728 x 90

قيام هاي خاورميانه,

شمار معکوس روزهای پایانی حزب‌الله لبنان

-

حزب الله لبنان
حزب الله لبنان
حزب‌الله لبنان تحت‌امر رژیم ایران حالا که موقعیت رژیم سوریه متزلزل شده و به گفته برخی ناظران شمار معکوس روزهای پایانی آن آغاز گردیده، به فکر چاره‌یی برای سرنوشت خود افتاده، این گروه دنبال چیست؟

رهبران مهاجران لبنانی در واشنگتن فاش کردند که هواداران ”حزب‌الله“ در میشیگان و آتلانتا تبلیغاتی را شروع کردند که گویا استراتژی این حزب در حال تغییرات ریشه‌یی است. این منابع گفتند حزب‌الله در یک علامت عجیب و غیرمعمول اعلام آمادگی کرده که سلاحهای خود را به دولت لبنان تسلیم کند. اما برای آن شرطی قائل شده است که دولت لبنان پانزده‌هزار نفر از اعضای حزب‌الله را در ارتش و دستگاههای امنیتی وارد کند. حسن نصرالله رئیس حزب‌الله و نعیم قاسم معاون او، خواستند که بتوانند بر انبارهای ارتش در دره بقاع و جنوب و برخی مناطق الجبل نظارت داشته باشند.

مهندس «تام حرب» دبیرکل کمیته بین‌المللی ـ لبنانی اجرای قطعنامه هزار‌و‌پانصدو‌پنجاه‌و نه به روزنامه السیاسه کویت گفت: این تغییر در موضع حزب‌الله به این دلیل است که آنها به یقین رسیده‌اند که رژیم لرزان هم‌پیمان آنها یعنی بشار اسد عمر طولانی نخواهد داشت و بنابراین ادامه حمایت از آن بی‌فایده است و باید دنبال جایگزین دیگری بگردند. اما اپوزیسیون سوریه به رهبری ”شورای ملی“ و ”ارتش آزاد“ سیاست رژیم آینده را اعلام کرده‌اند، آن هم قطع هرگونه رابطه با حزب‌الله و رژیم تهران است. آنها می‌گویند حزب‌الله و رژیم تهران در کشتار هزاران سوری با رژیم بشار اسد همدستی کرده‌اند.

«تام حرب» به‌نقل از مسئولان آمریکایی گفت که ”حزب‌الله و رژیم ایران با تمامی امکانات تلاش می‌کنند یا سلاحها را در دست حزب‌الله حفظ کنند یا این‌که نیروهای آن را در ساختار نظامی لبنان وارد کنند. آنها می‌خواهند به این ترتیب دست بالا را در تعادل موجود در لبنان حفظ کنند. به‌خصوص که سنیها و مسیحیها مانند حزب‌الله، ساختار نظامی و امنیتی ندارند و آن را با روح دموکراسی و قانون شهروندی در تعارض می‌بینند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe4baf42-63df-413a-8765-d21e75c60f60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات