728 x 90

اعتراض عليه مالكي,دخالتهاي رژيم,

منابع موثق: مقتدی صدر، قاسم سلیمانی را به بدترین شکل اخراج کرد

-

مقتدی صدر
مقتدی صدر
سایت بغداد با عنوان «منابع موثق: صدر قاسم سلیمانی را به بدترین شکل اخراج کرد» نوشت:
منابع سیاسی مطلع و موثق گفتند که رهبر جریان صدر از دخالتهای ایران در امور داخلی عراق خشمگین است. این منابع گفتند که فرمانده سپاه قدس ایران مسئول پرونده عراق، با مقتدی صدر دو روز قبل و در فردای روز شروع نشستهای 5+1 در منزلش در حنانه دیدار کرد. و از او خواست که فشار روی نخست‌وزیر مالکی را کاهش داده و وحدت گروه‌های شیعی و ائتلاف ملی را حفظ کنند.

بر اساس این منبع: صدر به‌شدت پاسخ سلیمانی را داده و مخالفت خودش را با هرگونه دخالت ایران در روند سیاسی اعلام داشت. این منابع خاطرنشان کردند مخالفت تند صدر، سلیمانی را به ترک منزل واداشت.

این منبع روشن ساخت که رهبر جریان صدر، نیم ساعت پس از رفتن سلیمانی اطلاعیه‌ای با مهر و امضای خودش صادر کرده که در آن از نشست 5+1 که در بغداد تشکیل شده انتقاد کرد و گفت که حکومت باید به مردم خودش قبل از همسایگانش توجه کند و تأکید کرد که کشانده شدن عراق به این موضوع ”یک مسأله خطرناک و غیرقابل‌قبول و مردود است ”.
سایت بغداد افزود: در جواب سؤال یکی از هوادارانش در رابطه با این نشست که اطلاعیه مرکز مطبوعاتی هیأت سیاسی جریان صدر آن را نقل کرد، صدر گفت ”کشاندن عراق در این قضیه (پرونده اتمی) ایران و دیگر مسایل، نه تنها یک مسأله خطرناک و غیرقابل قبول بلکه مردود است. و مفاسد بسیاری در پی دارد و اضافه کرد از جمله مهمترین این مفاسد عدم استقلال عراق و فشار بر آن از طریق این‌گونه مسایل است“

اخبار درز شده مطبوعاتی خاطرنشان کرده بودند که آقای مقتدی صدر به روی احمد چلبی که در گوشش زمزمه کرد که اگر مراجع ایران فتواهایشان را صادر کردند چه می‌شود؟ داد زد و گفت: اگر حائری فتوایش را مبنی بر تحریم سلب اعتماد از مالکی صادر کرده است لائیک خواهم شد»..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74a09d40-aeb8-41eb-a809-7202fb79e5ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات