728 x 90

ايران اشرف آزادي,جابجايي داخل عراق,اقدامات مالكي ب

عفو بین‌الملل- بیانیه اقدام فوری، ساکنان «کمپ اشرف» در معرض خطر در عراق

-

عفو بین المللی برای حفاظت مجاهدان اشرف بیانیه اقدام فوری صادر نمود
عفو بین المللی برای حفاظت مجاهدان اشرف بیانیه اقدام فوری صادر نمود
بین ۴۰۰ تا ۸۰۰تن از ایرانیان مستقر در کمپ اشرف در عراق، تا آخر دسامبر قرار است به یک محل جدید منتقل شوند.
امنیت جان آنها می‌تواند به هنگام جابه‌جایی‌شان در معرض خطر قرار گیرد.
عفو بین‌الملل به مقامات عراق فراخوان می‌دهد که حفاظت آنها را تضمین کنند...
در بیست‌و یکم دسامبر، نوری مالکی اعلام کرد که با تمدید ضرب‌الاجل بستن کمپ موافقت کرده است... اما... تا پایان سال، بین ۴۰۰ تا ۸۰۰تن از ساکنان می‌توانند موقتاً به یک کمپ دیگر معروف به ”کمپ لیبرتی“ منتقل شوند.
ساکنان کمپ اشرف موافقت کرده‌اند که ۴۰۰تن از آنان می‌توانند در صورتی‌که تضمینهای مشخصی برای حفاظت آنها داده شود، به کمپ لیبرتی منتقل شوند.
نمایندگان سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کردند آنها حاضرند تا دراسرع وقت در این خصوص و هم‌چنین برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای ساکنان با دولت عراق مذاکره نمایند.
دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد قبلاً طی اطلاعیه‌یی اعلام کرده بود که این ارگان تقاضانامه‌های پناهندگی بسیار زیادی از ساکنان اشرف دریافت کرده و مشغول انجام پروسه ارزیابی و تعیین‌تکلیف تقاضانامه‌ها به‌صورت خصوصی می‌باشد، این پروسه هنوز هم شروع نشده است.
- به مقامات عراقی فراخوان بدهید تا علیه ساکنان اشرف مرتکب نقض حقوق‌بشر نشوند.
- به مقامات عراقی فراخوان بدهید به‌منظور تضمین سلامت ساکنان کمپ، از جمله در دوران انتقال بعضی از آنها به کمپ لیبرتی، در تمامی مدت، اقدامات ضروری را اتخاذ کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64e17ee6-7c08-4f0e-b042-5b1c5c451955"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات