728 x 90

-

روابط تیره رژیم و جمهوری آذربایجان

-

جمهوری آذربایجان
جمهوری آذربایجان
روابط متشنج است، یک روز به‌خاطر ترور، یک روز به‌خاطر تبلیغات تحریک آمیز، جمهوری آذربایجان چاره‌یی جز مقابله ندارد.
رژیم آخوندی به جمهوری آذربایجان اعتراض کرده که چرا نماینده رادیو تلویزیونش در باکو را اخراج کرده است.
رژیم و جمهوری آذربایجان توافقی را برای تشکیل یک کمیته مشترک رسانه‌یی امضا کرده بودند. اما ۴روز از این توافق نگذشته بود که جمهوری آذربایجان احمد کاظمی‌نماینده رژیم در این کمیته را به باکو راه نداد.
احمد کاظمی به‌محض ورود به فرودگاه «حیدر علی اف» توسط مأموران آذربایجانی توقیف و برگردانده شد. این فرد غیر از نماینده رادیو تلویزیون در جمهوری آذربایجان، پایه گذار شبکه تلویزیونی سحر به زبان آذری هم هست. این شبکه با پخش ۹ساعت برنامه در روز، به تحریک و تبلیغ بنیادگرایی در جمهوری آذربایجان می‌پردازد.
جمهوری آذربایجان بارها به پخش برنامه‌های این شبکه اعتراض کرده و گفته: این شبکه «افراط‌گرایی مذهبی» را ترویج می‌کند و «امنیت ملی آذربایجان» را نقض می‌کند.
آذربایجان در حال حاضر سایت اینترنتی شبکه سحر رژیم را هم فیلتر کرده و جلو فعالیت آن را گرفته است.
یکی از آخرین برنامه‌های این شبکه که خشم مقامهای آذربایجان را برانگیخت، تبلیغ برای حجاب اجباری و همان روشهایی است که آخوندها در ایران علیه زنان ایران به‌کار می‌برند.
البته تنش در روابط رژیم و جمهوری آذربایجان به این مورد محدود نمی‌شود. ترور رافق تقی نویسنده سرشناس آذربایجانی توسط عوامل رژیم هم یکی دیگر از موارد این تنش است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/053f0c46-7ab5-4980-ab0b-b2def72345ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات