728 x 90

سوريه,

فراخوان کوفی عنان به رژیم بشار اسد: سلاحهای سنگین را از شهرها خارج کنید

-

کوفی عنان
کوفی عنان
کوفی عنان، فرستاده ویژه ملل‌متحد و اتحادیه عرب به سوریه رژیم بشار اسد را به توقف فوری استفاده از سلاحهای سنگین و خارج ساختن آنها از شهرها فراخواند. کوفی عنان طی بیانیه‌یی که روز یکشنبه منتشر کرد همچنین خواستار رعایت آتش‌بس توسط همه طرفها شد.
تلویزیون الجزیره شمار قربانیان حملات روز یکشنبه بشار اسد در نقاط مختلف سوریه را 21تن اعلام کرد که بیشتر آنها در درعا و استان ادلب جان خود را از دست داده‌اند.
نقش آشکار آتش‌بس توسط بشار اسد در حالی است که ناظران ملل‌متحد از نقاط و شهرکها مختلف بازدید می‌کنند. تصاویر تلویزیونی که مبارزان سوریه روی سایتهای خود گذاشته‌اند نشان می‌دهد که ناظران در حمص همراه فرماندهان ارتش آزادی هستند و آنها در حالی که توسط رزمندگان این ارتش حفاظت و حمایت می‌شوند، به سخنان خشمگینانه مردم گوش می‌دهند.
رزمندگان ارتش آزادی سوریه علاوه بر حفاظت از ناظران آنان را به مناطقی که ارتش بشار اسد تانکها و ادوات سنگین نظامی را مخفی کرده راهنمایی می‌کنند و ویرانیهای ناشی از ماهها گلوله‌باران را به آنها نشان می‌دهند.

روز گذشته ناظران پس از بازدید از شهر رستن وارد شهر دوما شدند. جایی که نیروهای امنیتی به شکل گسترده مستقر شده و راهها را بسته بودند تا از رسیدن تظاهرکنندگان به میدان شهر که ناظران از آن عبور می‌کردند جلوگیری کنند. اما نیروهای امنیت نتوانستند جلو مردمی را که می‌خواستند ناظران را همراهی کنند و اعتراض خودشان را برسانند بگیرند.
شهر درعا که از چند روز پیش توسط ناظران مورد بازدید قرار گرفته نیز در محاصره نیروهای امنیتی است اما با این حال تظاهرات مردم در همین شهر هم ادامه یافته و آنها اعتراض و خواست خود را که سرنگونی بشار اسد است به گوش ناظران رساندند. ناظران ملل‌متحد شاهد تظاهرات مردم در دهها شهر و شهرک بودند، از جمله حمص ادلب حما و حتی دمشق.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/962f0d37-d005-41ef-bfdf-2aef56c2f075"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات