728 x 90

-

طلبه‌ها به‌دلیل ناسزای مردم، از پوشیدن لباس آخوندی خوداری می‌کنند

-

عمامه‌گذاری آخوندها
عمامه‌گذاری آخوندها
در پی اوجگیری نفرت و انزجار مردم و تهاجم جوانان غیور به آخوندهای دین‌فروش و تنبیه آنها در نقاط مختلف کشور، یک آخوند فاش کرد، طلبه‌ها به‌دلیل ناسزای مردم، از پوشیدن لباس آخوندی خوداری می‌کنند.

یک آخوند حکومتی که رسانه‌های حکومتی از ذکر نام او خودداری کردند، درباره نفرت و انزجار مردم از آخوندهای دین‌فروش که آن را «فشارهای اجتماعی به آخوندها» عنوان می‌کرد، نوشت: بعد از تأسیس نظام جمهوری اسلامی، جامعه میان روحانیت و نظام سیاسی رابطه این همانی برقرار کرد و از این‌رو کاستی‌های نظام سیاسی را به پای روحانیت گذاشت. طلبه‌ای که کوچک‌ترین ارتباطی با ارگان‌های نظام ندارد باید سرزنش اختلاس را به جان بخرد، در مقابل گران شدن شیر پاسخگو باشد و متلک‌ها و نگاه‌های پر کینه برخی‌ها را پذیرا باشد. ولی طلبه‌ای که ملبس نیست مانند افراد عادی می‌تواند همراه خانواده خود بازار برود خرید کند یا در یک مغازه، بستنی بخورد. برخی از طلاب معتقدند جایگاه لباس روحانیت متزلزل شده است و مردم از افراد ملبس حرف‌شنوی ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbc470a8-0821-4642-a9ed-a08891876a75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات