728 x 90

انفجارات عراق,

انفجار در حدیثه عراق دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت

-

انفجار در عراق - آرشیو
انفجار در عراق - آرشیو
به گزارش تلویزیون الجزیره در جریان تهاجم افراد مسلح به نقاط ایست و بازرسی پلیس در حدیثه در استان الانبار عراق 28نفر کشته شدند 21نفر از این افراد پلیس بودند.
سعدون الجمیلی، معاون رئیس شورای استان الانبار از الرمادی گفت: در ساعت دو و نیم بامداد گروهی مسلح که لباس نیروهای ویژه را پوشیده بودند با 11خودرو متعلق به همین نیرو دست به حمله به نقاط بازرسی شهرستان الحدیثه زدند. طبعاً این گروه احکام دستگیری در اختیار داشتند که اعتقاد براین است که این احکام دستگیری تقلبی بوده و حکمی مکتوب از سوی مدیریت اطلاعات و تحقیقات ملی نیز در اختیار داشتند که خواستار دستگیری تعدادی از افراد بودند که این افراد فرماندهان دستگاه امنیتی و نیروهای بیداری موجود در شهرستان الحدیثه بودند. طبعاً این نیرو اقدام به قتل گروهی از پرسنل پلیس حدیثه، در نقاط بازرسی و نیروهای ویژه و پرسنل فرماندهی نیروهای پلیس کردند. بعد از این‌که پرسنل پلیس احساس کردند که این افراد تروریست هستند واکنش نشان دا‌دند و یکی از مهاجمین را کشته و سه خودرو آنان را که دارای نوشته‌های نیروهای مأموریتهای ویژه بودند گرفتند.

ما پیش از این تصمیماتی گرفتیم و از فرمانده نیروهای نظامی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح خواستیم که مانع ورود نیرو از خارج از استان الانبار شوند. این خواسته به‌خاطر نگرانی از این تخلفات بوده است و حال آنچه را که نگران آن بودیم رخ داده است. یعنی آنچه رخ داد، نیرویی وارد شد که ادعای دستگیری برخی افراد را داشت. طبعاً ما پیش از این بارها تأکید کردیم و بر اساس تصمیمات و بیانیه‌ها و درخواستهای شفاهی خواستار عدم اجازه به این نیروها شدیم مگر این‌که نیروهای امنیتی موجود در استان الانبار از قبل مطلع شوند تا تدابیر لازمه از سوی نیروهای امنیتی اتخاذ شود تا در آن نفوذی صورت نگیرد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0627cb9-a41e-473c-a852-a2769a9eeb35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات