728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

شرکتهای پوششی

-

گسترش تحریمها علیه رژیم ایران
گسترش تحریمها علیه رژیم ایران
افزایش سریع و بی‌سابقه شرکتهای خارجی که از سوی (رژیم) ایران تأمین مالی می‌شوند، زنگ خطر را برای مقامهای ترکیه به صدا درآورده. مقامهای ترکیه مشکوکند که برخی از آنها، شرکتهای پوششی باشند که برای دور زدن تحریمهای سازمان ملل ایجاد شده‌اند.
ساندی زمان ترکیه نوشته: «آنکارا نگران است برخی از فعالیتهای شرکتهای ایرانی، تهدید رویارویی میان آنکارا و متحدان غربی‌اش رو به‌دنبال داشته باشد ، چون حتی اگر فعالیت این شرکتها مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نباشد، تحریمهای یک‌جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا رو نقض می‌کند». یک مقام دولت ترکیه به ساندی زمان گفت: «ما به‌دقت فعالیت شرکتهای خارجی را که رژیم ایران آنها را تأمین مالی می‌کند، زیر نظر داریم تا ببینیم آیا آنها ناقض قوانین ترکیه و قوانین بین‌المللی هستند یا خیر؟».
این مقام گفت: «ما اجازه نمی‌دیم هیچ‌یک از این شرکتها منافع ملی ما را به‌مخاطره بیندازن».
به گفته اتحادیه اتاقهای بازرگانی و تبادلات کالایی ترکیه، در سال ۲۰۱۱ تعداد شرکتهایی که توسط رژیم ایران تأمین مالی شدند به 590 شرکت رسید؛ این آمار در مقایسه با سال قبل از آن، یک افزایش 41 درصدی را نش|ان می‌دهد. به همین دلیل رژیم ایران صدرنشین جدول شرکتهای خارجی تأسیس شده در سال ۲۰۱۱ در ترکیه است. تعداد شرکتهایی که از سوی رژیم ایران تأمین مالی می‌شند تا 31دسامبر ۲۰۱۱ به ۲۱۴۰ شرکت رسیده. رژیم ایران در ژانویه ۲۰۱۲ هم 63 شرکت جدید تأسیس کرده است.
این وضعیت با میزان معاملات رژیم ایران و ترکیه هم‌خوانی ندارد. در سال گذشته، میزان این معاملات 16میلیارد دلار بوده. در حالی که کشور آلمان که 37میلیارد دلار معامله با ترکیه دارد، در ژانویه ۲۰۱۲تنها 36 شرکت تأسیس کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0827fd8-97a0-42fc-bf07-7ef69162b0a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات