلمان لیختن اشتاین، برای لغو محدودیتها و فشارهای ضدانسانی علیه ساکنان در اشرف و لیبرتی

-

پارلمان لیختن اشتاین
پارلمان لیختن اشتاین
بیانیه اکثریت پارلمان لیختن اشتاین امضا شده توسط 80 درصد نمایندگان در آستانه برگزاری گردهمایی بزرگ 23ژوئن در پاریس

فراخوان به ملل‌متحد و ایالات متحده برای اعمال فشار بر دولت عراق و لغو محدودیتها و فشارهای ضدانسانی علیه ساکنان در اشرف و لیبرتی

پارلمان لیختن اشتاین
بیانیه درباره وضعیت در اشرف و لیبرتی -۲۰۱۲
۱۲۰۰۰۰ اعدام سیاسی و تداوم شکنجه‌های سیستماتیک در ایران در طی بیش از 30سال، رژیم ایران را به جدی‌ترین نقض کننده حقوق‌بشر تبدیل کرده است.
به گزارش عفو بین‌الملل اعدامها در ایران در سال ۲۰۱۱ نسبت به سالهای قبل دو برابر شده است.
حکام ایران، منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه و جهان هستند، آنها در کشتار مردم سوریه همدستی و مشارکت فعال دارند، آنها در سایر کشورهای خاورمیانه مداخله می‌کنند و به تلاشهایشان برای دست‌یابی به سلاح اتمی ادامه می‌دهند.
رژیم ایران درصدد است مخالفان خود در کمپ اشرف را، قبل از سرنگونی بشار اسد و قبل از این‌که وضعیت کنونی ژئوپلیتیکی دستخوش تغییر شود، از میان بردارد.
به‌دنبال دو حمله نیروهای عراقی به اشرف که 47 کشته و بیش از ۱۰۰۰ مجروح بر جای گذاشت، در پایان سال ۲۰۱۱ موافقت نامه‌یی بین سازمان ملل و دولت عراق برای انتقال ساکنان اشرف به کمپ لیبرتی به‌منظور بازتأیید موقعیت پناهندگی ساکنان توسط کمیساریای عالی پناهندگان و انتقال به کشورهای ثالث، امضا شد.

کمپ لیبرتی فاقد استانداردهای حقوق‌بشری بین‌المللی است.
نیروهای مسلح ارتش و نیروهای امنیتی عراق و خودروهای زرهی در آنجا مستقر هستند و ساکنان از حق آزادی رفت و آمد برخوردار نیستند.
زیرساختهای کمپ از جمله آب، برق و سیستم فاضلاب، دارای کمبودهای جدی است و دولت عراق این کمبودها و محدودیتها را به بهانه این‌که لیبرتی یک مکان موقت ترانزیت است، توجیه می‌کند.
ما ضمن محکوم کردن نقض حقوق مخالفان ایرانی در اشرف و لیبرتی، به اجرای این موارد فراخوان می‌دهیم:

1 –ملل متحد و ایالات متحده برای تحت فشار قرار دادن دولت عراق دست به اقدام فوری بزنند تا به محدودیتها و تضییقات علیه ساکنان خاتمه بدهد و ممانعت از فروش و انتقال دارایی‌هایشان را متوقف کند.
2- از سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان می‌خواهیم با در نظر گرفتن این‌که پروسه انتقال ساکنان به کشورهای ثالث یک پروسه طولانی است، کمپ لیبرتی را یک کمپ پناهندگی و تحت حفاظت بین‌المللی اعلام کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3f0b6a9-c1c3-425e-b29f-062296ac7886"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات