728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

خشم آخوندها از عربستان

-

علی النعیمی - وزیرنفت عربستان سعودی
علی النعیمی - وزیرنفت عربستان سعودی
آخوندها از عربستان خشمگین هستند. علتش هم روشن است، سیاست آنها در قبال سوریه درست برخلاف سیاست آخوندهاست، دخالتهای آنها در منطقه با مخالفت عربستان روبه‌روست، عربستان مالکی، دست‌نشانده آخوندها در عراق را تحویل نمی‌گیرد. در لبنان، مخالف دولت کودتایی حزب‌الله است و از همه مهمتر خواستار برخورد قاطع با رژیم آخوندی و حتی حمله نظامی به آن است. الآن هم که تحریمهای نفتی راه افتاده می‌گوید حاضرم جای خالی رژیم را پر کنم. حالا به این جنبه آخر می‌پردازیم:

گزارش: محافل مطبوعاتی و کارشناسی انگلستان اعلام کردند دولت ریاض در هفته‌های اخیر فعالانه مشغول مذاکره است تا جای خالی نفت رژیم ایران را در بازارهای جهان پر کند. تایمز مالی نوشته است: عربستان با فعالیت در به دست آوردن سهم رژیم ایران در بازار نفت، خشم دولت تهران را برانگیخته است. عربستان سعودی، هرچند کم، ولی صدور مقادیری از نفت خود را به کشورهای اروپایی آغاز کرده است.

یک مقام عربستان سعودی گفت: «برای جذب تدریجی مشتریان رژیم ایران، در راستای سیاست درازمدت ما برای تأمین نفت مورد نیاز مشتریان است. این یک تجارت است و بازار به هر میزان نفت نیاز داشته باشد تأمین خواهد شد».

کره جنوبی اعلام کرد: عربستان سعودی آماده است افزایش نفت خام به این کشور را تأمین کند.
این موضوع در ملاقات علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی و رئیس‌جمهوری کره جنوبی در ریاض مورد بحث قرار گرفت.
پیش از کره جنوبی، ژاپن هم هیأتی را به عربستان فرستاده و تضمینهای لازم را از این کشور گرفت که نفت مورد نیازش را تأمین می‌کند.

چین هم یک هیأت بلندپایه را عازم عربستان کرد تا تضمینهای مشابهی را دریافت کند.
آخوندها از این سیاست عربستان به‌شدت نگران و برآشفته هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a457c9ef-3577-481f-9b64-3da6e4cbc694"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات