728 x 90

ايران اشرف آزادي,اشرف - حمايت بين المللي,

موضوع اشرف را در اولویت مسائل آمریکا با عراق قرار دهید

-

حمایت کمیته بین المللی در جستجوی عدالت از اشرف
حمایت کمیته بین المللی در جستجوی عدالت از اشرف
نامه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت به وزیرخارجه آمریکا:
با توجه به مسئولیت انکارناپذیر ایالات متحده در قبال حفاظت و تضمین حقوق ساکنان اشرف و نقش تعیین‌کننده‌یی که در جلوگیری از رفتار خطرناک دولت عراق دارد، ما از شما می‌خواهیم موضوع اشرف را در اولویت مسائل آمریکا با عراق قرار دهید و اجازه ندهید مالکی دستورات رژیم ایران را علیه ساکنان اشرف اعمال کند.

بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر را در کشورهای اروپا و آمریکای شمالی در کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در نامه‌یی به وزیرخارجه آمریکا، هیلاری کلینتون، ضمن ابراز نگرانی از اظهارات و تهدیدات نوری مالکی و سفیر رژیم ایران علیه ساکنان اشرف، خواستار اقدامات فوری دولت آمریکا برای مقابله با تلاش رژیم ایران و دولت عراق به‌منظور به شکست کشاندن راه‌حل جامعه جهانی برای بحران اشرف شدند و تأکید کردند:
جامعه جهانی برای دست‌یابی به چنین راه‌حلی تلاش بسیار کرده و ساکنان اشرف و رهبری این کمپ نیز برای تحقق آن از بسیاری از حقوق خود صرفنظر کرده‌اند. اما رژیم ایران و دولت عراق در تلاش هستند تا کمپ لیبرتی را به زندانی برای ساکنان اشرف تبدیل کنند.
طرح اتهامات دروغین و احکام جعلی علیه ساکنان اشرف از سوی مالکی نخست‌وزیر عراق در روز ۱۶ژانویه۲۰۱۲ در مصاحبه‌یی که از العالم تلویزیون عربی رژیم ایران پخش شد و اظهارات سراپا دروغ دیروز سفیر رژیم ایران در عراق در ۲۳ژانویه ما را به‌طور مضاعف در این باره نگران کرده است.

با توجه به مسئولیت انکارناپذیر بین‌المللی و اخلاقی و قانونی ایالات متحده در قبال حفاظت و تضمین حقوق ساکنان اشرف و نقش اساسی و تعیین‌کننده‌یی که در جلوگیری از رفتار خطرناک دولت عراق دارد، ما از شما می‌خواهیم موضوع اشرف را در اولویت مسائل آمریکا با عراق قرار دهید و اجازه ندهید مالکی دستورات رژیم ایران را علیه ساکنان اشرف اعمال کند. به‌طور مشخص از دولت عراق تضمینهای کتبی بگیرید که هیچ‌کس از ساکنان را تا انتقال به کشور ثالث دستگیر نخواهد کرد، زندان‌سازی در لیبرتی را متوقف خواهد کرد و تضمینهای حداقل و درخواستهای مشروع و قانونی ساکنان اشرف از جمله داشتن فضای کافی در لیبرتی، عدم حضور پلیس در داخل کمپ و انتقال اموال منقولشان را تضمین خواهد کرد. دولت آمریکا تنها طرفی است که هم مسئولیت و هم قدرت انجام این کار را دارد و می‌تواند سازمان ملل را هم در انجام این مأموریت یاری کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/235c0bb3-08fa-4ee2-8088-96d8ee5b8bc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات