728 x 90

جابجايي داخل عراق,

الزمان: خانم مریم رجوی بر آمادگی خود جهت گفتگو با دولت عراق در رابطه با بحران قرارگاه اشرف تأکید کرد

-

مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران
روزنامه الزمان نوشت: مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت بر آمادگی خود جهت گفتگو با دولت عراق در رابطه با بحران قرارگاه اشرف تأکید کرد. این روزنامه به‌نقل از اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت نوشت: ”مریم رجوی یادآوری می‌کند که آماده است به بغداد سفر کرده و با حضور نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل‌متحد در عراق با دولت عراق گفتگو کند و تأکید کرد که ۴۰۰نفر از ساکنان اشرف به همراه خودروها و اموال منقول خودشان جهت انتقال به لیبرتی آماده هستند“.
خانم رجوی خواستار تشکیل یک کمیته قانونی مشترک شامل وکلای طرفهای ذیربط برای امضای یک سند جامع جهت ترتیبات انتقال شد. مریم رجوی افزود: ”نماینده ساکنان اشرف بارها نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل‌متحد در عراق را درجریان مینیمم اطمینانهای پروسه انتقال گذاشته‌اند ولی متأسفانه کمترین توجهی به آن نشده است“.
روزنامه الزمان افزود: از سوی دیگر نبیل محمد پارلمانتر عراقی، در مورد اصرار مالکی برای انتقال قرارگاه اشرف به لیبرتی و اجازه ندادن به سازمان ملل‌متحد برای تکمیل کردن اقدامات خود در همان محل گفت: ”به‌طور قطع من موافق این هستم که ساکنان اشرف در محل فعلی خودشان باقی بمانند و سازمان ملل‌متحد بایستی در همان محل اقدامات خود را تکمیل کند و باید با دولت فعلی عراق و ساکنان اشرف برای حل مسالمت‌آمیز تمامی مشکلات مربوطه، تا زمان اسکان آنان در کشور سوم هماهنگی کند“.
وی در رابطه با ممانعت از کمکهای انسانی پایه‌یی و امور پزشکی گفت: ”در این رابطه یک تاثیر از خارج وجود دارد چرا که قرارگاه در خاک عراق است و مفروض است که دولت عراق به این ساکنان بی‌سلاح کمک کند ولی در نتیجه تاثیرگذاری آشکار رژیم ایران و اصرارشان بر ضرورت لغو این قرارگاه است که این فشارهای قطع مواد غذایی و مواد طبیعی روی آنان اعمال می‌شود و تا زمانی که طرف ایرانی به هدف خودش برسد این موضوع ادامه دارد“.
وی تأکید کرد: ”موضع العراقیه واضح است و این است که ساکنان اشرف در محل خودشان بمانند و به محل دیگری منتقل نشود و تمامی نیازهای انسانی و پزشکی برایشان فراهم شود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fad96da2-41b7-4d74-90a4-743e9f9972c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات