728 x 90

ليبرتي,

شواهد زندان‌سازی در لیبرتی

-

 -
-
پس از ورود ساکنان اشرف به لیبرتی، شواهد زندانسازی، به‌ویژه در استقرار نیروهای مسلح با تیربار و کنترلهای امنیتی و اطلاعاتی با دوربینهای جاسوسی در تمامی نقاط، بیش از پیش خود را نشان می‌دهد و به‌وضوح حاکی از تمکین دولت عراق به طرح و برنامه دیکتاتوری آخوندی برای سرکوب و زندانی کردن و کنترل مخالفان اصلی این رژیم است. گسترش افراد مسلح در نقاط مختلف و نحوه کنترل و نصب دوربینهای آشکار و مخفی، به‌صورتی است که زندگی شخصی افراد به‌طور مستمر در معرض دید و کنترل قرار دارد و در عمل هیچ حیطه‌ای برای ساکنان به‌رسمیت شناخته نشده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌های شماره 4و 5 درباره لیبرتی، در این باره تأکید کرد: همه چیز حاکی از آن است که دولت عراق به‌درخواست رژیم ایران این محل را به یک زندان تبدیل کرده و مارتین کوبلر، با تأیید چنین مکانی به‌عنوان یک کمپ پناهندگی، در خدمت این زندان‌سازی به‌کار گرفته شده است.

اطلاعیه می‌افزاید: نماینده دولت عراق در ملاقات با نمایندگان ساکنان اشرف در 17بهمن یعنی ده روز قبل از انتقال ساکنان که با حضور جورجی باستین، معاون آقای کوبلر در مقر گردان عراقی در ورودی اشرف برگزار شد، تأکید کرده بود که استقرار نیروهای مسلح در بیرون دیوارهای لیبرتی قرار دارد. همین نماینده عراقی در ملاقات 23بهمن گفته بود فقط در یک نقطه در ورودی لیبرتی خواهد بود. اما این تصریحات و تعهدات، یک بار دیگر در عمل نقض شده و افراد مسلح عراقی در نقاط مختلف لیبرتی مستقر شده‌اند. مقر فرماندهی آنها درست چسبیده به بخش یک لیبرتی، که محل استقرار 400نفر اول است، قرار دارد.
یک مقر نیروهای مسلح در درب شمالی و مقر سوم در درب جنوبی قرار دارد. علاوه بر این، در مسیر سالن غذاخوری نیز یک نقطه کنترل پلیسی بر قرار کرده‌اند. مجاهدین به همین دلیل از رفتن به این سالن تا کنترل پلیسی برقرار است، خودداری می‌کنند.

در نقاط مختلف لیبرتی، دوربینهای قوی کار گذاشته شده تا همه رفت‌وآمدهای داخل کمپ را کنترل کنند. تنها در ضلع غربی بخش یک لیبرتی، 7 دوربین جاسوسی کار گذاشته شده است. بدون تردید خروجی این دوربینها از سوی دولت عراق در اختیار فاشیسم دینی حاکم بر ایران نیز قرار می‌گیرد که منشأ خطرات امنیتی زیادی برای ساکنان و خانواده‌های آنها محسوب می‌شود.
دوربینها، هیچ امکانی برای حیطه و حریم شخصی باقی نمی‌گذارند. این امر به‌ویژه برای زنان فوق‌العاده آزاردهنده است و شکنجه روانی به حساب می‌آید. چرا که درهای ورودی بنگالهای استراحت و سرویسهای بهداشتی و حمامها همه رو به بیرون باز می‌شود و در معرض این دوربینها قرار دارد.

به‌رغم حضور فشرده دوربینهای فوق‌الذکر، روز30بهمن یک گشت مسلح عراقی اصرار داشت که وارد محوطه آسایشگاه ساکنان شود که با اعتراض شدید آنان مواجه گردید و ناگزیر به بازگشت شد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌های خود خاطرنشان می‌کند، با توجه به تعارض آشکار وضعیت لیبرتی با استانداردهای بین‌المللی، تردیدی نیست که اطلاعیه 31ژانویه یونامی و گزارش سرهم‌بندی شده تکنسین سرپناه‌سازی مبنی بر آمادگی کمپ، سراپا دروغ و بی‌پایه بوده و انتقال ساکنان به این کمپ، نقض آشکار قانون انسان‌دوستانه بین‌المللی و قانون حقوق‌بشر بین‌المللی بوده است. این یک بازداشت دستجمعی است و به‌لحاظ قوانین بین‌المللی از مصادیق جنایت علیه بشریت است.
برق این محل که به هیچ شبکه برق سراسری وصل نیست، صرفاً باید با ژنراتور تأمین شود در حالی که از آوردن ژنراتورهای اشرف به این مکان ممانعت شده است.
 

زیر ساختهای کمپ لیبرتی



کمبود آب، کثیفی بیش از اندازه و آلودگی مشمئز کننده بنگالها و سرویسهای بهداشتی، خرابی شبکه آبرسانی، وضعیت بهداشتی را خطرناک می‌کند. خروجی فاضلاب مقرهای نیروهای مسلح در محوطه داخلی کمپ قرار دارد و محیط را به‌شدت آلوده و متعفن کرده است به‌نحوی که نه تنها آسایش، بلکه سلامتی آنها به‌طور جدی تهدید می‌شود.
در مورد تخلیه فاضلاب محوطه داخلی نیز که باید برای جلوگیری از آلودگی روزانه چند بار تخلیه شود، نیروهای عراقی می‌گویند سیستم تخلیه این سبتیکها آمریکایی بوده و موجود نیست.

اکنون روشن شده است که عکسهایی که توسط «تسهیل کننده» سازمان ملل، قبل از انتقال ساکنان اشرف به همه جا عرضه شده بود سراپا غیرواقعی، صرفاً تبلیغاتی و بازسازی شده به ضرب «صنعت روتوش و فتوشاپ» بوده است.

یک مقام سازمان ملل در ژنو در پاسخ به سؤال خانواده‌های متحصن راجع به تناقض عکسها با واقعیت گفته است که این تصاویر دستکاری و روتوش شده تا و ضعیت را مناسب قلمداد کند.

پس از مواجه شدن ساکنان منتقل شده از اشرف با وضعیت غیرقابل‌قبول لیبرتی، مقاومت ایران از مسئولان ذیربط خواسته است تا توضیح دهند چرا گزارشها و عکسهای ارائه شده قبلی از سوی یونامی با واقعیت امر این اندازه اختلاف دارد و مسئول آن چه کسی است و این گزارشهای غلط چه هدفی را دنبال می‌کرده است؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b583c8d-d2c7-4a9f-b4e7-057d0115d21f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات