728 x 90

-

تایوان و چین

-

تایوان- چین
تایوان- چین
گزارش تلویزیون بی.بی.سی جهانی:
دومین ساختمان بلند دنیا در تایپه، پایتخت تایوان قرار دارد. این ساختمان به این منظور ساخته شد که تایوان تحت الشعاع چین قرار نگیرد. اما این بنا پر از گردشگران چینی است. گردشگرانی که به این جزیره که کشورشان مدعی مالکیت آن است کنجکاوانه نگاه می‌کنند.
امروز چیزی که در این‌جا دیده می‌شود یک کارزار پرسروصدا است
یک خانم چینی: «من پرچمها و پلاکاردهای زیادی را دیدم که واقعاً جالب بودند. چنین چیزهایی در چین اتفاق نمی‌افتد».
تایوان بعد از دهها سال جدایی، اخیراً پذیرای گردشگران چینی شده است. ۲میلیون چینی فقط در سال گذشته به این جزیره مسافرت کردند. شرکت کریستین دیور با هدف قرار دادن قدرت خرید چینیها و بازدید کنندگان این جزیره در حال ساخت بزرگترین فروشگاهش در این‌جا است. ماریون جوسس، رئیس‌جمهور تایوان معتقد است این جزیره باید درهایش را به روی چین باز کند و رشد اقتصادی آن را به‌رسمیت بشناسد. او اولویت سیاستهای خود را در پایان‌دادن به دهها سال خصومت با چین استوار کرده است. او معتقد است به این طریق می‌تواند صلح و کامیابی را برای مردم تایوان محقق کند. مخالفان «ماریون جوسس» اما از این ترس دارد که چین ممکن است بر آنها مسلط شده و دموکراسی در این کشور را تهدید کند. سای اینگ ون کاندیدای ریاست جمهوری: چین یک منبع شک و تردید برای منطقه و همچنین تایوان است. «ووئر کایشی» که دو دهه قبل یکی از رهبران تظاهرات در میدان «تیانانمن» بود معتقد است که تایوان می‌تواند بر چین اعمال نفوذ کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e41b7239-10fa-4990-b45e-1ecf6bf03f3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات