728 x 90

العراقيه جنگ با مالكي,اقدامات سركوبگرانه مالكى,

ایاد علاوی: اوضاع (عراق) به سمت خودکامگی در قدرت پیش می‌رود

-

ایاد علاوی
ایاد علاوی
ایاد علاوی رهبر العراقیه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: در عراق قانون وجود ندارد... و اوضاع به سمت خودکامگی در قدرت پیش می‌رود که منجر به دیکتاتوری خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که: سمت و سوی وضعیت سیاسی در عراق را چگونه می‌بینید؟ گفت: وضعیت در عراق به سمت مسیرهای بی‌نهایت مشکل پیش می‌رود، که در صدر این دلایل ماهیت روند سیاسی است که بر پایه‌های اشتباهی بنا شده است، اعم از در حاشیه قرار دادن، حذف و فرقه‌گرایی سیاسی، امری که منجر به عدم تشکیل نهادهای دولتی که بتوانند به مردم خدمات و در صدر آنها امنیت ارائه بدهند و عدم اجرای شراکت ملی که در مورد آن توافق شد، گردید که منجر به تشنجات سختی شد که کشور در آن به‌سر می‌برد، و این تشنجات به اقدامات خطرناکی بالغ شد، از جمله موضوع برادران طارق الهاشمی معاون رئیس‌جمهور و صالح المطلک معاون نخست وزیر.
الشرق الاوسط سؤال کرد: در رابطه با موضوع طارق الهاشمی، آیا شما به قضاییه عراق اعتماد ندارید؟
علاوی پاسخ داد: در عراق قانون وجود ندارد، قضاییه به اغراض سیاسی آلوده شده است و تحت‌تاثیر اهداف سیاسی است،
ایاد علاوی در پاسخ به این سؤال که آیا عراق در ایزولاسیون عربی و بین‌المللی به‌سر می‌برد؟ گفت: بله مسلماً در یک ایزولاسیون بزرگ
الشرق الاوسط پرسید: حسن دانائی‌فر سفیر رژیم ایران در عراق اظهاراتی در رابطه با دعوت شما از او برای دیدار در بغداد به‌عمل آورده است می‌خواهیم واقعیت این موضوع را از نظر شما بدانیم؟
رهبر العراقیه گفت: هیچ موضوع مبهمی وجود ندارد به‌درخواست رهبران العراقیه توافق شد که من با سفیر رژیم ایران در عراق صحبت کنم. تا از طریق او پیامی به سران رژیم ایران در رابطه با دخالت این رژیم در امور داخلی عراق بدهیم
وی در پاسخ به این سؤال که ولی این دیدار نباید در ایران باشد؟ گفت: نه نه ابداً در ایران به هیچ وجه و این موضوع حتی به ذهن من خطور نکرده است.
الشرق الاوسط پرسید: اظهارات امیر ترکی الفیصل در رابطه با دخالتهای رژیم ایران در امور عراق و کشورهای عربی را چگونه تفسیر می‌کنید؟
ایاد علاوی پاسخ داد: امیر ترکی الفیصل یک سیاستمدار با تجریه است که نقش بزرگی در تلاش برای ثبات اوضاع در منطقه دارد امیر الفیصل به واقعیات اشاره کرد همه ما از دخالتهای رژیم ایران در منطقه می‌بریم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae5e0253-dece-4dd3-9443-aa6a0ac75ab9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات