728 x 90

دعواي مالكي و كردها,

نگرانی کردهای عراق

-

کردستان_1
کردستان_1
دولت نوری مالکی یک دولت دیکتاتوری است و اگر توان داشته باشد به کردستان عراق تهاجم می‌کند. نگرانی کردها از خروج نیروهای آمریکایی از عراق و یکه‌تازی نوری مالکی، گزارشی از سی.ان.ان
تمامی عراقیان از رفتن سربازان آمریکا از عراق استقبال نمی‌کنند. با خروج نیروهای آمریکایی این نگرانی هست که چه کسی کنترل این نواحی را در دست خواهد داشت. سرزمینی که بین ناحیه نیمه خودمختار کردستان و بخشهای عربی عراق وجود دارد. نواحی که ترکیبی از کردها و اعراب در آن اقامت دارند. نگرانی کردها در مورد خروج نیروهای آمریکا که به آنها به‌عنوان محافظان خود نگاه می‌کنند، به‌طور خاص ملموس است…
مخمور جزیی از استان نینوا محسوب می‌شود که در منطقه مرزی کردستان است. اما این منطقه تحت حفاظت پیشمرگان کرد قرار دارد. مقامات محلی نیز می‌گویند آنها دستورات خود را از اربیل دریافت می‌کنند و نه از دولت مرکزی بغداد.
در دفتر محلی حزب کردی در مخمور، یکی از معاونین حزب به‌نام نریمان محمود می‌گوید او مطمئن است چیزی که بغداد نیاز دارد، نیروی کافی نظامی است تا مجدداً به کردستان تهاجم کند.
نریمان: سیستم در بغداد یک نظام دیکتاتوری است که مالکی در رأس آن قرار دارد.
اختلاف کردها و اعراب فقط محدود به زمین نیست، بلکه بیشتر در مورد چیزی است که زیر آن وجود دارد. میلیاردها بشکه نفت. هنوز بغداد باید تصمیم بگیرد که چه کسی قراردادهای استخراج نفت را داشته باشد، ولی در حال حاضر کردها قرادادهایی را امضا می‌کنند که از نظر بغداد غیرقانونی است. در میان بسیاری از کردها، نخست‌وزیر این ناحیه نیز در مورد وضعیت بعد از خروج آمریکائیان نگران است.
برهم صالح: برای عراق یک چالش پایه‌یی وجود دارد، این‌که ۱۰سال آینده چطور خواهد بود. ایا ما می‌خواهیم تهدید یک دیکتاتوری مرکزی را مجدداً بپذیریم که روی تمام منابع نفت کنترل داشته باشد و آن را تبدیل به سلاح کرده و علیه جامعه و مردم عراق استفاده کند؟ مطلقاً خیر.
جمیل محمد می‌گوید او از این‌که آمریکا قبل از حل تنشها بین کردها واعراب نیروهایش را خارج می‌کند ناامید است، زیرا نگران است که کردها توسط دولت مرکزی سرکوب شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e9671a3-9247-47d9-92e8-bac92966f55c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات