728 x 90

سوريه,قيام هاي خاورميانه,

رزمندگان ارتش آزاد سوریه

-

ارتش آزاد سوریه
ارتش آزاد سوریه

تلویزیون سی.ان.ان:

در محله بابا عمر در حمص، رزمندگان ارتش ملی سوریه، در حال درگیری با تک‌تیراندازان بشار اسد هستند. بسیاری در باباعمر معتقدند که تغییر واقعی در سوریه، تنها از لوله سلاح بیرون خواهد آمد:

یک مرد می‌گوید که همه آنها، جداشدگان از نیروهای اسد هستند. آنها خودشان را ارتش آزاد سوریه می‌نامند. یکی از آنها، هنگام ترک واحد خود، تفنگ دوربین‌دار خود را بهمراه آورده است. اما بیشتر رزمندگان ارتش آزاد سوریه، چندان مجهز نیستند و با کمبود سلاح و مهمات مواجه‌اند و هیچ سلاح سنگینی ندارند. با این حال، آنها تلاش می‌کنند نیروهای اسد را از بابا عمر بیرون کنند و منطقه را تحت کنترل خود درآورند. این احتمالاً اولین مکان در سوریه است که خارج از کنترل دولت درمی‌آید. این نقاط بازرسی، مانند خط مقدم است.
یکی از رزمندگان ارتش آزاد سوریه: نیروهای اسد حدود 25 تا 30 متر از ما دورترند و دارای تانک و سرباز هستند. ما این‌جا هستیم تا نگذاریم آنها از این نقطه عبور کرده و مردم را به قتل برسانند.
عبدالرزاق تالاس یکی از کسانی است که مانعی نمی‌بیند هویتش برملا شود. او قبل از این‌که از ارتش سوریه جدا شود، یک ستوان بود. عموی او مصطفی تالاس، سابقا وزیر دفاع سوریه بود.
عبدالرزاق تالاس: ... من سوگند خورده بودم که از مردم حراست کنم، اما وقتی دیدم نیروهای دولتی با مردم چه کار می‌کنند، از آنها جدا شدم.
عبدالرزاق، توسط مردم باباعمر مانند یک قهرمان مورد تشویق قرار می‌گیرد.. اما بابا عمر توسط ارتش سوریه محاصره شده و تانکها به‌طور مستمر آن را زیر آتش خود گرفته‌اند.
عبدالرزاق تأکید کرد که حتی با وجودیکه اسد از نیروی هوایی علیه قیام‌کنندگان استفاده نکرده، تنها اعمال یک منطقه پروازممنوع توسط جامعه بین‌المللی می‌تواند به شورشیان کمک کند تا پیروز شوند.
عبدالرزاق: ما در تماس با سربازانی هستیم که در ارتش می‌باشند. آنها می‌گویند، یک منطقه پرواز ممنوع، نقش مهمی در ممانعت از گیر افتادن آنها، در صورتی‌که بخواهند از ارتش جدا بشوند، خواهد داشت.
فعلاً افراد ارتش آزاد سوریه در حال یک جنگ چریکی با یک دشمن بسیار قدرتمند هستند. آنها جنگجویان را در این محله که آن را کنترل می‌کنند، به‌طور قاچاق وارد و یا خارج می‌کنند و نقاط چک دولتی را دور می‌زنند. شبها، آنها همه کسانی که در این محله، وارد یا خارج می‌شوند را بازرسی می‌کنند تا جلوی جوخه‌های مرگ دولتی را بگیرند.

یک مرد سوری: خیابانی که در آنطرف می‌بینید، توسط مزدوران رژیم اسد کنترل می‌شود. آنها معروف هستند که زنان و کودکان ما را می‌ربایند. ما سعی می‌کنیم جلوی آنها را بگیریم. وقتی غریبه‌ای به این‌جا می‌آید، ما او را متوقف کرده و بازرسی می‌کنیم.
مردم این بخش از شهر حمص، از بیرون آمدن به خیابانها، واهمه ندارند. این یکی از گردهمایی‌های شبانه‌ است که مرتب برگزار می‌شود. اما بعد از ماهها تلفات، مردم دیگر ایمان خود به اعتراضات مسالمت‌آمیز را از دست داده‌اند. بسیاری در باباعمر معتقدند که تغییر واقعی در سوریه، تنها از لوله سلاح بیرون خواهد آمد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19a18bd3-43d7-47ad-8958-60c71dec9a90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات