728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

حیدر الملا: دولت مالکی به تاریخ پیوسته است

-

حیدر الملا، سخنگوی العراقیه و نماینده پارلمان- آرشیو
حیدر الملا، سخنگوی العراقیه و نماینده پارلمان- آرشیو
حیدر الملا سخنگوی العراقیه گفت: دولت مالکی به تاریخ پیوسته است. این توصیف بعد از جمع‌آوری حدود 200امضاء برای سلب اعتماد از دولت محقق شده است. حیدر الملا روی قطعیت تصمیم بر سلب اعتماد از نوری مالکی تأکید کرد و گفت: ”روزهای آینده، سلب اعتماد از دولت مالکی توسط اسامه النجیفی رئیس پارلمان در یک جلسه فوق‌العاده پارلمان اعلام خواهد شد ”.
میسون الدملوجی سخنگوی رسمی العراقیه نیز در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد بعد از جمع‌آوری امضای بیش از نیمی از اعضای مجلس، شمارش معکوس سلب اعتماد از نخست‌وزیر نوری المالکی شروع شده است.
وی خاطرنشان کرد که فراکسیونهای سیاسی انتظار دارند که قبل از شروع اقدامات مربوط به سلب اعتماد در مجلس که طی روزهای آینده اجرا خواهد شد مالکی استعفا بدهد».

همچنین حمید الزوبعی نماینده پارلمان از العراقیه فاش کرد که درخواست سلب اعتماد از نوری المالکی به رئیس مجلس اسامه النجیفی رسیده است. وی گفت این موضوع توسط اسامه النجیفی رئیس مجلس نمایندگان رسماً اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر فراکسیون پارلمانی الاحرار متعلق به جریان صدر اعلام کرد که اصرار دولت قانون وابسته به مالکی بر قبضه کردن دولت ممکن است به انحلال اتحاد ملی و تشکیل یک اتحاد جدید منجر شود. جواد الحسناوی پارلمانتر از فراکسیون الاحرار این موضوع را اعلام کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9e0913c-7382-4829-895b-97f01c0ede18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات