728 x 90

-

۹فروردین ۱۳۸۸، بررسی وضعیت حقوق‌بشر در ایران و نگاهی به شهر اشرف در ایتالیا

-

 -
-
حزب رادیکال ایتالیا و انجمن آزادی با همکاری شهرداری شهر آرتزو (Arezzo) جلسه‌یی تحت عنوان وضعیت حقوق‌بشر در ایران و نگاهی به شهر اشرف در سالن شهرداری شهر آرتزو با حضور جوزپه کاروتی Giuseppe Caroti رئیس شورای شهر آرتزو برگزار کردند. رئیس شورای شهر آرتزو در آغاز این جلسه، در سخنانی پیرامون اهمیت دفاع از حقوق‌بشر در ایران و ضرورت حمایت از حقوق ساکنان اشرف، یادآوری کرد که شهرداری و شورای شهر آرتزو همواره روی مسأله حقوق‌بشر حساس بوده و از برنامه‌هایی که در این راستا و دفاع از آزادی و دموکراسی صورت می‌گیرد حمایت و پشتیبانی کرده و می‌کند.
 

 

 

در این جلسه آنتونیو استانگو رئیس کمیته هلسینگی ایتالیا و هماهنگ‌کننده کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران، به سفر اخیر خود به شهر اشرف اشاره کرد و از مشاهداتش در آن‌جا برای حضار صحبت نمود.
 
 
 در این جلسه فیلمی که در برگیرنده تصاویری از اشرف بود توسط خانم یولیا واسیلیه وا، Yuliaya Vassilyeva هماهنگ‌کننده انجمن به قابیل دست نزنید در آسیای میانه که در سفر اخیرش به اشرف تهیه کرده بود به‌صورت یک گزارش مستند از این سفر، تحت عنوان «سفر به اشرف، شهر پناهندگان ایرانی» به حضار نشان داده شد که به‌شدت مورد توجه حاضران قرار گرفت.
 
 در سالن شهرداری شهر آرتزوی ایتالیا اسماعیل محدث، سخنگوی انجمن فارغ‌التحصیلان ایرانی در ایتالیا، هواداران شورای ملی مقاومت ایران به فشارهای وارده بر ساکنان اشرف اشاره کرد و گفت: چندین سازمان حقوق‌بشری ایتالیایی و هم‌چنین یک هیأت از پارلمان ایتالیا مدتهاست که درخواست ویزا برای رفتن به عراق داده‌اند اما به‌رغم پیگیریهای مستمر هنوز جوابی به آنها داده نشده.
 
 
وی گفت تمامی اقدامهای فوق مغایر با کنوانسیون چهارم ژنو است که حقوق ساکنان اشرف را به‌رسمیت می‌شناسد. ماریو چاپاتینی مسئول حزب رادیکال در آرتزو و مدیر مجله اعمال آزادی - فاتی لیبرتا (Fatti di Liberta)، با اشاره به فعالیتهای حزب رادیکال در این شهر با اشاره به سرکوب جنبش دانشجویان در ایران در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی تأکید کرد که هیچ‌گونه میانه‌روی در در ون این رژیم متصور نیست. وی به اقدامهایشان در دفاع از اشرف اشاره کرد و گفت ما با برگزاری این‌گونه جلسات و از طریق همکارانمان در حزب رادیکال که اخیراً به اشرف سفر کرده بودند می‌خواهیم وضعیت شهر اشرف و اقدامهای ضدانسانی رژیم ایران توضیح بدهیم. در خاتمه این گردهمایی محمود حکمیان ضمن قدر دانی از برگزارکنندگان جلسه به‌خصوص شهرداری شهر آرتزو و رئیس شورای شهر به‌خاطر برگزاری این جلسه که برای شناسایی اشرف و در دفاع از رزمندگان مقاومت شهر اشرف بود تشکر نمود. سپس به سؤالات شرکت‌کنندگان حول وضعیت حقوق‌بشر در ایران و مشکلات شهر اشرف پاسخ داده شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8847cbf1-6b40-44eb-bcb1-0edb57efbca2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات