728 x 90

دستگيرى,تشديد اقدامات سركوبگرانه,

دکتر محمد ملکی جهت اجرای حکم به زندان اوین فراخوانده شد

-

دکتر محمد ملکی
دکتر محمد ملکی
به گزارش فیس‌بوک شخصی دکتر محمد ملکی روز دوشنبه مورخ سوم بهمن ماه، برگه احضاریه از طرف دادستان عمومی انقلاب تهران، جهت اجرای حکم زندان به دکتر محمد ملکی ابلاغ شد.
در این احضاریه از ایشان خواسته شده است تا ظرف مدت سه روز از زمان رویت نامه خود را به زندان اوین، بخش اجرای احکام دادسرای شهید مقدس، معرفی نماید.
دکتر محمد ملکی که هم‌اکنون ۷۸ سال دارد، پس از انتخابات خرداد ۸۸، در تاریخ ۳۱ مرداد ماه در منزل خود و در حالی‌که در بستر بیماری بود بازداشت شد و مدت بیش از ۶ماه را در زندان اوین گذراند. ایشان در طول دوران زندان به‌دلیل مشکلات جسمی و حمله قلبی چندین بار در بیمارستان بستری شد و نهایتاً در اسفند سال ۸۸ از زندان آزاد شد
پس از آزادی از زندان، طبق کیفرخواست صادره توسط دادگاه انقلاب، ایشان به محاربه، توهین به خمینی، خامنه‌ای و نیز تبلیغ علیه نظام متهم گردید. در تاریخ پنجم مرداد ماه امسال، دادگاه دکتر محمد ملکی به‌طور غیرعلنی برگزار شد که ایشان به‌دلیل غیرقانونی دانستن دادگاه و در اعتراض به غیرعلنی بودن آن، در دادگاه از خود دفاع نکرد. سرانجام دادگاه، او را در مهر ماه امسال به جرم تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعزیری محکوم کرد.
دکتر محمد ملکی که اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب بوده است، از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ نیز به‌دلیل اعتراض به انقلاب فرهنگی در دانشگاهها، به مدت ۵سال تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها زندانی بوده و بار دیگر در اسفند ماه سال ۱۳۷۹ دستگیر شد و مدت بیش از ۶ ماه را در زندان انفرادی گذراند. ایشان در شهریور ماه امسال در نامه‌یی سرگشاده به احمد شهید، گزارشگر ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، شرح مختصری از شکنجه‌هایی که در زندانهای دوران مختلف دیده است را بازگو کرد و اعلام داشت حاضر است درباره مشاهدات خود از زندانها شهادت دهد. دکتر ملکی در ماههای اخیر، به‌دلیل نگارش این نامه احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/faea1efe-5f5d-4727-8cf1-282eeab551c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات