728 x 90

-

رئیس‌جمهور سابق لیبریا در دادگاه جنایات جنگی

-

چارلز تیلور، رئیس‌جمهور سابق لیبریا
چارلز تیلور، رئیس‌جمهور سابق لیبریا
چالرز تیلور، رئیس‌جمهور سابق لیبریا، به‌خاطر جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی مجرم شناخته شد. پیام این حکم این است که دیر یا زود جنایتکاران علیه بشریت به چنگ عدالت می‌افتند.
چارلز تیلور ۶۴ ساله که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ میلادی رئیس‌جمهور لیبریا بوده، با ۱۱ اتهام از جمله قتل، دخالت در جنایت جنگی در سیرالئون، تجاوز جنسی، غارت و قاچاق الماس روبه‌رو بود.. دادگاه دادگاه ویژه بین‌المللی رسیدگی به جنایات جنگی در سیرالئون در لاهه، رأی خود را در مورد دخالت ژنرالهای تیلور در جنگ داخلی این کشور صادر کرد. او همچنین متهم به اعطای اسلحه به شبه‌نظامیان سیرالئونی در قبال دریافت الماس از آنهاست. دادگاه ویژه تا‌کنون هشت نفر از فرماندهان شبه‌نظامیان را در ارتباط با جنگ داخلی سیرالئون محکوم کرده است. شبه‌نظامیان دهها هزار نفر را کشتند، آنها کودکان را مجبور می‌کردند که دست و پای مردم را ببرند.

رندا هولیس، دادستان دادگاه رسیدگی به جنایت جنگی در سیرالئون می‌گوید: بالا‌ترین رهبرانی که متهم به چنین جنایاتی می‌شوند، توسط قضات مستقل و بی‌طرف به‌طور عادلانه محاکمه می‌شوند. این نشان می‌دهد که کسی نمی‌تواند از چنگ عدالت بگریزد.
چارلز تیلور در مارس سال ۲۰۰۶ در حالی‌که در تلاش برای فرار از نیجریه به کامرون بود، دستگیر شده و از آنجا به سیرالئون و سپس به لاهه انتقال یافت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41bc924a-b48f-480b-b154-b2b574ef8c80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات