728 x 90

-

۲۶مهر ۱۳۹۰ - ۱۸اکتبر ۲۰۱۱ کنفرانس بین‌المللی بروکسل-با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

-

کنفرانس بروکسل با حضور خانم مریم رجوی و شرکت چند تن از شخصیتهای آمریکایی و اروپایی برای حفاظت از اشرف
کنفرانس بروکسل با حضور خانم مریم رجوی و شرکت چند تن از شخصیتهای آمریکایی و اروپایی برای حفاظت از اشرف
فراخوان به آمریکا، اتحادیه اروپا و ملل‌متحد
اقدام فوری برای حفاظت ساکنان اشرف
سیاست قاطع در برابر تروریسم رژیم آخوندی

روز سه‌شنبه 26مهر۱۳۹۰ (18اکتبر) در یک کنفرانس بین‌المللی در بروکسل، که با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی برگزار شد، وضعیت در اشرف، تهدیدات دیکتاتوری آخوندی و دست‌نشاندگانش در عراق و همچنین تروریسم صادراتی فاشیسم مذهبی، مورد بحث قرارگرفت.
در این جلسه که به‌دعوت کمیته بلژیکی دوستان یک ایران دموکراتیک برگزار شد، سخنرانان، نسبت به تهدیدها و اعمال فشارهای ضدانسانی علیه ساکنان اشرف هشدار دادند و دولت آمریکا، اتحادیه‌اروپا و ملل‌متحد را به اقدام فوری و انجام تعهداتشان برای حفاظت و تضمین حقوق ساکنان اشرف فراخواندند.
سخنرانان همچنین بر ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع در برابر تروریسم صادراتی رژیم آخوندی تأکید کردند و خواستار احترام به قانون و حکم عدالت برای حذف نام مجاهدین از لیست آمریکا شدند.

خانم توتو:
خانمها آقایان! بعدازظهر شما به‌خیر
من نونتومبی توتو هستم. برای من افتخار بزرگی است که مدیریت برنامه‌ امروز را برعهده‌دارم. ما گرد آمده‌ایم تا مسئولیتهایی را که در قبال یکدیگر داریم، مشخص کنیم. من از آفریقای جنوبی آمده‌ام و تحت رژیم آپارتاید بزرگ شده‌ام. به‌خاطر می‌آورم که وقتی فرزندی جوان بودم با شنیدن بحثهای مربوط به حقوق‌بشر و با شنیدن سخنرانیهای رهبران سیاسی درباره دموکراسی، دچار حیرت می‌شدم که چرا و چگونه است که مشکلات حقوق‌بشری من، بخشی از آن بحثها نبودند؟ بنابراین، امروز من به‌عنوان کسی آمده‌ام که می‌خواهد جهان ما دیگر هرگز جایی نباشد که کودکان سؤال کنند آیا جهان در مورد حقوق آنها اهمیتی قائل می‌شود؟ به‌عنوان کسی آمده‌ام که همچنین در معرض حمایتها و تلاشهای مردمی از سراسر جهان بوده است، در زمانی که بسیاری از رهبران سیاسی می‌گفتند غیرممکن است مجازاتهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را روی آفریقای‌جنوبی اعمال کنیم. اما مردم در سراسر جهان می‌گفتند این‌کار شدنی است و صورت خواهد گرفت. مردم اروپا، مردم ایالات‌متحده، مردم کشورهای آفریقا گفتند که ما در کنار مردمی که توسط آپارتاید سرکوب شده‌اند می‌ایستیم تا اطمینان یابیم که دولتهای ما حرف ما را بشنوند و مجبور شوند که اقدام کنند. بنابراین، من کسی هستم که می‌داند فشار مردمی می‌تواند به چیزهای خیره‌کننده‌یی برسد. شروع زندگی من در ایالات‌متحده، زمانی بود که دولت ریگان با اعمال مجازاتها علیه رژیم آپارتاید مخالفت می‌کرد و مردم آمریکا راهپیمایی کردند و روی نمایندگان‌شان فشار آوردند و بعد نه‌تنها توانستند لایحه‌یی بگذرانند که روی آفریقای‌جنوبی مجازات اعمال می‌کرد بلکه کنگره توانست بر وتوی ریاست‌جمهوری غلبه کند. بنابراین، من می‌دانم که ما به‌عنوان مردم با صداهایمان، با راهپیماییهایمان با تعهدمان به حقوق‌بشر چه‌ کارهایی می‌توانیم بکنیم. می‌دانم این‌که فکر کنیم که برای جهان اهمیتی ندارد، چیست، و بنابراین، آمده‌ام که بگویم ما اینجا هستیم تا ساکنان کمپ اشرف بدانند که جهان توجه می‌کند. ما اینجا هستیم تا نمایندگان سیاسی‌مان بدانند که ما کنار نمی‌ایستیم و ساکت نمی‌مانیم در حالی‌که ساکنان کمپ‌اشرف با تهدید و ضرب‌الاجل 31دسامبر مواجه هستند. ما امروز اینجا در بروکسل هستیم، ماه گذشته در ژنو بودیم، آخر هفته در واشینگتن هستیم. ما به‌عنوان مردم این جهان متحد در حمایت از حقوق‌بشر ساکنان کمپ‌اشرف و اپوزیسیون ایران هستیم.
همان‌طور که گفتم من بسیار مفتخر و همچنین بسیار خاضع هستم که بخشی از این پنل فوق‌العاده باشم. من سعی می‌کنم زیاد از پدرم نقل‌قول نکنم با این‌حال یکی از بیانات او در دوران آپارتاید را که با آن زندگی می‌کنیم نقل می‌کنم:
شما در شرایط سرکوب نمی‌توانید انتخاب کنید که بی‌طرف باشید چون با انتخاب این‌که بی‌طرف باشید، در واقع، خود را با سرکوبگر همسو کرده‌اید. و ما جمع شده‌ایم که بگوییم ما اجازه نخواهیم داد جهان بی‌طرف قلمداد شود.
همان‌طور که می‌بینید ما یک پنل گسترده داریم من حالا افتخار بزرگ معرفی خانم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران را دارم. می‌دانم که او نیاز به معرفی ندارد ولی او رهبری مردم ایران در تلاشهایشان برای استقرار دموکراسی در ایران را دارد و او رهبری تلاشهای جهانی از جانب ساکنان اشرف را دارد. خانم رجوی در هموار کردن راه برای زنان ایرانی در مواضع رهبری‌کننده اپوزیسیون در امروز و در ایران آزاد آینده هستند. لطفاً به خانم رجوی خوشآمد بگویید.

سخنرانی مریم رجوی
خانم رئیس، خانم نائومی توتوی عزیز، از شما به‌خاطر حضورتان سپاسگزارم. شما پدرتان را و حمایت او از اشرف را نمایندگی می‌کنید. پدرشما سمبلی برای دفاع از حقوق‌بشر و آزادی برای همه ماست.
خانم رئیس، خانمها و آقایان! دوستان عزیز!
خوشوقتم که در میان شخصیتهایی برجسته هستم، به‌خصوص دوستانمان از بلژیک، انگلستان، فرانسه، آلمان و پارلمانترهای اروپایی و دوستان آمریکایی که از راه دور آمده‌اند که در این کنفرانس شرکت کنند.
توجه این جلسه به مسأله رژیم ایران و بحران اشرف بسیار اهمیت دارد چرا که در حال حاضر، همه می‌دانند که این رژیم، پدرخوانده تروریسم و تهدید برای صلح و امنیت جهانی است.
رژیم می‌خواهد اشرف را از میان بردارد، چرا که کاملاً می‌داند که اشرف، امید را برای مردم ایران نمایندگی می‌کند.
علاوه‌براین، با بهار عرب، رژیم درحال از دست دادن متحدان خود است و به‌همین‌دلیل، بیش‌ازپیش نگران است.
از طرف دیگر، رژیم با طراحی عملیات سوءقصد، تلاش به تهدید جهان و به گروگان‌گرفتن کشورهای دموکراتیک دارد.
امروز مسئولان سیاسی غربی شروع به تأیید هشدارهایی می‌کنند که سالیان مقاومت ایران در رابطه با تروریسم ملاها اعلام کرده بود.
امروز می‌خواهیم از یک‌طرف به شرایط اشرف و از طرف دیگر به تهدید فزاینده رژیم ملاها و مسئولیت جامعه جهانی به‌خصوص آمریکا، اتحادیه‌اروپا و ملل‌متحد در این رابطه بپردازیم.
باتشکر.

قسمت فارسی صحبتهای خانم مریم رجوی:
دوستان عزیز! خانم‌ها، آقایان، حضار محترم
خوشحالم که جلسه‌یی با حضور منتخبان و شخصیتهای محترم از اروپا و آمریکا تشکیل شده است.
من به پایتخت اتحادیه‌اروپا آمده‌ام تا به دولتهای اروپا و به ایالات‌متحده بگویم ادامه سیاست کنار آمدن با رژیم آخوندها فقط فاجعه می‌آفریند.
سکوت و انفعال در مقابل فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران کافی است.
من آمده‌ام به دولتهای غرب هشدار بدهم که اگر امروز جلوی سرپیچی دولت عراق از قوانین بین‌الملی را نگیرید، فردا خیلی دیر است.
دوستان عزیز
برملا شدن طرح رژیم ولایت‌فقیه برای انجام یک انفجار و کشتار بزرگ در واشینگتن حقیقت مهمی را تأیید می‌کند حقیقتی که بارها از سوی مقاومت ایران اعلام شده است؛ یعنی این حقیقت که دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران نه‌فقط دشمن مردم ایران بلکه تهدید اصلی صلح و امنیت جهان است.
اکنون اختاپوس تروریسم ولایت‌فقیه دست خود را تا واشینگتن دراز کرده است. از این واقعه مهم، ایالات‌متحده باید درس بگیرد.
درس اول، عبرت گرفتن از خطای بزرگی است که با انحراف از مبارزه ضدتروریستی مرتکب شده‌اید.
به‌جای رژیمی که بانکدار مرکزی تروریسم است، اپوزیسیون آن‌را هدف قرار داده‌ ، در نتیجه راه رشد تروریست‌های واقعی را باز کردید.
حالا چشم باز کنید تا ببینید هدیه بزرگی که با لیست‌گذاری مجاهدین به آخوندها اعطا کردید، چه به‌بار آورده است.
اگر ایالات‌متحده جمع‌بندی صحیحی از این تحول داشته باشد، باید از مردم ایران به‌خاطر این لیست‌گذاری که مشارکت در سرکوب است، عذرخواهی کند.
بله، بله به‌خاطر این خطا که راه تغییر در ایران را بستید و راه کشتار در اشرف را باز کردید از مردم ایران عذر بخواهید و هر چه سریع‌تر و هرچه‌سریعتر آن‌را تصحیح و جبران کنید!
باید اینجا تأکید کنم این همان خواسته نمایندگان و سیاستمداران برجسته و مسئول آمریکایی هم هست که بارها آن‌را تکرار کرده‌اند. همان شخصیتهایی که ما آمریکا را به آنها می‌شناسیم.
اما درس دوم، درس دوم این است که این رژیم هرگز از تروریسم دست برنمی‌دارد.
رژیم ولایت‌فقیه به‌علت نداشتن پایگاه در جامعه ایران، به‌علت پوسیدگی ذاتی، به‌علت تعارض اساسی با خواستهای دموکراتیک‌ زنان و جوانان ایران، نقطه اتکایی جز سرکوب بی‌رحمانه مردم و صدور تروریسم ندارد.
چنان‌که رهبر مقاومت مسعود رجوی بارها گفته است: «اگر روزی رژیم از صدور ارتجاع و تروریسم به خارج ایران دست‌بردارد و به داخل مرزهای ایران محدود شود، ولایت‌فقیه روح خود را از دست می‌دهد و رژیم آخوندی از درون فرو می‌ریزد».
بله، آخوندها به تروریسم پناه می‌برند تا فرو نریزند. دربه‌در درپی بمب اتمی‌اند تا از سرنگونی فرار کنند، هر روز و هر ساعت فرزندان ما را اعدام می‌کنند و همچنین حلق‌آویز در ملأعام، تا راه قیامها را سد کنند اما اما ما به آنها می‌گوییم غیرممکن است بتوانید از سرنوشت بن‌علی و مبارک و قذافی جان به‌در ببرید. این سرانجام محتوم شماست. و اما، سومین درس این است که در برابر یک دیکتاتوری تروریستی مذهبی، در پیش‌گرفتن تعامل و مماشات، یا از سر بلاهت است یا یک شیادی محض برای توجیه سر خم‌ کردن در برابر این رژیم.
در هر حال، این واقعیت که تروریسم آخوندها خود را به مرکز واشینگتن رسانده است، این واقعیت که موشکهای رژیم، اروپا را در تیررس خود قرار داده و این واقعیت که رژیم ولایت‌فقیه به بمب اتمی نزدیک شده، نتیجه مستقیم سیاست تعامل و مماشات است.
شگفتا که آخوندها همه دنیا را از بیروت و قاهره تا کراچی و مانیل و توکیو و از پایتخت‌های اروپا تا بوئنوس‌آیرس، همه اینها را با ترور و خونریزی و گروگان‌گیری درنوردیدند اما فقط پاداش و مشوق گرفتند.
شگفت‌انگیزتر این‌که در عراق، ایالات‌متحده حتی به چشم‌پوشی از جنایتهای تروریستی این رژیم بسنده نکرد، بلکه دیکتاتوری تروریستی را در حاکمیت عراق شریک کرد.
بنابراین، به‌ همان سیاق که وینستون چرچیل گفت، ما هم می‌گوییم:
آقایان! شما، هم به ننگ کوتاه آمدن در مقابل فاشیسم مذهبی تن دادید و هم سرانجام، تروریسم جرار آن‌را در قلب واشینگتن در برابر خود یافتید.
در تمام این سالها، رژیم آخوندی در خفا درحال تهاجم‌های تروریستی بوده و هست و در علن درحال فرافکنی اتهام تروریسم و انواع شیطان‌سازی علیه مقاومت.
در عراق، همین رژیم، هزاران خلبان، قاضی، وکیل، دانشمند، پزشک، استاد دانشگاه و عراقیان میهن‌پرست را ترور کرده است. اما همزمان در کارزار دروغ‌پراکنی ادعا می‌کرد که مجاهدین، کردها و شیعیان عراق را کشتار کرده‌اند.
همین رژیم بود که اکاذیبی مانند سکت و فرقه و یا آموزش زنان انتحاری توسط مجاهدین برای عملیات در کربلا یا طرح مجاهدین برای حمله به منطقه سبز بغداد را به‌ خورد وزارت‌خارجه آمریکا و وزارت خارجه‌ کشورهای اروپایی داد. تمام اطلاعات و مدارک محرمانه که وزارت‌خارجه آمریکا برای حفظ نام مجاهدین در لیست جمع‌آوری کرده یکسره فرافکنی آخوندهاست.
دوستان گرامی
تردیدی نیست که نیروی تروریستی قدس، به‌خصوص برای عملیات گسترده‌ خود در واشینگتن از کسی جز ولی‌فقیه رژیم دستور نمی‌گیرد.
دادگاههای مختلف در اروپا و آمریکا از جمله دادگاه برلین در سال 76 و دادگاه رم در سال 85 بر نقش خامنه‌ای در صدور دستور جنایتهای تروریستی تأکید کرده‌اند.
در واقع، تمام قدرت، یکسره در دست خامنه‌ای متمرکز است. چندروز پیش حتی اعلام کرد که قصد دارد انتخابات فرمایشی ریاست‌جمهوری را هم حذف کند و انتخاب یک رئیس قوه مجریه را به مجلس دست‌نشانده خود بسپارد. هم در شکنجه و اعدام در داخل ایران و هم در حملات تروریستی در خارج ایران، تصمیم‌گیرنده اصلی، شخص خامنه‌ای است. تکرار می‌کنم در همه این موارد شخص خامنه‌ای است که تصمیم می‌گیرد و دستور اجرا صادر می‌کند. ازاین‌رو باید به جرم جنایت علیه بشریت در یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شود.
اما راستی چرا سردمدار آخوندها آشکارا به جنگ با جامعه جهانی و معاهدات بین‌المللی رو آورده است؟
زیرا می‌خواهد راهی برای فرار از بحرانهای مرگباری پیدا کند که کل رژیم را محاصره کرده است. ازیک‌طرف مردم ایران که دو سال گذشته بارها بارها در سال گذشته برای سرنگونی رژیم قیام کرده‌اند. قیامهایی که شرایط از سرگیری آنها هم‌چنان باقی است و هیچ‌یک از عوامل و زمینه‌های آن از میان نرفته است.
از طرف دیگر، بعد از گسترس قیامهای آزادیخواهانه در خاورمیانه و به‌ویژه قیام مردم سوریه، خامنه‌ای، رژیم‌اش را در محاصره آتش می‌بیند.
خامنه‌ای می‌خواست با یک عمل تروریستی بزرگ در قلب واشینگتن، کل قضایای خاورمیانه را به‌نفع خود بچرخاند. اما شکست خورد و به دام افتاد.
تازه، این هنوز آغاز کار است. این مخصمه‌یی است که رژیم ولایت‌فقیه به‌خاطر ضعف ماهوی و طینت فوق‌ارتجاعی خود در آن افتاده است و محال است که از آن بیرون بیاید. اکنون خامنه‌ای دو راه در پیش دارد: یا کوتاه بیاید و یا باز هم از سر اضطرار در مسیر تروریزم و ماجراجویی پیش برود. اما خواه از این راه برود یا از آن راه، درهرحال فرجامش سرنگونی به‌دست مردم و مقاومت ایران است.
در چنین وضعیتی، این موضوع اهمیت بسیار دارد که ایالات‌متحده و اروپا اشتباهات سه‌دهه گذشته در برابر تروریسم آخوندی را تکرار نکنند.
هشدار می‌دهم که به اراده شوم این رژیم برای به‌دست‌آوردن بمب اتمی تسلیم نشوید و یک‌بار بدون ابهام به‌این واقعیت اذعان کنید که آخوندها دیوانه‌وار درحال ساختن سلاح اتمی هستند.
هشدار می‌دهم که مانند ماجرای خوبر در مورد طرح تروریستی رژیم در واشینگتن اغماض نکنید!
هشدار که مثل آنچه که تاکنون در عراق کرده‌اید، به گلایه و شکایت بسنده نکنید. و هشدار که ابعاد واقعی طرح تروریستی رژیم را پنهان نکنید. تلاش نکنید که تمامیت رژیم به‌ویژه خامنه‌ای را در ببرید. و مبادا برای مهار انزجار و خشم عمومی همه‌چیز را در ظاهرسازی و اقدامهای نمایشی خلاصه کنید. شاخصهای واقعی در برابر شماست. تعهدات بین‌المللی خود در مورد حفاظت اشرف را اجرا کنید،
پرونده تروریسم و نقض حقوق‌بشر توسط این رژیم را به شورای امنیت ببرید
با تحریم کامل نفتی، سوخت‌رسانی به ماشین سرکوب و تروریسم را متوقف کنید و مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم مذهبی را به‌رسمیت بشناسید.
بله، زمان آن است که مقاومتی را که قربانی کنارآمدن دولتهای غرب با این رژیم است، از لیست تروریستی خارج سازید. و درعوض، کسانی را که صریحاً توطئه تروریستی رژیم را انکار یا توجیه می‌کنند، و به ماشین تروریسم رژیم کمک می‌کنند، لطفاً در لیست تروریستها بگذارید.
آنها سخنگویان و نمایندگان سیاسی سپاه قدس در اروپا و آمریکا هستند که با پوششهای گوناگون درحال دفاع از رژیم‌ ملاها هستند. آنها را همین حالا باید در لیست تروریستی بگذارید. زیرا به‌نفع مردم آمریکا و اروپا هم همین تصمیم است.
دوستان عزیز - حضار محترم
امروز بیش از 20ماه است که ساکنان اشرف در یک محاصره ضدانسانی توسط سپاه قدس و دولت عراق قرار دارند.
در حمله 19فروردین، 36تن از ساکنان بی‌دفاع و بی‌گناه اشرف بر اثر حمله دولت عراق و به‌دستور رژیم آخوندها به‌قتل رسیدند.
در ماههای اخیر 5تن از بیماران بر اثر کارشکنی در درمان‌شان جان باخته‌اند. و شکنجه روانی با 300بلندگو روز و شب بی‌وقفه ادامه‌ دارد.
همزمان، سپاه تروریستی قدس با حمایت دولت عراق، دکلهای جاسوسی و پخش پارازیت در کنار اشرف نصب کرده است.
روابط گسترده سیاسی، امنیتی، و اقتصادی با عراق، دولتهای غرب را قادر می‌سازد که عراق را به پیروی از قوانین بین‌المللی وادار کنند.
وانگهی، بعد از موضعگیری کمیساریای پناهندگان ملل‌متحد که ساکنان اشرف را به‌عنوان پناهجویان برخوردار از حفاظت بنیادین اعلام کرد،
و پس از ابتکار بارونس اشتون، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه‌اروپا که سفیر دورویت را به‌عنوان نماینده شخص خود در قبال موضوع اشرف منصوب نمود، اکنون باید آمریکا و دولتهای اتحادیه‌اروپا از مأموریت نماینده ویژه حمایت کنند.
به‌طوری‌که نماینده ویژه بتواند به عراق سفر کند، از اشرف بازدید به‌عمل آورد، از آنجا گزارش مستقیم تهیه کند و مجموعه اقدامهای ضروری برای حفاظت ساکنان اشرف را انجام دهد. و اجازه ندهند که به‌این تلاشها و دستاوردها لطمه وارد شود و زمان آن است که دبیرکل ملل‌متحد و کمیسر عالی حقوق‌بشر هر چه زودتر برای استقرار ناظران ملل‌متحد در اشرف اقدام کنند. و این ضرب‌الاجل سرکوبگرانه را لغو کنند. و سرانجام، زمان آن است که دولتهای غرب در کنار مقاومتی قرار گیرند که خواستهای مردم ایران یعنی آزادی، دموکراسی، جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد و یک ایران غیراتمی را نمایندگی می‌کند.
از همه شما متشکرم.

هوارد دین:
از شما خانم رجوی برای رهبری‌تان و به‌خاطر سخنرانی آتشین‌تان تشکر می‌کنم.
آمریکاییها ممکن است فکر کنند که آنها مسئولیت حفاظت اشرف را به عراقیها سپرده‌اند.
اما، آمریکا از نظر اخلاقی در قبال امنیت ساکنان اشرف امروز کماکان مسئول باقی خواهند ماند.
وقتی‌که ساکنان اشرف، سلاح خود را تحویل‌ دادند، ما به آنها قول دادیم که از آنها دفاع خواهیم کرد.
هرکدام از آنها نوشته‌یی که این قول را بیان می‌کرد دریافت کردند.
وقتی‌که ما واحد اطلاعاتی و تحقیقاتی اف.بی.آی را در سال ۲۰۰۶ به اشرف آوردیم، مشخص شد که تمامی اعضا و ساکنان اشرف، ۳۴۰۰نفر، هیچ‌کدام از آنها هیچ ارتباطی با تروریسم یا تروریستها ندارند.
دادگاههای انگلستان، دادگاههای فرانسه، دادگاههای اتحادیه اروپا، و دادگاههای ایالات متحده آمریکا گفته‌اند که این سازمان، یک گروه تروریستی نیست.
سازمان مجاهدین خلق را از لیست خارج کنید و ۳۴۰۰نفر ساکنان بی‌گناه اشرف را از معرض تهدید نجات دهید.
اکنون آمریکا مسئولیت اخلاقی دارد تا این‌کار را انجام دهد.
اگر ما در انجام این‌کار شکست بخوریم،
من می‌توانم تضمین کنم که این یک مسأله انتخاباتی در آمریکا تبدیل خواهد شد.
واقعیت این موضوع این است که به‌دنبال خروج نیروهایمان از عراق، دولت آمریکا میلیونها دلار را صرف عراق می‌کند.
ما داریم از دولتی در عراق حمایت می‌کنیم که در رأس آن یک جنایتکار جنگی که روزی در دادگاه جنایتکاران جنگی در لاهه حضور خواهد یافت، قرار دارد.
اکنون اتحادیه‌اروپا نقش بسیار مهمی در اینجا برعهده‌ دارد. و من بسیار خشنودم که می‌بینم بسیاری از رهبران و نمایندگان برجسته پارلمانهای اروپا در اینجا حضور دارند.
اتحادیه‌اروپا برای مدتها تا آنجا که به حقوق‌بشر مربوط است وجدان بیدار جهان بوده است.
بودجه کمکهای خارجی شما از بودجه ما به‌مراتب بیشتر است.
درست است که آمریکا در گذشته از اروپا در برابر تهدیدات خارجی دفاع کرده و دفاع می‌کند، اما اروپا در مقابل آن، کارهای فوق‌العاده‌یی در زمینه حقوق‌بشر و تلاشهای جهانی خود برای کاهش شکاف بین فقیرترین فقرا، که با کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند، انجام می‌دهد. ما به اروپا نیاز داریم تا عمل کند.
ما به اروپا نیاز داریم، به‌خصوص شرم بر دولت آمریکا برای عدم انجام کارهایی که می‌داند باید انجام دهد.
همان‌طور که قبلاً گفتیم این مسئولیت آمریکاست.
اما در فقدان رهبری اخلاقی ایالات‌متحده، ما از اروپاییها می‌خواهیم تا دوباره پا پیش گذاشته و رهبری را به‌دست بگیرند.
از شما درخواست می‌کنیم که بر روی آمریکا فشار بیاورید تا کار درست را انجام دهد و خواستار لغو ضرب‌الاجل اعمال‌شده توسط جنایتکار جنگی، نوری مالکی شود.
ما از اروپا درخواست می‌کنیم که بر روی سازمان ملل‌متحد هم فشار بیاورد.
سازمان ملل‌متحد بالاخره، از دو ماه پیش، تصمیم گرفت که کار درست را انجام بدهد و مصاحبه با ساکنان اشرف که تقاضانامه‌هایشان را ارسال کرده‌اند برای تعیین استاتوی پناهندگی آنها شروع کند.
لازم است که ما صحبت‌کردن را متوقف کرده و شروع به‌عمل کنیم.
و بله، ایالات‌متحده در قبال آن مسئولیت دارد، و اروپا هم تا حدی در قبال آن مسئولند.
شما نیز میلیونها یورو را برای کمک به عراق قرار داده‌اید.
چرا ما از دولتی که در رأس آن یک جنایتکار جنگی است حمایت مالی می‌کنیم؟
بنابراین،
1. لازم است دولتهای اروپایی و آمریکا خواستار حذف مهلت تعیین‌شده شوند.
2. تازمانی که این‌کار انجام نشده، لازم است که کمکها را قطع کنیم، تمامی کمکها را!
3. لازم است که ما خواستار خاتمه‌دادن به مداخله نخست‌وزیر مالکی در تلاشهای ملل‌متحد برای تعیین استاتوی پناهندگی ساکنان اشرف بشویم.
4. لازم است که اگر مالکی از این امر خودداری کند، تمامی کمکها به عراق را قطع کنیم.
5. لازم است که ما نام‌گذاری سازمان مجاهدین خلق را لغو کنیم.
من می‌خواهم چیزی را بگویم که که اغلب در این جلسات می‌گویم.
مردم از من می‌پرسند که چرا من این‌کار را می‌کنم؟
من این‌کار را می‌کنم چون به آمریکا باور دارم.
آمریکا کشوری فوق‌العاده‌یی است.
کشوری است که قول حقوق‌بشر و کرامت انسانی داده است.
بعضی اوقات ما در این امر کمبود داشتیم.
اما ما دارای مجموعه‌یی از آرمانها هستیم و قانون‌اساسی ایالات‌متحده و اعلامیه استقلال که بشریت، نیکی، و امید را گرامی می‌دارد.
اگر ما کناری بایستیم، در حالی‌که به نیروی شر اجازه داده‌ شده به‌جان انسانها بیفتد، آن‌وقت ما خود را نه‌تنها با آنچه که در عراق انجام دادیم، خوار کرده‌ایم، بلکه خودمان را به‌عنوان یک ملت خوار کرده‌ایم.
اگر شما به آمریکا و و ایده‌آلهای آمریکایی باور دارید، باید برای مردم بی‌گناه در هرجا، به‌خصوص برای آنهایی که قول حفاظت‌شان را داده‌ایم به‌پا خیزید.
این فقط به‌خاطر خانواده‌های اشرفی نیست، بلکه به این‌ خاطر هم هست که ایالات‌متحده‌آمریکا ملتی پیشرو باشد.
متشکرم.

پیتر فان رومپی:
خانمها و آقایان!
پنج سال پیش من اولین بار برای کمک به کمپ‌اشرف صحبت کردم. در آن مناسبت من از نلسون ماندلا نقل‌قول کردم که زمانی گفت: «حمایت جامعه بین‌المللی قوی‌تر از یک اسکادران جت است». خوشحالم که توجه کنیم که 5سال گذشته، ناوگان حمایت بین‌المللی برای کمپ‌اشرف بسیار بزرگتر و بسیار قویتر شده است.
حمایت از اشرف افزایش یافته است ولی درضمن چالشهایی دارد که با آن مواجه است، قتل 36تن از اشرفیها در آوریل گذشته تا الآن تاریک‌ترین لحظه بوده است. هفته‌ها و ماههای پیش رو برای اشرف و ساکنانش حیاتی هستند. بنابراین، من امروز اینجا هستم تا خواستار حمایت بین‌المللی باز هم بیشتری بشوم. به‌طور دقیقتر، من از اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده و سازمان‌ملل می‌خواهم اقدامات عاجل اتخاذ کنند و دولت عراق را وادار کنند ضرب‌الاجل کمپ‌اشرف تا پایان امسال را لغو کند.
من از سازمان‌ملل می‌خواهم یک هیأت نظارت دائم در اشرف مستقر کند تا حفاظت و حقوق‌بشر ساکنان اشرف را تضمین کند.
و سوم این‌که من حمایت کامل خودم را از نماینده ویژه اتحادیه اروپا، هم میهن بلژیکی من ژان دورویت اعلام می‌کنم.
خانمها و آقایان!
پنج‌سال پیش من همچنین از مارتین لوترکینگ نقل‌قول کردم که «بی‌عدالتی در هر کجا، عدالت در همه‌جا را تهدید می‌کند»، به این‌ دلیل است که من اینجا آمده‌ام تا حمایتم از اشرف را تجدید کنم. به‌این‌دلیل است که در چندروز آینده من به‌عنوان ناظر بین‌المللی برای اولین انتخابات کاملاً دموکراتیک در تونس کمک خواهم‌ کرد. من فقط به‌دلیل این‌که برایم اهمیت دارد از دموکراسی، حقوق‌بشر و عدالت حمایت نمی‌کنم بلکه ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم که شما، تنها نیستید مبارزه شما مبارزه ما هم هست و درد و رنج و آزادی شما درد و رنج و آزادی ما هم هست. بنابراین، جامعه بین‌المللی قویاً مصمم است از ساکنان اشرف حمایت کند تا زمانی که آنها بتوانند طعم شیرین آزادی را بچشند.
از شما متشکرم.

وزیر تام‌ ریچ گفت:
من از رئیس‌جمهور کشورم، پرزیدنت اوباما، این موارد را تقاضا می‌کنم: آمریکا یک نظام ارزشی دارد که در بیانیه استقلال و قانون‌اساسی ایالات‌متحده آمده است. ما به ۳۴۰۰ زن و مرد در کمپ‌اشرف تک‌به‌تک، گفته‌ایم شما تروریست نیستند و ما از شما حفاظت می‌کنیم. ما باید قولمان را حفظ کنیم، اعتبار ما در معرض خطر است. پرزیدنت اوباما، ارزشهای ما در معرض خطر است، رهبری شما در معرض خطر است. مجاهدین خلق را از لیست خارج کنید و حفاظتهایی را که 7سال پیش به آنها قول دادیم ارائه کنید.
وزیر مایکل موکیزی تأکید کرد: ما به‌خاطر حساسیت موضوع اشرف و اصرار نابهنجار دولت آمریکا به نگاه‌داشتن سازمان مجاهدین خلق ایران در لیستی که اساساً و هیچ‌گاه نمی‌بایست در آن قرار می‌گرفت، گرد آمده‌ایم. اما اکنون زمان آن رسیده که ما، یعنی دولت آمریکا و اتحادیه‌اروپا و همه انسانهای آزاد وارد عمل شویم. وقت آن است که ضرب‌الاجل علیه اشرف لغو شود. وقت آن است که لیست‌گذاری مجاهدین لغو شود تا نیروهایی که می‌توانند در برابر سیطره استبداد بایستند ازبند رها شوند. اگر رودرروی استبداد بایستیم و عمل کنیم و نشان دهیم که مصمم هستیم آنها نخواهند توانست چیره شوند.
استرون استیونسون با اعتراض شدید به توطئه و اعمال فشارهای ضدانسانی علیه ساکنان اشرف گفت:
احترام دولت عراق به حقوق‌بشر، یعنی نصب ۳۰۰بلندگو در اطراف اشرف که درحال جار زدن تبلیغات و تهدید در هر ۲۴ساعت از ۷روز هفته! یعنی سلب حق دسترسی به‌دارو، سوخت و معالجات پزشکی! تا جایی‌که بعضی از آنها به‌همین خاطر از دنیا رفتند. دولت عراق در حالی بر ضرب‌الاجل علیه اشرف پافشاری می‌کند که کمبساریای عالی پناهندگان در ژنو قبول کرده است به ساکنان اشرف موقعیت پناهندگی بدهد. ما می‌دانیم که دستور اقدامات مالکی علیه اشرف از رژیم تهران می‌رسد. اما آنها باید بدانند که هرگونه خشونت علیه ساکنان اشرف با عدالت روبه‌رو خواهد شد. من به بارونس اشتون به‌خاطر منصوب کردن ژان دورویت به‌عنوان سفیر ویژه اشرف تبریک می‌گویم، اما از واشینگتن نیز باید اقدامی صورت گیرد.
سناتور پیتر فان رمپوی از سنای بلژیک، اظهار داشت: مارتین لوترکینگ گفته است: «بی‌عدالتی در هر کجا، عدالت در همه‌جا را تهدید می‌کند»، به‌این‌دلیل است که من اینجا آمده‌ام تا حمایتم از اشرف را تجدید کنم. جامعه بین‌المللی قویاً مصمم است از ساکنان کمپ‌اشرف حمایت کند تا زمانی که آنها هم بتوانند طعم شیرین آزادی را بچشند.
جرالد کیندر مانس گفت: من بسیار خوشحالم که صدای اشرف در پارلمان بلژیک باشم. آقای سفیر دوریت مسئولیت ویژه و سنگینی بر دوش دارد که باید به دولت عراق تفهیم کند که باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و از آزار و اذیت پناهندگان بی‌گناه بپرهیزند. ما باید فعالیت کنیم تا سازمان‌ملل‌متحد، یک هیأت بازرسی و ناظر را در اشرف قبل از پایان سال ۲۰۱۱ مستقر کند.
ژنرال جیمز تری کانوی گفت: بزرگترین تهدید تروریستی علیه جهان امروز رژیم ایران مجهز به سلاح اتمی است. اخیراً هم یک طرح تروریستی برای ترور سفیر عربستان در خاک آمریکا و صدمات جانبی که به دهها و یا صدها آمریکایی در آن رستوران می‌توانست وارد کند، برملا شد. در رابطه با مجاهدین، من برای اولین بار وقتی با آنها آشنا شدم که در سال ۲۰۰۴در عراق یک فرمانده صحنه بودم. کسانی‌که ما آنها را در سال ۲۰۰۴ دیدیم بیشتر از شخصیتهای پنل امروز تروریست نیستند. انگلستان، اتحادیه‌اروپا و حتی دادگاههای آمریکا گفته‌اند نام‌گذاری مجاهدین، منطقی نیست و امیدوارم که این واقعیتها دولت ما را تشویق کند که این لیست‌گذاری را لغو کند.

لوئیس فری گفت: خطاب به دوستانمان در اشرف و شجاعتشان حمایت و عشق و احترام و اشتیاقم را ابراز می‌کنم. من معتقدم نیروهای آزادیخواه ایران که شما آنها را با به‌جان خریدن همه خطرات و فداکاریها نمایندگی و رهبری می‌کنید، در نهایت پیروز خواهند شد. من و همکاران آمریکاییم بارها از پرزیدنت و وزیر خارجه خود، خواسته‌ایم طبق قانون و فاکتها عمل کنند و نام مجاهدین را از لیست حذف کنند. این فقط یک لیست پاسیو نیست بلکه جواز قتل را برای استفاده عناصر تحت کنترل رژیم ایران در عراق صادر می‌کند و همچنین جواز کشتار اعضای این سازمان از طریق دادگاههای نمایشی در ایران و جواز دستگیری، شکنجه و قتل هرکسی که از این سازمان و آزادی حمایت می‌کند. این نام‌گذاری باید لغو شود.
رئیس پیشین اف.بی.آی گفت: در این تالار، به پرچمهای پشت‌سر ما نگاه کنید، که به‌یاد آورنده تهدیدها و تروریسم سال ۱۹۳۳ است، در آن‌دوران دنیا فهمید که نمی‌توان با استبداد مماشات کرد، نه در ۱۹۳۳با رژیم نازی و نه امروز با رژیم تهران.
سرهنگ وسلی مارتین گفت: بگذارید به‌عنوان یک فرمانده عملیاتی در ارتش آمریکا که در اشرف هم خدمت کرده‌ام، دو نکته را تأکید کنم: اول این‌که سازمان مجاهدین گروه تروریستی نیست و دوم این‌که این لیست‌گذاری که به‌خاطر مماشات با رژیم ایران انجام شد، هرگز نمی‌بایست صورت می‌گرفت.
به وزارت‌خارجه می‌گویم که ادامه لیست‌گذاری مجاهدین، جنایت علیه بشریت است و حمله به افراد بی‌سلاح جنایت علیه بشریت است. من به این‌که در کنار برادران و خواهرانم در اشرف کار کردم افتخار می‌کنم. آنها به آرمانهای آزادیخواهانه‌شان ایمان دارند و هنگامی‌که به آنها حمله شد شجاعانه ایستادند. تروریستها نیروهای مالکی هستند که به آنها حمله‌ کردند.
ریچار چارنسکی اظهارداشت: در لهستان، کشور من، اکثریت اعضای پارلمان، بیانیه حمایت از اشرف را امضاء کرده‌اند. اما به‌رغم این تلاشها ما هنوز نگرانیم زیرا ریشه مشکل و توطئه علیه اشرف در تهران خوابیده است. حاکمیت عراق باید بفهمد که آنها بین احترام‌ گذاشتن به تعهدات بین‌المللی و همکاری با اروپا از یک سو، و دوستی با ملاهای حاکم بر ایران و منزوی شدن در جامعه بین‌المللی از سوی دیگر، یکی را باید انتخاب کنند.

تام‌ریچ - وزیر امنیت آمریکا ۲۰۰۳ ـ ۲۰۰۵
قبل‌از هرچیز اجازه بدهید سپاس عمیق خود و احترامات فوق‌العاده شخصی و قدردانی‌ام را به شما، خانم مریم رجوی به‌خاطر رهبری انگیزاننده‌تان بیان کنم. یک رهبر تحسین‌برانگیز. به‌ همکارانم و آنهایی که با آنها در چندین جلسه شرکت کردیم، مفتخرم که در تلاش مشترک برای حمایت از آرزوها و آرمانها و آزادی ساکنان کمپ‌اشرف به‌شما بپیوندم. همه شما که اینجا جمع شده‌اید و آنهایی که در جلسات مشابه در سراسر جهان گردهم آمده‌اند، شما امید را زنده نگه می‌دارید. من به‌شما تبریک می‌گویم و از شما متشکرم.
از رئیس‌جمهور کشورم، پرزیدنت اوباما، من موارد زیر را تقاضا می‌کنم:
آمریکا یک نظام ارزشی دارد که در بیانیه استقلال و قانون‌اساسی ایالات‌متحده آمده است، ما یک موضوع مشخص داریم که موضوع ارزشهای ماست، و یکی از ارزشهای ما این است که متعهدیم از افراد بی‌گناه تحت‌ستم در سراسر جهان حفاظت کنیم. ما ۳۴۰۰ زن و مرد در کمپ‌اشرف داریم که تک‌به‌تک، به آنها گفته‌ایم تروریست نیستند و ما از شما حفاظت می‌کنیم. ما باید قولمان را حفظ کنیم، اعتبار ما در معرض خطر است.
پرزیدنت اوباما، ارزشهای ما در معرض خطر است، رهبری شما در معرض خطر است. مجاهدین خلق را از لیست خارج کنید و حفاظتهایی را که تقریباً 7سال پیش به آنها قول دادیم ارائه کنید.
وقت زیادی باقی نمانده است. ما از بهار اعراب تقدیر کردیم. اکثر جهان بهار ایران را نادیده گرفت. دموکراسیهای غربی، تأخیر طولانی در مورد حوادث خاورمیانه و شمال آفریقا داشته‌اند ما کماکان داریم خشم به‌غایت آهسته جهان غرب را وقتی به ایران می‌رسد نظاره می‌کنیم. این رژیم دارد به سرکوب، به اهانت و به‌ کارزار دروغ‌پردازی علیه مجاهدین ادامه می‌دهد. به‌طور خاص برای من به‌عنوان یک آمریکایی دردناک بوده که شاهد تأخیر و عدم تصمیم‌گیری این دولت هستم، آن‌هم در حالی‌که تحت‌فشار جمهوری‌خواهان و دموکراتها، لیبرالها و محافظه‌کاران، و رهبران نظامی که در دولت خدمت کرده‌اند، از هر دو حزب بوده‌اند که بارها گفته‌اند این افراد تروریست نیستند، سازمانی که باید در لیست سازمانهای تروریست خارجی باشد، رژیم ایران است، آنها تروریست هستند.
ما کسانی‌که به‌این تلاش پیوسته‌اند تا شاهد این باشیم که مجاهدین از لیست خارج می‌شوند، بسیار احساس همبستگی می‌کنیم. ما وقتی‌که بحث بر سر آزادی و حقوق سایر انسانهاست احساس پیوستگی مشترک می‌کنیم. در حالی‌که امروز ما در بروکسل دیدار می‌کنیم به‌راحتی می‌توانیم به مدارک و اسناد حقوق‌بشر در سراسر جهان آزاد اشاره کنیم از جمله حقوق بنیادین اتحادیه‌اروپا که در آن حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. به‌طور خاص این بیانیه حقوق به بخشهای مختلفی تقسیم شده است: کرامت، آزادی، برابری، همبستگی، حقوق شهروندی و عدالت. آنهایی که این اسناد را نوشتند می‌دانند و من و شما هم می‌دانیم که کرامت، آزادی، برابری، همبستگی، حقوق شهروندی و عدالت در واقع، هیچ‌گاه مجزا نیستند. آنها باهم گره خورده‌اند. آنها به‌هم متصل‌اند. آنها به‌هم وابسته‌اند. آنها همه به حقوق‌بشر ارتباط دارند که یک حق همگانی برای هر زن، مرد و کودکی در جوامع آزاد است. رژیم ایران، یک سازمان تروریستی خارجی است. رژیم ایران حکومتی است که خاورمیانه را دارد بی‌ثبات می‌کند. رژیم ایران سردمدار تروریسم در سراسر جهان است.
هفته گذشته جهان مطلع شد که رژیم ایران درگیر یک توطئه تروریستی علیه دولت عربستان‌سعودی، علیه سفیر عربستان در آمریکاست که طراحی شده بود تا در خاک ایالات‌متحده صورت گیرد. چقدر گستاخانه! و ما در آمریکا چه پاسخی را در نظر می‌گیریم؟ صحبت از مجازاتهای بیشتر است.
آقای رئیس‌جمهور من به‌شما ایده‌یی می‌دهم که به رژیم ایران علامت لازم را می‌فرستد و همین‌طور به دولت عراق که ما این‌گونه توطئه‌ها علیه متحدان‌مان را تحمل نمی‌کنیم که در خاک آمریکا صورت گیرد، من این ایده را می‌دهم: مجاهدین را از لیست خارج کنید و حفاظتی که سالها و سالها پیش به آنها قول دادید ارائه کنید.
در همین اواخر شاهد بودیم که باز احمدی‌نژاد حوادثی را که در 11سپتامبر درکشور من اتفاق افتاد تکذیب می‌کرد، همان‌طور که در گذشته در مورد هولوکاست این‌کار را کرده بود، دیپلوماتهای غربی از سالن مجمع ملل‌متحد خارج‌ شدند. اتهاماتی که کماکان نشان می‌دهد او و ملاها از نظر اخلاقی و دموکراتیک همخوان با سایر جهان که در آن زندگی می‌کنند نیستند. جهان جای بسیار بهتری خواهد بود جهان جای بسیار امن‌تری خواهد بود اگر کسی مثل مریم رجوی در جلسه آینده مجمع عمومی ملل‌متحد، مردم ایران را نمایندگی کند.
برای سالیان، ما تلاش کردیم با رژیم ایران مذاکره کنیم و باز مذاکره کنیم، آنها زندانی می‌کنند شکنجه می‌کنند و به‌قتل می‌رسانند. ما مذاکره می‌کنیم ولی آنها به‌سمت توانایی غیرصلح آمیز اتمی پیش می‌روند. ما مذاکره می‌کنیم ولی وزیر خارجه رژیم ایران علناً از کشتار اخیر کمپ‌اشرف تقدیر می‌کند.
هدف رژیم ایران اخلال، بی‌ثباتی، بی‌نظمی و مرگ است. کشور من نگران غیرنظامیان بی‌گناه در لیبی در شهر بنغازی بود ما باید بطورشابه و بیشتری نگران افراد غیرمسلح بی‌گناه در کمپ‌اشرف باشیم چون آنها سلاحهایشان را بهما تحویل‌ دادند و ما قول دادیم از آنها حفاظت کنیم. زمان آن است که آنها را از لیست خارج کنیم و قولی را که برای حفاظت آنها سالها پیش دادیم عملی کنیم.
ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم در رفتار یا اهداف این حکومت یاغی تأثیری بگذاریم. غیرممکن است که با اینها بشود مذاکره کرد. تغییر رژیم تنها امید ماست اگر می‌خواهیم یک ایران دموکراتیک را ببینیم. و این پتانسیل برای دموکراسی در گروهی از اپوزیسیون است که متعهد به تغییر دموکراتیک است، گروهی که برای دهه‌ها با نسل‌کشی گسترده روبه‌رو بوده است: مجاهدین خلق. زمان آن است که به فراخوان خروج از لیست گردن بگذاریم. زمان آن است که دست به‌عمل بزنیم.
در کشور من مردم آمریکا می‌دانند که همیشه با شرکای چندجانبه قدرت می‌گیریم، در اتحادیه اروپا، در ناتو، در سازمان‌ملل، در دوستان واقعی و متحدان‌مان و فرهنگ واقعی همکاری. در این مورد این موضوع فوق‌العاده مهم است. چون ما می‌دانیم هر هجومی به آزادی و زندگی، نیازمند یک پاسخ محکم جهانی است. همیشه اندیشه توافق همه‌جانبه آسان نیست به‌خصوص وقتی همه این کشورها بیشترین منافع خود را می‌خواهند، گردهم آوردن همه صداها حول یک موضوع چالشهای خودش را دارد. در مورد ترور علیه افراد آزاد، افراد بیگناه، در مورد موضوعاتی که ارزش مشترک جهان غرب برای زندگی بشری و حاکمیت قانون را تهدید می‌کند، در این موارد شما می‌دانید که ما می‌توانیم و باید متحد باشیم.
ما نباید در سمت غلط تاریخ باشیم و ما باید از این امر اطمینان حاصل کنیم. ما می‌دانیم که اراده مجاهدین خلق ایران با قتل، سرکوب و ترور مورد آزمایش قرار گرفته، امتحان شده ولی به‌طور باور نکردنی هرگز و هیچ‌گاه شکسته نشده است. امتحان شده ولی به‌طور باورنکردنی هنوز و هم‌چنان قوی است همان‌طور که در طی دهه‌ها این‌طور بوده است. همه ما باید به‌همین اندازه قوی باشیم، ما باید هم در کمیت و در اراده و در شفافیت قوی باشیم. بارها گفته شده جایی برای بی‌طرفی نیست. باید موضع گرفت. باید حرف زد. نه‌تنها یک نفر بلکه بسیاری باید موضع بگیرند. زمان بی‌تصمیمی، بی‌طرفی یا بی‌عملی نیست. ما می‌دانیم قدرتهای بزرگ می‌توانند باهم کار کنند که کارهای بزرگ بکنند. این یک تعهد مشترک برای آرمانمان که به هدف مشترکمان برسیم خواهد بود که خروج از لیست مجاهدین، مقدمه‌یی برای دعوت از مجاهدین به جوامع آزاد باشد.
خانمها و آقایان! هر روز که من درخدمت کشورم در کاخ سفید و به‌عنوان وزیر امنیت داخلی بودم فهرستی از تهدیدات تروریستی دریافت می‌کردم که علیه کشور من است. در سراسر جهان، هر روز. حتی یک‌بار من تهدیدی ندیدم که متوجه آمریکا باشد متوجه شهروندان در جهان باشد ا زناحیه مجاهدین خلق ایران. آنها به‌روشنی یک سازمان تروریستی نیستند. دادگاهها گفته‌اند که آنها یک سازمان تروریستی نیستند انگلستان گفت این بی‌عقلی است که آنها به‌عنوان سازمان تروریستی نام‌گذاری شوند. دادگاه منطقه‌یی استیناف آمریکا در واشینگتن گفت شواهدی نیست، خانمها و آقایان! هیچ چیزی نیست، هیچ چیزی نبوده است و هیچ شواهدی هرگز نخواهد بود. آنها متعهد به جدایی دین از دولت و دموکرات و درپی یک ایران صلح‌جو، غیرهسته‌یی، بردبار و افتخار آفرین هستند با تاریخ و فرهنگی غنی، این چیزی است که مجاهدین برای آن هستند. آنها برای آزادی هستند.

بنابراین، من به رئیس‌جمهور کشورم می‌گویم ما تمایل داریم، رهبران ما علاقمندند که در سرتاسر جهان درباره ارزشهای انسانی، درباره نظام ارزشی آمریکا، درباره حقوق‌بشر و کرامت و آزادی و دموکراسی صحبت کنیم. ولی می‌گویم آقای رئیس‌جمهور، عمل، بلندتر از حرف سخن می‌گوید. دادگاه استیناف تقریباً 18ماه پیش گفت که زمان آن است که جلو بیایید و شواهد نشان دهید که چرا این افراد باید کماکان در لیست وزارت‌خارجه باشند، پاسخی از وزارت‌خارجه نبوده است. ما می‌دانیم پاسخ چه‌چیزی باید باشد. قانون بسیار روشن است. آقای رئیس‌جمهور برای این افراد وقتی باقی نمانده است. همان‌طور که دوست و همکارم هوارد دین اشاره کرد وقتی تاریخ نوشته می‌شود آیا آمریکا در سمت مردان و زنان کمپ‌اشرف خواهد بود؟ بنابراین، من از رئیس‌جمهورم تقاضا می‌کنم، یکی از همکارانش درکاخ سفید گفت بعضی وقتها رئیس‌جمهور تصمیم می‌گیرد از پشت، مسائل را رهبری کند، ولی تئوری من آقای رئیس‌جمهور این است که در پیشاپیش رهبری کنید. از لیست خارج کنید حفاظت کنید و اطمینان حاصل کنید که قول ما تعهد ماست. موضوع فقط در مورد افراد کمپ‌اشرف نیست. مسأله بر سر اعتبار ما، بر سر اعتبار ایالات‌متحده است. وقتی شما مجاهدین را از لیست خارج می‌کنید و از آنها حفاظت می‌کنید و پیشاپیش مسائل را رهبری می‌کنید جهان تقدیر می‌کند و شاید، فقط شاید! تغییر رژیمی که ما دنبال آن هستیم و جهان خواستار آن است که در ایران اتفاق بیفتد، و این‌کار تحت رهبری زنان و مردانی در مجاهدین صورت گیرد.
بسیار متشکرم.

جرالد کیندر مانس - عضو هیأت‌رئیسه پارلمان بلژیک
من مایلم هم‌صدا بشوم با نمایندگان پارلمانهای دیگر که نگرانی عمیق خود را نسبت مسأله اشرف ابراز کرده‌اند. ساکنان اشرف در چند سال گذشته مورد تهاجمات قرار گرفته‌اند. دراثر حملات نیروهای عراقی به ساکنان بی‌دفاع اشرف طی دو سال گذشته نزدیک به 50نفر از ساکنان اشرف کشته شدند.
دولت عراق بعد از حملات مرگبار آوریل گذشته، از رسیدن امکانات پزشکی به اشرف جلوگیری کرده است. محرومیت ساکنان اشرف از امکانات پزشکی موجب جان‌باختن تعداد دیگری از آنها شده است.
این ساکنان به‌طور روزمره توسط بیش‌از 300بلندگو مورد هتاکی قرار می‌گیرند و شکنجه روانی می‌شوند. این غیرقابل تحمل است و ما نباید در برابر آن سکوت کنیم. من بسیار خوشحالم که یکی از دیپلوماتهای بلژیک، سفیر صدای اشرف می‌شود. فکر می‌کنم آقای دورویت مسئولیت ویژه و سنگینی بر دوش دارد که باید به دولت عراق تفهیم کند که به قوانین و میثاقهای بین‌المللی احترام بگذارند و از آزار و اذیت پناهندگان بی‌گناه بپرهیزند. ما باید تلاش کنیم که سازمان ملل متحد با شرکت خود از بروز خشونت نظامی به اشرف جلوگیری کند و یک هیأت بازرسی و ناظر در اشرف قبل‌از پایان سال ۲۰۱۱ مستقر کند.
ممنونم.

مایکل موکیزی - وزیر دادگستری آمریکا ۲۰۰۷ ـ ۲۰۰۹
از لطف شما متشکرم، از شما خانمها و آقایان! تشکر می‌کنم و از شما خانم رجوی برای آن که ما را بار دیگر گردهم آوردید تا توجهات را به موضوعی جلب کنیم که قاعدتا دیگر نمی‌باید مجبور باشیم این‌کار را بکنیم و آن عبارت است از مشکلات ساکنان اشرف و ادامه اصرار نابهنجار دولت آمریکا به نگاه‌داشتن سازمان مجاهدین خلق ایران در لیستی که اساساً هیچ‌گاه نمی‌بایست در آن قرار می‌گرفت و دیگر نباید در آن بماند. ما شنیدیم که کمیسرعالی ملل‌متحد در امور پناهندگان به ساکنان اشرف گفته است که آنها از موقعیت اشخاص پناهجو برخوردارند و این موضوع بسیار مهمی است.
اما حال وقت آن رسیده که ما، یعنی همه کسانی‌که اینجا هستند و دولت آمریکا وارد عمل شویم. وقت آن است که این ضرب‌الاجل لغو شود. وقت آن است که سازمان مجاهدین از لیست خارج شود. زمان رهایی نیروهایی رسیده که وقتی رها شوند، در برابر سیطره استبداد خواهند ایستاد. ما از اسنادی که پس‌از جنگ جهانی دوم به‌دست آمد، می‌دانیم که اگر کسی مانع ورود نیروهای آلمانی به ایالت سودت شده بود، این نیروها دستور داشتند عقب‌گرد کنند. همین امر امروز هم مصداق دارد. اگر رودرروی استبداد بایستیم و عمل کنیم و نشان دهیم که مصمم هستیم، و منظورم از ما ایالات‌متحده است، اروپا است، اتحادیه‌اروپا و منظورم از ما تمام انسانهای آزاد در همه‌جا است. و بگوئیم که مصمم هستیم دست به‌عمل بزنیم، آنها نخواهند توانست فائق شوند. اما اگر کارمان این باشد که از دور نظاره کنیم و بگوئیم بله نگران هستیم، یا بله مراقب هستیم، آنها به‌همان اعمالی که تابه‌حال مرتکب شده‌اند، ادامه خواهند داد. پس من در کنار فرماندار ریج و فرماندار دین، دولت خودم را فرامی‌خوانم وارد عمل شود، مجاهدین را از لیست خارج کند و نشانه‌یی به ساکنان اشرف بفرستد. و به مردم سراسر جهان که این‌گونه استبداد نمی‌تواند دوام بیاورد و اگر ما دست به اقدام و عمل بزنیم دوام نخواهد آورد. بسیار متشکرم.

ریچارد چارنسکی
نماینده پارلمان اروپا از لهستان
خانم رئیس‌جمهور رجوی، خانم رئیس جلسه، خانمها و آقایان! دوستان، ابتدا تبریک می‌گویم به همکار شناخته شده‌ام از پارلمان اروپا و از گروه سیاسی خودم، آقای استرون استیونسون به‌خاطر تلاشهایش و دستاوردهای شایانش در مورد اشرف. اگر تلاشهای ایشان نبود ما به‌این نقطه نمی‌رسیدیم که کمیساریای عالی پناهندگان، بتواند تعهداتش را در مورد اشرف برآورده کند. بدون این تلاشها بارونس کاترین اشتون، نایب‌رئیس کمیسیون اروپا، اینچنین خود را در این بحران دخیل نمی‌کرد و این بحران اشرف برای اتحادیه‌اروپا واجد اهمیت کنونی نمی‌بود.
در لهستان، کشور من، که مانند خیلی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا، کشوری آزادیخواه است، اکثریت اعضای پارلمان، بیانیه حمایت از اشرف را امضاء کرده‌اند. خانمها و آقایان! به‌رغم این تلاشها ما هنوز نگرانیم زیرا ریشه این مشکل در تهران خوابیده است. همین امر موجب می‌شود که حکومت عراق با اشرف دشمنی کند.
حاکمیت عراق باید بفهمد که آنها باید بین احترام‌گذاشتن به تعهدات بین‌المللی و صلح و همکاری با اروپا از یک سو، و دوستی با ملاهای ایران و ایزوله شدن در جامعه بین‌المللی ازسوی‌دیگر، یکی را انتخاب کنند.
من از این موقعیت استفاده می‌کنم تا حمایت کامل خودم را از خانم رجوی و برادران و خواهرانم در اشرف ابراز کنم. متشکرم.

ژنرال جیمز تری کانوی
فرمانده نیروی تفنگداران دریایی آمریکا ۲۰۰۶- ۲۰۱۰
عصر شما به‌خیر خانمها و آقایان!
من مفتخرم که در این پنل و در میان شما باشم. فکر می‌کنم به‌عنوان یکی از دو نظامی که در این جلسه حضور دارد می‌خواهم به‌جای این‌که به کمپ‌اشرف که دیگران در مورد آن صحبت‌ کردند بپردازم به‌طور استراتژیک در رابطه با مسائل مربوط به سازمان مجاهدین سخنرانی کنم. تا آنجا که به پیشینه من برمی‌گردد، وقتی یک ژنرال سه‌ستاره بودم، افسر ارشد عملیاتی کل ارتش آمریکا بودم. در خلال شغل آخر خود به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی، یکی از شش مشاور ریاست‌جمهوری در آخرین سالهای پرزیدنت بوش و همچنین سالهای اول پرزیدنت اوباما بودم.
خانمها و آقایان! در نتیجه، من فکر می‌کنم که ارزیابی جدی این است که بزرگترین تهدیدی که بر روی کره زمین وجود دارد تغییرات جوی و بحران مالی و یا ظهور چین در اقیانوس آرام نیست. بزرگترین تهدید، رژیم ایران مجهز به سلاح اتمی است. من که چهره ناپسند جنگ را دیده‌ام جدیت اظهارات خود را می‌دانم. آنچه به‌شما خواهم گفت این است که به‌ باور من با وجود سرعت روند تحولاتی که در ایران می‌بینیم، در طول مدت کوتاه 24ماهه، تقابل بزرگی بین آمریکا و شاید برخی از متحدان غربی ما با رژیم ایران صورت خواهد گرفت مگر این‌که یک‌طرف قضیه، سیاست خود را تغییر دهد. فکر کنم چنین مقابله‌یی مطلقاً گریزناپذیر است. این دولتها 30سال است که باهم خصومت داشته‌اند. تنشها و چیزهایی که دیده‌ایم گواه عدم درک درست از گروگان‌گیری است که در دوران کارتر و ریگان شروع شد و همچنین حملات تروریستی که خانم رجوی به آنها اشاره کرد. اشتباهات محاسباتی که هر دو کشور در جریان جنگ تانکر مرتکب شدند، و دخالت رژیم ایران در عراق و افغانستان. در ژوئن، به‌خاطر تسلیحاتی که از رژیم ایران به عراق فرستاده شد، آمریکا 13 سرباز خود را از دست داد. ما از نظر اقتصادی هم باهم درگیر شده‌ایم. ما تحریماتی را بر روی آنها اعمال کرده‌ایم و رژیم هم سعی می‌کند قیمت نفت را به‌طور مصنوعی بالا نگه دارد تا به بهبود اقتصادی ما ضربه وارد کند. و البته اخیراً هم یک طرح تروریستی برای ترور سفیر عربستان در خاک آمریکا برملا شد با صدمات جانبی که به دهها و یا صدها آمریکایی در آن رستوران می‌توانست وارد کند. همه اینها خانمها و آقایان! بر روی یک ماشه ظریف قرار گرفته‌اند. هیچ ناو جنگی غربی از تنگه هرمز نمی‌گذرد مگر این‌که آماده جنگ باشد. ماه گذشته یک ناو جنگی انگلیسی شلیک اخطار به قایقهای رژیم ایران کرد که زیاد نزدیک شده بودند.
اما آنچه از همه نگران‌کننده‌تر است تولید تسلیحات اتمی توسط رژیم ایران است. این امر دو دهه است که ادامه‌ دارد. رژیم، تحت لوای انرژی اتمی در جستجوی تسلیحات است. این توجیه مضحکی است. ایران تقریباً بیشتر از هر کشور دیگری دارای ذخائر طبیعی ارزان قیمت و وافر مانند نفت است. بنابراین، این ایده که رژیم به نیروگاههای اتمی با این سطح از هزینه نیاز دارد موجه نیست. سازمان انرژی اتمی سالها سعی کرد که تأثیر این تحولات را کاهش دهد. رئیس این سازمان گفته است که باور دارد رژیم ایران به‌دنبال دستیابی به تسلیحات اتمی است. سیاست آمریکا، همان‌طورکه پرزیدنت اوباما در زمان کاندیداتوری خود اعلام کرد، این است که دستیابی رژیم ایران به تسلیحات اتمی «غیرقابل‌قبول» است. از خود بپرسید چرا؟ حدود 30 کشور در جهان هستند که دارای تکنولوژی اتمی و نیروگاههای اتمی هستند اگر‌چه همه دارای تسلیحات اتمی نیستند. اما چرا رژیم ایران نه؟
خانمها و آقایان! چون حتی یکی از آن کشورها هم برای دستیابی به اهداف خود به تروریسم متوسل نشده‌اند.
هر کشوری که قربانی تروریسم بوده است، و به‌جرأت می‌گویم احتمالاً تمام کشورها، از چشم‌انداز مجهزشدن رژیمی که حامی تروریسم است به تسلیحات اتمی وحشت دارند. آیا جنگ تنها راه‌حل است؟ لزوما نه. ما سیاستهای تعامل، دیپلوماسی سکوت و دیپلوماسی نیابتی را آزمایش کرده‌ایم. ما تحریم را آزمایش کرده‌ایم. و حتی در برنامه اتمی رژیم اخلال ایجاد شده است. نمی‌توانم امروز بگویم که چه کسانی این‌کار را انجام داده‌اند اما تمام اینها تنها تحولات را به‌تأخیر انداخته و موجب توقف این روند ادامه‌دار نشده است. پس چنان‌چه رژیم ایران اعلام کند که دارای قابلیت هسته‌یی شده است، چه خواهد شد؟
سه گزینه احتمالی وجود دارد. اولاً ، مقابله نظامی. می‌توان یک حمله تمام‌عیار برای تغییر رژیم انجام داد. خانمها و آقایان! این امر دشواری خواهد بود.
یک گزینه دیگر دست روی دست‌ گذاشتن است. آمریکا می‌تواند بگوید یک سیاست مهار هم در اینجا کارساز خواهد بود. اما به‌نظر من، این منجر به شیوع تسلیحات اتمی در سطح منطقه خواهد شد. فکر نمی‌کنم عربستان سعودی یا ترکیه و حتی مصر هم در حاشیه بمانند و رژیم تنها طرفی در منطقه باشد که مجهز به قابلیت اتمی است.
سومین گزینه تغییر از داخل است. و این تغییری است که خانم رجوی مطرح کرده است. نگرانی من این است که وقت زیادی وجود ندارد. باید نوعی حس فوریت ایجاد شود تا از این فاجعه بالقوه جلوگیری شود. و فکر نکنم زمان با ما همگام باشد.
اجازه بدهید در رابطه با مجاهدین صحبت کنم. من برای اولین بار وقتی با مجاهدین آشنا شدم که در سال ۲۰۰۴در عراق یک فرمانده صحنه بودم. مأموریت من به‌همراه نیروهای دریایی در استان الانبار بود و مدت کوتاهی بعد از این‌که رسیدیم به‌من گفته شد که یک گروه تروریستی در منطقه مأموریت ما حضور دارد. می‌توانم بگویم که برایم ناپسند بود. اما وقتی فرماندهان من با آنها به صحبت نشستند و در رابطه با هویت آنها، نیت آنها و نیازهای آنها تبادل‌نظر کردند، برگشتند و به‌من گفتند که این افراد تروریست نیستند. من‌ هم با آنها بعداً ملاقات کردم و خانمها و آقایان! می‌توانم به‌شما بگویم که کسانی‌که ما آنها را در سال ۲۰۰۴دیدیم بیشتر از سخنرانان امروز تروریست نیستند! وجدان من هنوز مرا آزار می‌دهد چرا که در سال ۲۰۰۳ من در تصمیمی دخالت داشتم که به عراقیان اجازه دهد که تسلیحات ای. کی47 را نگهداری کنند، اما به ساکنان چند کمپ مجاهدین گفتم که نمی‌توانند سلاح داشته باشند. ما به آنها وعده حفاظت دادیم. تاریخ اثبات کرد که ما شتباه کردیم. به‌عنوان فرمانده من نیروهایم را فرستادم تا از ساکنان حفاظت کنند. بعد از استقرار آنها از آنجا دیدن کردم. دیدم مردمی مثل شما خانه‌ها و قلوب خود را به‌روی بحث و تبادل‌نظر باز کردند و می‌خواستند در حالی‌که از آنها حفاظت می‌کردیم با ما همکاری کنند.
من موضوع لغو نام‌گذاری تروریستی را به‌دقت مطالعه کرده‌ام و فکر می‌کنم شاید نظرم با برخی از سخنرانان امروز مخالف باشد. من خوشبین هستم که نام‌گذاری لغو خواهد شد و فکر کنم به‌زودی این‌کار صورت گیرد. امیدوارم. واقعیتها عبارت است از این‌که انگلستان، اتحادیه‌اروپا و حتی دادگاههای آمریکا گفته‌اند که نام‌گذاری مجاهدین منطقی نیست و دولت ما را تشویق کرده‌اند که نام‌گذاری را لغو کند.
اعضای جامعه ایرانیان مقیم آمریکا، برخی که امروز در اینجا هستند، بسیار عالی تلاش می‌کنند که شتاب را حفظ کرده و بحث را در مقابل تصمیم‌گیرندگان ما حفظ کنند. وقتی آماده سفر به بروکسل می‌شدم، به مشهورترین کانال خبری در آمریکا گوش می‌دادم که فرماندار ریج و وزیر دادگستری سابق در این‌باره مصاحبه می‌کردند. وقتی به اینجا رسیدیم از حداقل دو تن از دوستانم در نیویورک ایمیل گرفتم که یک صفحه کامل در نیویورک‌تایمز دیدند که نامه سرگشاده به پرزیدنت بوده و مطالبی را مطرح می‌کرد که فرماندار ریج امروز در سخنانش گفت. آنها لیست شگفت‌آوری از مقامات دولت ایالتی و فدرال آمریکایی را وارد این کارزار کرده‌اند که فقط بخشی از آنها امروز در اینجا هستند. و حدود 94نماینده کنگره و سنا نه‌تنها حمایت کرده‌اند بلکه نامه قانع‌کننده‌یی را امضا کرده‌اند خطاب به وزیر خارجه که خواستار لغو نام‌گذاری است.
و در آخر، خانمها و آقایان، یک‌ماه دیگر درکشور ما سال انتخاباتی شروع خواهد شد. و هیچ رئیس‌جمهور آمریکایی نمی‌خواهد شاهد آن باشد که ارزشهای ما مانند آنچه در کشتار آوریل دیدیم در معرض خطر بیافتد. هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌خواهد در حالی‌که از دستانش خون می‌چکد وارد رقابت انتخاباتی شود. فرماندار دین شما بهترین کسی هستید که من می‌شناسم که در این تصمیم‌گیری می‌تواند مؤثر باشد. شما را تشویق می‌کنم که تماسهای لازم را بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که عمل درست انجام خواهد شد.
و اما بعد از لغو نام‌گذاری چه خواهد شد؟ فکر کنم چند چیز باید انجام شود. باید از ساکنان اشرف حفاظت شود. سازمان‌ملل باید در آنجا حضور یابد تا اطمینان حاصل شود که هیچ انتقامی در واکنش به‌این تصمیم صورت نخواهد گرفت. تیم کشور آمریکا در عراق، هم تیم نظامی و هم مدنی، باید مسیر گفتگوهای خود را تغییر دهد و پروسه فکری جدیدی ایجاد کند که این افراد، دیگر در لیست تروریستی نیستند و آنها باید اطمینان حاصل کنند که مالکی و نیروهایش عمل ناپسند انجام نخواهند داد. باید در مورد آنچه که بهترین گزینه برای ساکنان اشرف است مذاکره کنیم. آیا آنها می‌خواهد آنجا بمانند یا به نقطه دیگری بروند؟ منافع آنها چیست و کدام زندگی بهتر است؟ ما باید این بحثها را با آنها داشته باشیم. ضمنا دولت عراق یکدست نیست. مالکی باید از داخل نیز با فشار مواجه شود. من شماری از افراد را در عراق می‌شناسم که اصلاً خوشحال نیستند که مالکی، گوش به فرمان افرادی در ایران است. او باید بفهمد که می‌تواند به‌خاطر جرایم آوریل مورد محاکمه قرار گیرد و قطعاً محاکمه خواهد شد چنان‌چه جرایم دیگری صورت گیرد و جان افراد دیگری از دست رود.
در آخر، به‌این پروسه فکری برمی‌گردم که چشم‌اندازی توفانی در انتظار است. خانمها و آقایان! به‌نظر من، اگر بخواهیم از جنگ جلوگیری کنیم، و از مرگ و ویرانی و فجایعی که جنگ به‌بار خواهد آورد، نیاز به ایرانی داریم که خواهان دستیابی به تسلیحات اتمی نیست، ایرانی که از تروریسم بین‌المللی حمایت نمی‌کند، ایرانی که شهروندان خود را در خیابان به‌قتل نمی‌رساند. آنچه لازم است ایرانی است که به حقوق افراد احترام می‌گذارد، دولت منتخب دارد و قصد کامل دارد که به متحدان و دوستان خود در منطقه بپیوندد. آنچه لازم است ایرانی است که برنامه خانم رجوی آن‌را ترسیم می‌کند.

سخنرانی پاتریک کندی
به‌منظور جلب توجه جهان به اعضای خانواده‌تان در کمپ‌اشرف و به‌خاطر این‌که شما صدای آنها هستید، می‌خواهم از شما تشکر کنم، جهان حالا دارد می‌فهمد که زندگی تحت رژیم وحشی و دیکتاتوری خامنه‌ای و ملاها در تهران، و البته آنها حالا دارند می‌فهمند که تحت دیکتاتوری واقعاً سرکوبگر نوری‌مالکی که از طرف ملاها در تهران کار می‌کند، چگونه است. همان‌طور که همه شما می‌دانید همین هفته گذشته، ایالات‌متحده با این مسأله مواجه شد که رژیم تهران چقدر وحشی و چقدرتروریست است. این عقیده که رژیم تهران جرأت کند یک کار تروریستی مرتکب شود، یک کار تروریستی را طراحی کند، یک کار تروریستی را تأمین مالی کند، در خاک آمریکا، حالا توجه هر سیاستمدار و قانون‌گذار آمریکایی را جلب کرده است. و من معتقدم این نهایتاً به‌نفع افراد کمپ‌اشرف است چون حالا آمریکا چیزی را که افراد کمپ‌اشرف همیشه درک کرده‌اند، درک می‌کند و آن این است که ملاها در تهران تروریست هستند. آنها تروریستهای واقعی هستند، فقط می‌خواهم به‌شما بگویم که ما از شجاعت و تعهدتان به دوستانتان در کمپ‌اشرف و آرمان حقوق‌بشر بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته‌ایم. بنابراین، ما به آوردن این پیام ادامه می‌دهیم و وقتی به ایالات‌متحده برگشتم، تجربه‌یی را که امروز در دیدار کمیسرهای عالی سازمان‌ملل داشتم، با همکارانم در میان می‌گذارم، چون حالا می‌دانند که جهان توجه بیشتری به‌این موضوع می‌کند. من از دقت و توجه شما به‌این آرمان تقدیر می‌کنم و این‌که به‌شما بگویم آنچه را می‌توانم انجام می‌دهم، که اطمینان یابم این آرمان هر جایی‌که می‌روم پیش می‌رود.
بسیار متشکرم.

استرون استیونسون - رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
خانمها و آقایان! خانم رجوی محترم، و مهمانان برجسته، علی‌الخصوص مهمانان برجسته‌یی که به‌طور مرتب بر فراز اقیانوس آتلانتیک درحال رفت‌وآمدند تا برای عدالت و آزادی و ساکنان اشرف بجنگند. از حضور امروزتان در اینجا بسیار سپاسگزارم.
خانمها و آقایان!
اما امروز من خیلی ناراحتم. من در آوریل [۲۰۱۱] به عراق رفتم، دو هفته بعد از آن کشتار وحشتناک [در اشرف] . من باهمه رهبران عراق به غیر از نوری‌مالکی که به کره رفته بود ملاقات کردم. و در هر جلسه‌یی ما وحشیگری نمایانگر شده در این حمله را محکوم کردیم. ما درخواست کردیم که به اشرف برویم اما حق بازدید از اشرف توسط زیباری، از ما گرفته شد. چندروز بعد اعضای کنگره آمریکا به عراق رفتند و از نوری‌مالکی اجازه بازدید از اشرف را خواستند و به آنها گفته شد که این غیرممکن است.
به ما گفته شد که این مسأله به‌ حق حاکمیت عراق برمی‌گردد، که عراق کشوری است که حاکمیت دارد، که اعضای مجاهدین نمی‌توانند پرچم عراق را پایین بکشند و بگویند که این خاک ماست هر چند که بیش‌از یک ربع قرن آنجا زندگی کرده‌اند. و آنها گفتند که در پس‌گرفتن زمین اشرف کاملاً جدی هستند. ما قطعاً می‌دانیم که فشار برای انجام این عمل از کجا می‌آید. ما خوب می‌دانیم علت این‌که نوری‌مالکی نخست‌وزیر عراق است فقط به‌خاطر فشار وارد شده از تهران، است. او انتخابات را با تفاوت یک صندلی به ایاد علاوی باخت اما تهران چراغ قرمز خود را علیه ایاد علاوی نشان داد و به حکیم و مقتدا صدر که هیچ‌کدام دلٍ خوشی از مالکی ندارند گفت: شما به اتحاد مالکی بپیوندید و مطمئن باشید که او نخست‌وزیر عراق می‌شود و نه علاوی. نخها از آن‌موقع وصل شده‌اند و هر گاه تهران به آقای مالکی می‌گوید بپر او همیشه پاسخ می‌دهد: تا چه ارتفاعی بپرم؟ و این چیزی است که اکنون در مورد اشرف اتفاق می‌افتد. ما جلسه‌یی با سفیر جفری و سفیر باتلر داشتیم، وقتی در ماه آوریل به عراق رفته بودیم، و به‌ما گفته شد که باتلر نقشه‌یی برای جابه‌جایی ساکنان اشرف داخل عراق دارد، به داخل پایگاه سابق نظامی آمریکائیها، و ما به او گفتیم که این نقشه، دعوت‌نامه برای کشتار است، و ما ۳ماه انرژی‌مان را کاملاً در مبارزه با این طرح دیوانه‌وار جابه‌جایی درون عراق گذاشتیم. و دست آخر، تنها وقتی‌که سخنگوی پارلمان عراق، النجیفی در ماه ژوئیه آمد تا به کمیته امور خارجه پارلمان اروپا گزارش بدهد، به‌طور علنی گفت که جابه‌جایی ساکنان اشرف داخل عراق زمینه طرح ندارد، فقط آنجا بود که ما رفتار معقولی از وزارت‌خارجه دیدیم و آن جابه‌جایی داخلی سفیرباتلر بود. او کارش را از دست داد و جایگزین شد و حالا به‌ما گفته می‌شود که جابه‌جایی داخلی جای طرح شدن ندارد، اما این با صرف هزینه ۳ماه با ارزش به‌پایان رسید، وقتی‌که ما مشغول کار در زمینه ضرب‌الاجل ۳۱دسامبر برای پایان‌ دادن به اشرف بودیم، اد ملکرت که نماینده یونامی در عراق بود وقتی من آنجا بودم آوریل گذشته از من خواست که با تیم رهبری شورای ملی مقاومت در پاریس صحبت کنم. و وقتی من بازگشتم مستقیم به پاریس رفته و جلسه‌یی با خانم رجوی و آقای محدثین و بقیه هیأت در آنجا به‌مدت ۵ ساعت تا زمانی که توانستیم به‌ توافقاتی با ساکنان اشرف در مورد انتقال ۳۴۰۰تن ساکنان اشرف به ۲۷کشور اتحادیه‌اروپا یا هر کشور دوستی که خارج از اتحادیه است و آنها را بپذیرد، برسیم، داشتیم. من بازگشتم و پس‌از حمایت نمایندگی رابطه با عراق در پارلمان اروپا و سپس حمایت کمیته امور خارجی، آنگاه به حکومت عراق گفتیم که ما اکنون داریم سخت تلاش می‌کنیم که به هدف شما برسیم. لطفاً با ما همکاری کنید. و جواب آنها چه بوده است؟ در جواب گفته‌اند که آنها کاملاً حقوق انسانی ۳۴۰۰ساکن اشرف را محترم می‌شمارند. احترام آنها به حقوق‌بشر در نصب ۳۰۰بلندگوی با صدای بلند به دور نرده‌های اشرف است که درحال جارزدن تبلیغات و تهدید به مرگ هر ۲۴ساعت از ۷روز هفته است، گرفتن حق دسترسی به‌دارو، سوخت، غذای سالم، از اشرفیها، ممنوعیت معالجات پزشکی، تا جایی‌که بعضی از آنها از دنیا رفتند، از کسانی‌که خودشان مجروح‌ کردند است. برخی دیگر که از بیماریهای جدی رنج می‌برند جان‌ باختند، کشته‌شدگان هفته‌ها بعد از کشتار آوریل به خاک سپرده نشده و مانده بودند. و این دلیل عصبانیت من است،
این پیامها باید با صدای بلند در واشینگتن و بروکسل و بقیه پایتختهای اروپا شنیده شوند. به‌این علت است که هر سیاستمداری در این اتاق باید این پیام را در بیرون پخش کند. اجازه دهید بگویم که: نوری‌مالکی توسط دادگاه اسپانیایی، محکوم به جنایت علیه بشریت شده است. اگر او هرگونه خشونت دیگری علیه ساکنان اشرف مرتکب شود، با عدالت روبه‌رو خواهد شد. برخی سعی می‌کنند به‌من بگویند که مجاهدین خلق در ایران هیچ حامی ندارند. شما می‌دانید که من همه این اظهارنظرهای مضحک را می‌شنوم وقتی از وزارت‌خارجه در واشینگتن بازید می‌کنم، حتی در ژنو من تجربه مشابهی با آنچه قاضی موکیزی گفتند داشتم و همه آن استدلالهای مسخره را شنیده‌ام. اجازه بدهید از آنها بپرسم: چگونه می‌دانید که آنها درون ایران حامی ندارند؟ آیا کسی به آنجا رفته و نظرسنجی کرده است؟ اگر شما امروز در ایران بگویید که من از مجاهدین حمایت می‌کنم شما فوراً دستگیر، شکنجه و اعدام می‌شوید. برمبنای قانون‌اساسی رژیم ایران حمایت از مجاهدین خلق جرم است و جزای آن، مجازات مرگ است. چقدر مضحک است وقتی افراد چنین اتهاماتی می‌زنند. و من همیشه به آنها جواب می‌دهم: گروه ایرانی که می‌تواند هرساله برای تظاهرات سالانه‌اش دههاهزار نفر و امسال صد هزار نفر را به پاریس بیاورد، اگر شما همه هواداران آنها را بشمارید و خانواده آنها به میلیونها نفر می‌رسند. آنها، و نه موسوی و نه کروبی، مخالفان واقعی حکومت ایرانند. آنها کسانی هستند که باید ایران را به‌دست بگیرند و خانم رجوی باید آنها را رهبری کند. پس، وقتی احمدی‌نژاد به سازمان‌ملل در نیویورک رفت هماهنگ کرده بود که ۳ کوهنورد آمریکایی قبل‌از آن آزاد شوند، کوهنوردانی که به جرم مسخره جاسوسی دستگیر شده بودند، جرمی که احمدی‌نژاد، تبلیغات آن‌را دوست دارد زیرا که از او رئیس‌جمهوری بخشنده و دلسوز می‌سازد! در همان زمان در ایران، آنها یک پسربچه ۱۷ساله را حلق‌آویز می‌کردند در حالی‌که او مادرش را فریاد می‌زد و برای بخشش التماس می‌کرد. آنها افراد را از جرثقیل در یک میدان عمومی آویزان می‌کنند. در سپتامبر، ۳ نوجوان حلق‌آویز شده‌اند. بیش‌از ۱۰۰ نفر در ماه سپتامبر اعدام شدند. ۳۰۰ نفر دیگر به صف اعدامیها منتقل شده‌اند، اعدام آنها قریب‌الوقوع است. این وحشیگری این رژیم قرون‌وسطایی و فاشیست ملاهاست. و این دلیل بر اهمیت پیروزی مجاهدین حلق بر چنین ستمکاران وحشی است.
و خانمها و آقایان! ملاهای ایران خودشان را به سوریه و رژیم اسد گره زده‌اند و یک‌دقیقه از سوریه و رژیم ستمگر آن حمایت می‌کنند و دقیقه‌یی دیگر از قیامها در بقیه کشورهای همسایه حمایت می‌کنند، آنها همزمان از یک قیام در قسمتهایی از عربستان‌سعودی حمایت می‌کردند. پس آنچه شما در این بعدازظهر شنیدید در مورد این‌که دنیا چشمش را به‌روی قیامهای ایران بسته است، جایی‌که بسیاری مردم کشته شدند، جایی‌که خیلیهای دیگر بدار آویخته می‌شوند به‌خاطر این‌که شجاعانه به خیابانها رفتند و علیه شیطانی‌ترین رژیم دنیا اعتراض کردند، و هنوز دولتهای غربی سکوت کرده‌اند. من این سکوت را محکوم می‌کنم.
من به بارونس اشتون تبریک می‌گویم برای منصوب کردن ژان دو رویت به‌عنوان فرستاده ویژه برای اشرف با اختیارات، اما این کافی نیست. ما از واشینگتن حرکتی نیاز داریم، ما فعالیتی از سوی دولتهای عضو اتحادیه‌اروپا نیاز داریم. پس، نشستن و کاری نکردن را متوقف کنید دولتهای اروپایی، نشستن و کاری نکردن را متوقف کنید رئیس‌جمهور اوباما، پای خود را وسط بکشید و کاری برای این انسانها انجام دهید.

لوئیس‌فری - رئیس اداره تحقیقات فدرال ۱۹۹۳ ـ ۲۰۰۱
متشکرم. عصر شما به‌خیر خانمها و آقایان!
خانم رجوی از شما باز هم به‌خاطر رهبری‌تان و گردهم آوردن ما در اینجا متشکریم. حتی نیویورک‌تایمز هم اعتراف کرده که شما چهره‌یی کاریزماتیک هستید. و ما همه در رابطه با این توصیف متفق‌القول هستیم. مخصوصاً می‌خواهم از همکاران اروپایی خود تشکر کنم. آقای استیونسون تبریک می‌گویم به‌خاطر اتحادی که شما در این قاره نمایندگی می‌کنید و به‌خاطر فعالیتهای شما. خطاب به دوستانمان در کمپ‌اشرف که می‌دانم این برنامه‌ها را می‌بینند می‌خواهم حمایت و عشق و احترام و اشتیاق خود به‌شما و شجاعتتان را ابراز کنم. من معتقدم که در نهایت، نیروهای آزادیخواه ایران که شما آنها را با به‌جان‌خریدن همه خطرات و فداکاریها نمایندگی و رهبری می‌کنید پیروز خواهند شد. من فکر کنم این باوری است که قطعاً گریزناپذیر است. پس به‌شما تبریک می‌گویم.
ما بسیار آزرده هستیم مخصوصاً به‌نمایندگی از همکاران آمریکایی‌ام که خیلی از آنها اینجا نیستند. ما از دولت خودمان به‌شدت ناراحت هستیم، ما کشور خود را دوست داریم و به دولت خود احترام می‌گذاریم. اما بسیار از تأخیر و سکوت دولت خود در رابطه با تهدیدی که متوجه ۳۴۰۰تن از ساکنان اشرف است ناراحت هستیم. و مهمتر در قبال عواقبی که این امر متوجه نیروهای آزادیخواه ایران ساخته است. ما ماهها و سالها است که دراین‌باره صحبت کرده‌ایم. از پرزیدنت و وزیر خارجه خود خواسته‌ایم که طبق قانون و فاکتها عمل کنند و نام مجاهدین را از لیست سازمانهای تروریستی خارجی حذف کنند، نام‌گذاری که هیچ‌وقت نباید در سال ۱۹۹۷ یعنی چهارده سال پیش انجام می‌شد. آنها به‌دستور دادگاه فدرال واشینگتن عمل نکرده‌اند که 14ماه پیش دستور داد که وزیرخارجه، توجیه خود را ارائه دهد یا در رابطه با منابع مورد استناد خود برای ادامه نام‌گذاری، توضیح ارائه دهد. همان‌طور که هفته گذشته گفتم هیچ‌چیز جز سکوت و تأخیر از وزیر ندیده‌ایم. ما از رئیس‌جمهور و از وزیر خارجه خود می‌خواهیم که فوراً دراین‌رابطه به‌طور عادلانه و طبق قانون و فاکتها تصمیم بگیرد و بلادرنگ بدون شرط، نام‌گذاری این سازمان را لغو کند.
این فقط یک لیست پاسیو نیست بلکه راه قتل را باز می‌کند و همان‌طور که فرماندار ریج گفت جواز قتل را برای استفاده عناصر تحت کنترل رژیم ایران در دولت عراق صادر می‌کند و همچنین جواز کشتار اعضای این سازمان ازطریق دادگاههای نمایشی در ایران و جواز دستگیری، شکنجه و قتل هرکسی که از این سازمان و آزادی حمایت می‌کند. بنابراین، نام‌گذاری، بسیار جنبه حیاتی و خطرناکی دارد که باید لغو شود.
در این تالار، به پرچمهای پشت‌سر ما نگاه کنید، که به‌یادآورنده روزها، تهدیدات و تروریسم سال ۱۹۳۳ است وقتی‌که دنیا فهمید که نمی‌توان با استبداد مماشات کرد، نه در سال ۱۹۳۳ و نه امروز با رژیم تهران. آمریکا حافظه و تاریخ طولانی در رابطه با این رژیم تروریستی دارد که لقب تروریستی توصیف درست آن است. اما همچنین سیاست مماشات در قبال این رژیم را تا به امروز دنبال کرده است. وقتی مقر تفنگداران دریایی مورد حمله قرار گرفت و صدهاتن از آنها کشته شدند، آمریکا تحت رهبری یک پرزیدنت جمهوریخواه ازطریق عقب‌نشینی نیروهای مسلح از خاورمیانه واکنش نشان داد. و این روند ادامه داشت تا تهدیدات و چالشها و عملکرد جنایتکارانه خیره‌کننده و اعلام جنگ توسط رژیم تهران علیه آمریکا. استفاده از حزب‌الله و حماس به‌عنوان نیروهای نیابتی، کشتار 19 سرباز در برجهای خبر، همان‌طور که خانم رجوی گفتند، در سال ۱۹۹۶.
انفجار سفارتخانه و مرکز فرهنگی اسراییل در آرژانتین. حملات علیه آمریکا که هر روز در عراق و افغانستان ادامه‌ دارد، همان‌طور که فرمانده نیروهای دریایی گفت، ما تاریخ پررنج و طولانی داشته‌ایم اما با قاطعیت و منطبق با ارزشهای خود که در رابطه با آزادی و رهایی اهمیت دارند، عمل نکرده‌ایم.
در سال ۱۹۹۶ برجهای خبر در خلال یک عملیات سپاه پاسداران مورد حمله قرار گرفت. هیچ شکی در این مورد نیست. واکنش ما تکذیب کردن و مخفی کردن و گریز از واقعیت این حمله بود. و این حتی تا هفته پیش در رابطه با یک توطئه ترور شگفت‌آور نه‌تنها علیه سفیر عربستان‌سعودی بلکه بسیاری از آمریکاییهایی که می‌توانستند مورد حمله قرار گیرند ادامه داشت. و حتی در برخی از اظهارات رسمی شنیده‌ایم که نمی‌دانند در چه سطحی در رژیم این نقشه طرح‌ریزی و تصویب شده است. اما هرکس که در رابطه با عملیات سپاه قدس و این رژیم اطلاع دارد، می‌داند که هیچ‌کاری در این سطح نمی‌تواند بدون اطلاع بالاترین مقامات رژیم موردبحث قرار گیرد چه‌ رسد به این‌که اجرا شود. بنابراین، سپاه پاسداران عامل ولی‌فقیه است.
آمریکا باز هم در واکنش به‌این تهدید در جایگاهی قرار گرفته که 20سال در آن مانده است. چطور می‌توان عکس‌العمل نشان داد؟ یکی از کارهایی که می‌توان بلادرنگ انجام داد لغو نام‌گذاری مجاهدین است. بسیار خوشحال شدم وقتی اقدامات دولت آمریکا را در لیبی دیدم و اخیراً در نهایت پرزیدنت و وزارت‌خارجه بالاخره رژیم دمشق را محکوم‌ کردند. این تحولات بسیار خوبی است. اما ما با بیشترین و فوری‌ترین خطر علیه آمریکا و تمام کشورهایی که پرچمهایشان اینجا می‌باشد، برخورد مناسبی نداشته‌ایم، رژیمی که با توسل به تروریسم به‌عنوان یک سیاست رسمی خارجی عمل می‌کند. کارهای خوبی درحال وقوع است اما صادقانه بگویم که باید سریع‌تر انجام شود. لغو نام‌گذاری باید انجام شود، چرا که این نام‌گذاری، یک سپر دفاعی است که از برخورد با رژیم ممانعت می‌کند. باید در نهایت نوعی عمل سریع، پیشگیرانه و تهاجمی توسط آمریکا برای حمایت از آزادی ایران صورت گیرد.
من بخش عمده‌یی از عمر حرفه‌یی خود را صرف حفاظت از مردم کرده‌ام، حتی برخی مواقع افرادی که آنها را دوست نداشتم و کارهایی می‌کردند که فکر می‌کردم نباید انجام دهند. اما حفاظت وظیفه‌ام بود. و در این مورد مشخص، آمریکا نیز وظیفه جدی در جهت حفاظت دارد، حفاظتی که به‌صورت کتبی از طرف آمریکا تضمین شده است. با این مضمون که حتی بعد از انتقال کنترل کمپ به عراقیها، ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که از این ساکنان حفاظت خواهد شد. این تهدید جدی و حاضر است. آمریکا باید فعالانه به‌آن بپردازد. بنابراین، ما امروز باز هم به دولت خود می‌گوییم که این یک فاکت مخفی یا یک موضوعی نیست که توجه دولتها و سازمان‌ملل را جلب نکرده باشد. رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه، وظیفه اخلاقی برای حفاظت دارند و این وظیفه باید اجرا شود و مورد احترام قرار گیرد. و اگر نه پیش‌بینی می‌کنم که صدای همکاران آمریکایی من در اینجا و بسیاری دیگر از دو طرف طیف سیاسی را خواهید شنید که اگر آمریکا به وظیفه خود عمل نکند مسئولیت مستقیم اخلاقی در قبال عواقب آن خواهد داشت. ما این مبارزه و سخنرانیها و نامه‌نویسیها و جنگ مطبوعاتی را ادامه خواهیم داد. اما درنهایت، آمریکا باید به وظیفه اخلاقی خود عمل کند. و این‌گونه جلسه‌ها خانم رجوی اجازه خواهد داد که پیام ما در جهت درست شنیده شود. از حمایت همه شما متشکرم.

سرهنگ وسلی‌مارتین فرمانده جیاتیف و نیروهای حفاظتی اشرف ۲۰۰۵ ـ ۲۰۰۶
خانمها و آقایان! خانم رجوی، متشکرم. من همیشه از فرصت برای صحبت‌کردن برای خاطر برادران و خواهرانم در اشرف که می‌دانم در چه شرایطی هستند استقبال می‌کنم. بگذارید یکی دو موضوع را روشن کنم:
به‌عنوان افسر ارشد ضدتروریسم حفاظت نیرو برای همه نیروهای ائتلاف در عراق، به‌عنوان فرمانده پایگاه در کمپ اشرف، آنچه که می‌خواهم روشن کنم این است که سازمان مجاهدین خلق ایران، یک سازمان تروریستی نیست.
نکته دوم این‌که لیست‌گذاری هرگز نباید برای استمالت از یک رژیم سرکوبگر ارتجاعی نظیر رژیم ایران مورداستفاده قرار گیرد. غالباً از من سؤال می‌شود چرا می‌جنگیم؟ وقتی در وسط یک تبادل آتش هستیم برای چه می‌جنگیم؟ آیا برای قانون‌اساسی کشورمان می‌جنگیم؟ من همیشه پاسخ می‌دهم ما به ملت خدمت می‌کنیم، از قانون‌اساسی دفاع می‌کنیم، حول پرچم جمع می‌شویم و برای آن که سمت چپمان است و آن که سمت راستمان است می‌جنگیم. خوشوقتم که بگویم بارها من از محیط خارج می‌شدم و همیشه مجاهدین را در جبهه خودم داشتم و ما باهم در کنار هم خدمت کردیم و بارها باهم رنج کشیدیم.
سلاحهایشان را دادند و موقعیت افراد حفاظت‌شده را پذیرفتند.
هیچکس بیش‌از جنگجوها از جنگ نفرت ندارد، همین‌طور هیچ‌کس از شکستن یک توافقنامه، نفرت ندارد و بند 10 توافقنامه می‌گوید بندهای این قرارداد باید پابرجا باقی ماند تا زمانی که یا توسط یک الحاقیه مورد توافق طرفین و یا بندهای مورد توافق هر دو طرف جایگزین شوند. این آن‌ چیزی نبود که در این قرارداد اجرا شد و این قرارداد کاملاً توسط ایالات‌متحده‌آمریکا نقض شد.
وزارت‌خارجه ادعا می‌کند کارشناسان اطلاعاتیش درباره مجاهدین، اطلاعاتی جمع کرده‌اند. این همان اداره‌یی است که کالین پاول را با مجموعه‌یی از اطلاعات غلط به سازمان‌ملل فرستاد. در این مورد وزیر کلینتون بیش‌از کالین پاول می‌داند. این همان اداره‌یی است که به چلبی 33میلیون دلار برای اطلاعات داد به‌رغم هشدارهای اداره اطلاعات مرکزی که نمی‌شود به چلبی اعتماد کرد.
آن اطلاعات به‌عنوان توجیهی برای رفتن به عراق مورداستفاده قرار گرفت، بعد از این‌که چلبی به تهران فرستاده شد تا اطمینان حاصل شود که این مسأله قابل‌قبول است و رژیم تهران از رفتن آمریکا به داخل عراق حمایت می‌کند. البته که آنها این‌کار را کردند چون بلافاصله آنها شروع به بسیج نیروهایشان کردند و به‌عنوان افسر ضدتروریسم در عراق دیدم که این دارد صورت می‌گیرد.
آنها از قبل، سپاه بدر را داشتند، آنها صحنه‌های وحشتناکی در جنوب عراق ایجاد کردند، و من نگاه می‌کردم و به هر صورتی که می‌توانستم می‌جنگیدم. آنها کنترل بصره را گرفتند بعد به دیوانیه رفتند به کربلا و بقیه منطقه رفتند. تا وقتی‌که به عراق برگشتم، آنها از اقدام روی بغداد و به اقدام روی استان دیالی روی‌آورده بودند و سعی می‌کردند سنیها را بیرون کنند. و همان‌طور که می‌دانیم دیالی جایی است که اشرف در آن است.
وقتی به آمریکا برگشتم، به وزارت‌خارجه رفتم و شروع به‌کار نزدیک با آنها از طرف سرهنگ جک گاردنر کردم. ژنرال گاردنر و من ارتباط نزدیکی وقتی در پنتاگون بودیم داشتیم، من باز با وزارت‌خارجه کار می‌کردم و سعی می‌کردم آنها موضع خود را عوض کنند. اظهارات مبنی‌بر این‌که به کردها حمله شد، ما به‌آن پرداختیم و با ارائه نامه وزیر خارجه زیباری که او آن‌را تأیید کرد، ثابت کردم که حمله‌یی صورت نگرفت ولی چندماه بعد که دوباره لیست بیرون آمد، این ادعا آنجا بود! من به وزارت‌خارجه رفتم و گفتم چکار دارید می‌کنید. ما ثابت کردیم که این اشتباه است. من همیشه وقت می‌گذاشتم که در اشرف از مجتمع‌ها بازدید کنم همه حملاتی که به اشرف شده ما واقعاً باید قدرت و تعهد افراد اشرف را تحسین کنیم و به‌آن احترام بگذاریم. بگذارید برای ساکنان اشرف دست بزنیم.
تنها کسانی‌که دسترسی آنها به‌این مجتمع‌ها دریغ شده هیأتهای غربی هستند که از دولت مالکی خواسته‌اند بروند ببینند چه‌چیزی دارد می‌گذرد. بعد این ادعا را داریم که آنها هنوز سلاح دارند. من این واقعیت را می‌دانم که آنها سلاح ندارند و مشکل می‌توان باور کرد که اگر سلاح داشتند در حالی‌که مورد قتل‌عام نیروهای مالکی واقع می‌شدند، کسی نمی‌رفت سلاح بیاورد که جنگ را متوازن کند. سلاحی نداشتند. آنها قربانیان بی‌گناه بی‌سلاح بودند. ضمن این‌که تروریستهای واقعی نیروهای مالکی بودند نه مجاهدین. گزارشی دریافت کردم که مجاهدین مجتمع ویژه‌یی دارند که عراقیها را استخدام و آموزش می‌دهند. به تفنگدارانی که برای من کار می‌کردند گفتم برویم نگاه کنیم. یکی از افسران ارتباطی پیش من آمد و گفت نیازی به تفنگداران نیست. بگذارید برویم نگاه کنید. من و او رفتیم. ما تمام آن مجتمع را رفتیم و من فهمیدم وزارت‌خارجه یک‌بار دیگر اطلاعات غلط دارد.
وزارت‌خارجه آنچه را که بخواهد بشنود می‌شنود و بقیه را نادیده می‌گیرد. گزارش رند یک نمونه خوب است. اوایل امروز من ملاقاتی با سفیردورویت داشتم ما همه جزییات گزارش رند را بررسی کردیم و من به او گفتم نمی‌دانم آنها با چه‌کسی مصاحبه کردند می‌دانم آنها با دیو فیلیپس مصاحبه نکردند، با جولی نورمن مصاحبه نکردند، با خود من مصاحبه نکردند و ما بودیم که همیشه باید شایعات را نفی می‌کردیم بااین‌حال وزارت‌خارجه مصمم است که می‌گوید هرچه را بخواهد قبول می‌کند. یکی از بزرگترین شایعات که خیلی به‌آن پرداخته شده، این است که مجاهدین در جامعه ایران نفوذ ندارند. اگر این ادعا درست است، پس چرا رژیم ایران این‌قدر اصرار دارد که مجاهدین را بگیرد و استرداد کند. من به‌عنوان واقعیت می‌دانم و با مجاهدین کار کرده‌ام آنها گزارشهایی را از ایران دریافت می‌کردند و بعضی از آن اطلاعاتی بود که کارمند وزارت‌خارجه به‌ یک‌ جاسوس شناخته‌شده رژیم ایران، ربیعی می‌داد، در حالی‌که ژنرال جک گاردنر به‌ همه ما گفت به‌این شخص اعتماد نکنید، کارمند وزارت‌خارجه به مشاور امنیت ملی عراق ربیعی اطلاعات حساس می‌داد و توسط او به ایران فرستاده شد من اهمیت برنامه هسته‌یی ایران را که توسط مجاهدین افشا شد، چیز کمی نمی‌دانم. در ویدئوهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ ما چیزی می‌بینیم. می‌بینیم که قتل‌عام صورت می‌گیرد ولی درضمن می‌بینیم اعضای اشرف برای کمک به رفقای به‌خاک‌ افتاده‌شان می‌شتابند با علم به این‌که آنها ممکن است نفر بعدی باشند که مورد اصابت قرار می‌گیرند. ولی می‌روند. این نشان می‌دهد چقدر رابطه آنها همبسته و مستحکم است. به‌علاوه، صادقانه می‌توانم بگویم اگر تفنگداران و سربازانی که با خود داشتم در آن حملات حضور داشتند، حملات صورت نمی‌گرفت. بااین‌حال وزارت‌خارجه کماکان آنها را تروریست می‌خواند. ما سپاه بدر حکیم را تروریست نمی‌دانیم ولی ما نمایندگان دموکراسی و کارزار کنندگان دموکراسی در خاورمیانه را بدون توجیهی تروریست می‌خوانیم. می‌خواهم کمی در مورد مالکی صحبت کنم. حرف آخر به اتحادیه اروپا، به آمریکا به‌ همه می‌گویم هرگز به مالکی اعتماد نکنید. این مرد تحت‌تأثیر مقتدی صدر، حکیم، احمدی‌نژاد، خامنه‌ای است و مالکی، اهداف خودش را دارد. همان‌طور که گفته شد او انتخابات را برنده نشد. حکیم و مالکی پیش آیت‌الله العظمی سیستانی رفتند و سعی کردند او را وادار کنند از مالکی بعد از انتخابات حمایت کند و علاوی را نادیده بگیرد. سیستانی گفت نه. شما باید از قانون‌اساسی پیروی کنید. آنها سیستانی را نادیده گرفتند و علاوی نتوانست دولت را تشکیل دهد. او بازداشتگاههای مخفی دارد. دو تا از آنها در مجتمع وزارت کشور هستند. من نزدیک میز کارم یک قلاب آویزان کردن داشتم که از یکی از حملات ما به بازداشتگاههای مخفی مالکی آورده شده بود.
او به تظاهرات مردم کشور خودش حمله کرده است. او مانع از رسیدگیهای انسانی شد. به دکترها در بعقوبه گفتند اگر به قربانیان کمپ‌اشرف کمک کنند زندانی می‌شوند. حالا او ادعا می‌کند که مجاهدین باید تا آخر سال خارج شوند. ایالات‌متحده، اتحادیه‌اروپا و سازمان‌ملل باید دست به اقدام بزنند. باید به مالکی فشار آورده شود که با بقیه جهان کار کند. همان‌طور که اشاره شد باید حفاظت سازمان‌ملل در اشرف باشد و من آماده‌ام به‌این نیرو بپیوندم و به کمپ اشرف بروم.
وزارت‌خارجه آمریکا باید مجاهدین را از لیست خارج کند. همان‌طور که اشاره شد وقتی من اینجا می‌آیم و صحبت می‌کنم برادران و خواهرانم در اشرف را حس می‌کنم. گذاشتن و نگه‌داشتن مجاهدین به‌عنوان یک سازمان تروریستی، جنایت علیه دموکراسی است.
به دوستانم در اشرف: من قبلاً بارها گفته‌ام وقتی باهم هستیم، در جنگ همراه باهم هستیم. ما در بیابانهای استان دیالی باهم بودیم، حالا باهم هستیم و همیشه باهم خواهیم بود.
خانمها آقایان!
خانم رجوی متشکرم.

صحبت پایانی خانم توتو:
متشکرم
از همه سخنرانان جلسه برای حضورشان و در میان گذاشتن درک و دریافتها و حمایتشان در جلسه امروز، تشکر می‌کنم.
مایلم قبل‌از این‌که پایان جلسه امروز را اعلام کنم قسمت آخر صحبتها را در اختیار خانم رجوی قرار دهم.

صحبتهای اختتامیه خانم مریم رجوی
مایلم از شما بار دیگر به‌خاطر این جلسه برای سخنرانیهای بسیار مهم به‌خصوص در این شرایط بسیار حساس و بسیار مهم برای ساکنان اشرف و همچنین برای مردم ایران تشکر کنم.
اشرف سمبل پایداری و استقامت مقاومت در برابر دیکتاتوری مذهبی است و به‌همین‌دلیل است که مطمئنم ما پیروز می‌شویم، ما می‌توانیم موفق شویم به‌رغم سختیهای بسیار و تهدیدات بسیار. چون یک دیکتاتوری مذهبی که در ایران است آنها دشمن مردم ایران هستند، آنها تهدیدی برای صلح و امنیت در جهان هستند.
باز از شما بسیار متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fabd31c-4086-4c8a-818e-ed31ed4c68f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات